• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Geen Netwerk bestanden meer te starten vanaf m'n NAS

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Sinds ik een update naar Windows 8.1 heb uitgevoerd heb ik problemen met het starten van exe-bestanden vanaf me Synology Nas.


Op een laptop met Windows 7 en 8 geen problemen.

Zodra ik een exe-bestand start vanaf een netwerkmap geeft hij steeds de meding “parameter is onjuist”.

Kopieer ik deze zelfde bestanden naar een usb-stick heb ik bij het instaleren/uitpakken nergens last van?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Normaal niet! Zolang je maar alle bestanden die nodig zijn voor de installatie erop zet en niet alleen de .exe. Sommige programma's hebben enkel een exe en sommige hebben nog bijbestanden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bedankt voor het meedenken
1f609.png
Intussen gevonden en dit veel voorkomend probleem opgelost :- Voor de windows 8.1 gebruikers ism Synolgy, zal je het volgende moeten doen.   Op de Nas in configuratiescherm --> Bestandsindelingen en machtigingen --> Win/Mac/NFS --> SMB 2 en Large MTU inschakelen --> uitvinken   Nu kan ik al mijn instalatiebestanden "exe" in de map Downloads op de Nas eindelijk uitpakken en instaleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator: