• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Instellen Marantz SR6007 + Monitor Audi MR2, center, MR6 (En LG 910E55 OLED)

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
dan moet je uw speakers bij de settings eens op small zetten of kijken.of uw crossover bij settings op 80hz staat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Vanavond eens kijken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
@ chickenlal, ik denk dat we een aantal zaken door elkaar aan het gooien zijn.

1) staat je receiver nog steeds op "direct mode?" zo ja zet die dan eens uit. Als ik mijn receiver op "direct mode zet, stuurt die geen signal naar de SUB. (direct mode heeft geen zin voor films, gebruik dit enkel als je in stereo naar muziek wil luisteren.)

2) van welke bron kijk je de film? => weet je welk ingangssignaal je krijgt van de bron? (ik kan me niet uitspreken over Netflix, maar telenet/TV kanalen sturen nog veel film geluid door in gewone stereo, je Sub zal in dat geval niet te veel doen.) => wil je het binnekomend stereo signal omvormen naar een 5.1, gebruik dan dolby Pro logic (of stel je receiver zo in.) zodoende wordt er iets naar je SUB gestuurd.

Hou er rekening mee dat je "SUB" bij het bekijken van een bron die dolby, DTS doorstuurd, twee "signalen" binnenkrijgt. 1) Het LFE signal 2) alle lage tonen die je hebt afgesneden van de andere kanalen d.m.v. de crossover.

volgend artikel geeft iets meer uitleg (t'is van Cambridge Audio, mar je mag ervan uitgaan dat dezelfde princiepes gelden voor alle receivers) https://techsupport.cambridgeaudio.com/hc/en-us/articles/200539381-Bass-management-What-Crossover-setting-should-I-use-and-should-I-set-my-speakers-to-large-or-small-

wil je meer weten over het hoe en waarom instellen van je subwoofer en receiver, google dan eens op de term "Bass Management. Zelf vind ik volgend artikel een goeie primer: http://www.audioholics.com/subwoofer-setup/bass-management-basics-2013-settings-made-simple.

Je kan natuurlijk ook eens de manual lezen die bij je reciver zit
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Heb de manual gelezen hoor bij het aansluiten van alles, maar over de modussen staat niet super veel begrijpbaars.

De receiver staat nog op direct ja.

Films kijken we via de nVidia Shield en het geluidsformaat varieert wel eens naar gelang welk formaat gedownload werd natuurlijk, weet niet wat het meest voorkomend is bij een mkv.

Voor de rest heb ik van het audio gebeuren zeer weinig kennis, daar loopt het een beetje moeilijk
1f606.png


De sub die ik heb is ook maar een goedkope JAMO, weet niet als daar veel aan in te stellen valt
1f606.png



Meh, ik zal nog eens door de handleiding bladeren dan
1f606.png
Ik dacht dat hij altijd wel het correcte audio signaal zou nemen, tot ik hem op all channel surround zag staan tijdens het afspelen van een film
1f61b.png



edit: misschien even wachten tot Skank terug levend is op het forum /D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ik had je geropen ja
1f606.png


Moet je maar eens ff doorlezen als je wil :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ze g het es kort VVoor een m&g ff geen tijd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Heb setup laten lopen met audyssey, maar vroeg me gewoon af welke setting moet geselecteerd worden zodat hij automatisch het juiste geluidsformaat overneemt omdat ik hem eens betrapt had op multi ch stereo te staan bij een serie
1f61b.png


Dan kan je bij Movie bv dolby digital selecteren, ofwel op pure direct auto zetten?


Denk gewoon dat alles nog niet super optimaal is, dat het nog wel beter kan, maar ken er te weinig van
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Gewoon op movie digital, formaat kiest hij zelf dan, Pure direct is voor muziek
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
hmm oké zal eens kijken vanavond.

Movie dolby digital dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Chickenlal zei:
hmm oké zal eens kijken vanavond.

Movie dolby digital dan?
Hangt er vanaf. Gewoon op het movie knopje drukken en Dolby of DTS kiezen. Afhankelijk van de bron zal het Dolby Digital, Dolby True HD, DTS of DTS-HD zijn.

Pure direct is als je wilt luisteren zonder processing, maar dit raad ik niet aan voor films. Voor muziek druk je best op het music knopje en kies je dan voor Stereo ofwel voor Pure Direct. Afhankelijk van wat jouw voorkeur geniet.

In stereo zal je bass management hebben en zal sub meespelen. In pure direct heb je geen bass management. Je kan de sub wel ergens instellen, maar dan heb je double bass en het klinkt vaak zomping omdat er geen DSP wordt toegepast op de subwoofer.

Dusja, speel een beetje met de instellingen en luister hoe jij het goed vindt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: