• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

internet speed abnormaal traag

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Man man Vermits de pc voorlopig stuk is, heb ik de laptop even ingeplugd met kabel Nu wil ik downloaden en zie ik een abnoirmale trage download Ik heb een whop account maar als ik speedtest doe, kom ik aan 3,78 Mbps download !!!!! en 4,34 Mbps !!

die upüload lijkt normaal maar die fucking download, whats wrrong?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ohja, ik heb de switch gewoon ingeplugd en verder niks gedaan, kan het daar iets zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Net wifi getest en dan haal ik 17,47 Mbps das al beter Maar bekabeld jong !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Euh gevonden ! Ik haal nu 57,23 Mbps en 4,77 upload, bekabeld Die 57 leun nu dicht tegen de 60 van mn abo

Ik heb mn kabeks even gecheckt en ze waren allemaa cat 5 ipv cat 5e of 6

Scheelt dat echt zoveel? Kan het dat maar geweest zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Nee, CAT5 is 100mbps. Ik raad je wel aan om overal CAT5e/CAT6 te gebruiken omdat die gigabit ondersteunen.

Mss een slechte kabel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
wie weet. ik haal nu wel net geen 60 , dus das bijna max mijn abo, dus niks abnormaals meer. Die 3,78 was echt terug nr de oertijd lol ff schrikken ja mss slechte kabel maar kweet hem nu wel niet meer zitten want heb alle kabels vervangen lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Heb je toevallig een kabeltester?

Altijd handig om je kabels te testen, kijken of ze goed aangesloten zijn, Of wanneer je zelf je kabels maakt.

Heeft er iemand ook ooit vertragingen, dat bijvoorbeeld een YouTube video blijft hangen/ zoeken, Of dat dit 3x stopt om het buffer terug te vullen.

Het gekke is, dat kan 10x gebeuren. Open ik dan een speed test op een ander toestel, dan is: -1 ..heel de video plots vlot geladen -2 ..een testsnelheid van 60mbps

Dat lijkt echt alsof telenet een soort beperking oplegt, en wanneer ze speedtests detecteren, je plots volle snelheid krijgt. Raar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Vreemd, ik heb het terug 2 mbps my god !

Ik moet maar eens wat kabels kopen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
broodro0ster zei:
Nee, CAT5 is 100mbps. Ik raad je wel aan om overal CAT5e/CAT6 te gebruiken omdat die gigabit ondersteunen.

Mss een slechte kabel?
Klopt niet, CAT5 was degelijk ontworpen met Gigabit compatibiliteit in gedachten. Maar omdat de stabiliteit bij dergelijke snelheden niet voldoende was werd al snel CAT5e ontworpen.

Voor korte afstanden, tot 1 meter bv., voldoet CAT5 nog altijd.

@stijn, zou de kabels die problemen veroorzaken even aan de kant leggen, kan me voorstellen dat je op den duur niet meer weet welke nu wel problemen af en welke niet. Lijkt we wel vreemd, want normaal geven Ethernet kabels niet snel problemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Dat is idd het geval nu. Lol soit, moet toch es nieuwe kabels hebben, maar wil momenteel zoveel nog en geld is op lol.

Wil verf vr de ht, vijver inplanten alvorens tuin toezit..., gordijnen, alarm, sonos erbij, 7.1 speakers, op reis... Pfff
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Skank zei:
Dat is idd het geval nu. lol soit, moet toch es nieuwe kabels hebben, maar wil momenteel zoveel nog en geld is op lol.

Wil verf vr de ht, vijver inplanten alvorens tuin toezit..., gordijnen, alarm, sonos erbij, 7.1 speakers, op reis... Pfff
Hier van 't zelfde
263a.png
Plannen genoeg, maar nu beetje zaaien naar de zak...
 
Laatst bewerkt door een moderator: