• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Instellen Onkyo reciever

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Ik heb wat foto's genomen van mijn Onkyo tx-nr 5008 versterker instellingen omdat ik eigenlijk niet weet wat de beste instellingen zijn. De handleiding is hier niet echt duidelijk over. Misschien kunnen jullie mij helpen want ik ben een echte leek hierin. (hopelijk zitten hier wat Onkyo kenners)   Foto 1: Wat zijn hier de beste keuzes voor respectievelijk elke verschillende bron (BD/DVD, VCR/DVR, CBL/SAT, GAME, PC, AUX)   Keuzemogelijkheden:   Laatst Geldig, Pure Audio, Direct, Stereo, Mono, PL II Movie, PL II Music, PL II Game, Neo:6 Cinema, Neo:6 Music, Neural surround, Neural Digital Music, PL II THX Cinema, Neo:6 THX Cinema, Neural THX Cinema, PL II THX Music, Neo:6 THX Music, Neural THX Music, Orchestra, Unplugged, Studio mix, TV Logic, Game RPG, All CH Stereo, Theater Dimensional.  
dsc0475hm.jpg
  Foto 2 Wat is Multiplex?  
dsc0473r.jpg
  Foto 3 Wat zijn hier de goede instellingen?  
dsc0472cc.jpg
  Foto 4 Subwoofer uit of aan?  
dsc0470sc.jpg
  Foto 5 Wat stel ik hier eigelijk in?  
dsc0469xv.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Foto 4 : als je muziek in direct modus speelt en je hebt van die kleine plankspeakertjes en een degelijke sub is het beter om de sub te gebruiken.Indien je volwaardige fronts hebt kan je eens experimenteren.   foto 5 : Als je vind dat tijdens film kijken er te weinig bas ius kan je daar het lfe kanaal wat verhogen,dus 0 Db is prima. (of gewoon het volume van de sub wat harder zetten werkt ook natuurlijk.
1f609.png
)   foto 2 zou ik niet weten ,lees de handleiding eens door. Foto 3 zal eerder van toepassing zijn als je muziek in een surroundmodus wilt afspelen,mee experimenteren dus. foto 1 zou ik gewoon op laatst geldig laten staan.Indien je dan de modus toch moest veranderen trelt de laatst gebruikte dus meestal zal dit goed zijn dan.   Heb wel gene Onkyo maar dat is zowat hetzelfde voor de meeste recievers,alleen noemt het anders en een juiste instelling bestaat er niet echt omdat je zelf moet experimenteren met wat goed klinkt voor u.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
@ skoebiedoe Merci voor de tip's
 
Laatst bewerkt door een moderator:

D@o

Member
21 okt 2013
84
0
9
Hela Weet iemand soms hoe je mute bij het aanzetten af zet zodat het elke keer niet weer aan staat als ik ht op zet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Bij mijne Marantz kan je dat instellen in het menu...ofwel mute,ofwel op de laatst gebruikte waarde ofwel op een vaste waarde wanneer deze ingeschakelt wordt. Bij mij staat deze op -32 Db vast dus vanaf dat ik de av opzet gaat hem automatisch naar deze volume instelling.   Heb gene Onkyo maar kijk eens in het menu rond en raadpleeg de handleiding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
HelaWeet iemand soms hoe je mute bij het aanzetten af zet zodat het elke keer niet weer aan staat als ik ht op zet?

Is dat bij een onkyo?

Zelf helaas geen onkyo..

Bij marantz kan ik vast volume instellen bij aansteken..


Welkom trouwens!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

D@o

Member
21 okt 2013
84
0
9
Dank je wel allemaal. Idd Onkyo Ik ben het tegengekomen ergens in menu volume keuze maar geen effect. Zal direct foto trekken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

D@o

Member
21 okt 2013
84
0
9
ygatu7as.jpg


Nu test ik en het doet wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Probeer het dan nog eens en als het dan nog werkt is het blijkbaar opgelost. Soms durft de software (jaja dat zit er ook in) wel eens haperen en dan lost het zich meestal op na een herstart.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

D@o

Member
21 okt 2013
84
0
9
Probeer het dan nog eens en als het dan nog werkt is het blijkbaar opgelost.

Soms durft de software (jaja dat zit er ook in) wel eens haperen en dan lost het zich meestal op na een herstart.
1f609.png

Idd hoe meer chips en proces en "warmte" hoe meer......

Zal ook update late checken.
1f609.png


Thanks
 
Laatst bewerkt door een moderator: