• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Instellingen Oppo BDP 103

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Op de site van FWDmagazine geven ze enkele instellingen voor de Oppo bdp 103. Eén van deze instellingen begrijp ik niet, men verteld nl het volgende: "Activeer bij de HDMI-opties de YCbCr 4:4:4 ‘Color Space’ en zet de ‘Deep Color’-instelling op de hoogste stand die je display aanvaardt." Wat betekent die YCBCr 4:4:4? En is dit inderdaad altijd beter? http://www.fwdmagazine.be/fwd/151135/review-oppo-bdp-103eu/   Ik ben zeer tevreden over deze oppo. Gisteren nog naar Epic gekeken op blu ray en ik was 100% tevreden over de beeldkwaliteit. maar als je hier of daar nog enkele verbeteringen kan aanbrengen is dit natuurlijk mooi meegenomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ben ook wel benieuwd naar de uitleg van een pro hier, maar alvast dit.     Dit is een uitgebreide Engelse FAQ, en daar is het volgende te lezen;   Set Video Setup -> HDMI Options -> Color Space to YCbCr 4:4:4.</strong>   Why?   By default the player uses an Auto setting which negotiates a color space with the receiver or display. I would rather know for certain what color space is being used, and out of general paranoia I do not trust computers or consumer electronics to do the right thing consistently.   In any case, YCbCr 4:4:4 is what the Auto setting selects for color space. (For HDMI; if you are using DVI try RGB Video).   If you have reason to believe that a different setting is better for your display, then by all means use it. Note   <strong>In theory none of the color space choices produces a better image than the others. We have the choices to accommodate other gear which may be behaving badly.   If you want to tweak further, see the Calibration section.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Ben ook wel benieuwd naar de uitleg van een pro hier, maar alvast dit.     [url="http://www.yourdictionary.com/chroma-subsampling#computer"]http://www.yourdictionary.com/chroma-subsampling#computer[/url]) die voor mij althans boven mijn petje gaat. Het belangrijke is dat de Optie YCbCr 4:4:4 de beste keuze is.   Misschien nog een vraag uit het artikel waar je naar verwijst. Er wordt het volgende gezegd:


  • Audio Format Setup / HDMI Audio: The specific choices are LPCM and Bitstream. With LPCM the player does all audio decoding, with Bitstream the receiver does it. If the receiver can handle the bistreamed data, then results should be the same either way. I connect directly to the display and from that to a soundbar. Since TVs all require LPCM input, that's what I use. (HDMI would figure that out anyway, but why strain it's tiny little brain?)
<strong>Welke optie zou voor mij het beste zijn de audio decoding over te laten aan de Oppo of aan mijn Onkyo TX-NR 5008 of maakt dat weinig uit?[/b]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Probeer het gewoon uit. Indien geen verschil waarneembaar laat je het de Onkyo doen.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Staat bij mij op bitstream, en maakt inderdaad niet zo gek véél uit.   Er zijn wel titels waarbij bitstream niet lekker loopt, maar dat zijn extreme uitzonderingen, de laatste gekende is Monsters University. Heb deze nog niet op BD bekeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator: