• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hoe audioapparatuur bedienen ?

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
ik ben volop bezig met het verbouwen van mijn garage naar ht-ruimte.Echter heb ik nog een dringende vraag omtrend de bediening van mijn audioapparatuur indien ik deze in de kamer naast mijn ht-ruimte zou plaatsen. Hoe los je dit technisch op want bijna alle afstandsbedieningen werken op infrarood.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Je hebt ook remotes die met RF werken naar een basisstation dat op zijn beurt de IR signalen stuurt. Bijvoorbeeld de Harmony Ultimate en Harmony Smart Control.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Verschilende mogelijkheden zoals idd de harmony of de marmitek control 8 of via wifi Is te zien wat je hebt, hoeveraf het staat enz Misschien ook eens een topic vd verbouwing van garage nr ht? We zijn nl erg benieuwd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
Dus dit kan toegepast worden op alle apparatuur.En alle apparatuur kan afzonderlijk bediend worden. Of moet uw apparatuur voldoen aan bepaalde eisen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Nagenoeg alle apparatuur ja. Voor de Harmony kan je compatibiliteit vooraf checken via: http://support.myharmony.com/en/compatibility.

Met andere fabrikanten heb ik geen ervaring, maar ze hebben waarschijnlijk een gelijkaardige compatibiliteitslijst. Over die Marmitek heb ik ook al goeie gebruikservaringen gelezen.

Je kan alle aparatuur apart bedienen met dezelfde remote (= "Device"), en je kan ze ook gelijktijdig bedienen (= "Activity").
 
Laatst bewerkt door een moderator:

stellaboy

Member
16 dec 2014
66
0
9
Je hebt dus alleen ergens een stopcontact nodig voor de ontvanger in de ht-ruimte en deze doet de rest naar het audiorack in de ruimte er naast? Weet je ook iets over de kostprijs voor zo'n set?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Neen, de ontvanger moet in de ruimte bij de audiorack komen. Het is de ontvanger (de "hub") die de effectieve infraroodsignalen (of Bluetooth, of WiFi) naar de apparatuur stuurt.

De afstandsbediening neem je mee in de HT ruimte. Als je een knop induwt, dan stuurt die een radiosignaal naar de ontvanger in de andere ruimte. Die ontvanger stuurt op zijn beurt het signaal via infrarood door naar de apparatuur.

Voor de Harmony heb je qua kostprijs momenteel geluk. Logitech komt met een "nieuwe" serie uit, dus de oude/huidige serie heeft korting. De Harmony Smart Control staat op Amazon.de voor €72 (= Hub + simpele remote zonder scherm). De Harmony Ultimate staat voor €199 (= Hub + remote inclus touchscreen en laadstation voor de remote).

Ik heb thuis zowel de Smart Control als de voorganger van de Ultimate (Touch) en ben er zeer tevreden over. Maar er zijn dus ook andere (en misschien betere) alternatieven zoals Skank aanhaalde.

Kan je beter schetsen welke apparatuur je specifiek wil aansturen en wat je vereisten zijn? Al het A/V materiaal komt volledig apart te staan? Wat komt er in de HT zelf? Een projector, TV, ...?
 
Laatst bewerkt door een moderator: