• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Verkocht Logitech Harmony Smart Control

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
.1 Inleiding

Te koop: universele Logitech Harmony afstandsbediening bestaande uit de Harmony Hub en Remote. Ook te bedienen via iOS/Android. Deze hub kan allerlei apparaten aansturen via infrarood, Bluetooth en WiFi (Philips Hue ed).

.2 Objecten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik moet dit even om mn gemak kunnen bekijken. Ik heb mss wel interesse
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Sure en laat het maar weten als je vragen hebt :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Wat is het veschil met die anderr? Kan je wat uitleg geven.

Nu is het zo in mijn ht, dat alles achter me staat en ik dus achter me moet richten. Dit lost het niet op? Ik zou me echt nog es moeten verdiepen erin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Verschil met welke andere, er zijn er zoveel?

Deze kan wel perfect je probleem oplossen. 't Is met de Hub en dit wordt als basisstation gebruikt. De Hub stuurt dus alle signalen uit en zet je gewoon bij al je ander materiaal (+ er zit ook nog een aparte IR belaster bij die je ook kan richten).

De remote zelf is via RF met de Hub verbonden, dus kan je van eender waar gebruiken (zelfs in andere kamer).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Skank zei:
Wat is het veschil met die anderr? Kan je wat uitleg geven.

Nu is het zo in mijn ht, dat alles achter me staat en ik dus achter me moet richten. Dit lost het niet op? Ik zou me echt nog es moeten verdiepen erin.
Interesse?
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Interesse, jazeker, was deze uit het oog verloren.
Wat is het verschil met de companion? Reden v verkoop?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
De Smart Control en Companion zijn nagenoeg gelijk aan elkaar. De Companion is in feite de opvolger van deze remote. Ze hebben beide dezelfde functionaliteit, doordat alles in de bijhorende Hub gebeurd (en deze is dezelfde, met dezelfde firmware). De hub stuurt immers de signalen uit via infrarood, Bluetooth of Wifi.

Het verschil zit hem in de knoppen op de remote: deze remote heeft nog geen aparte knoppen om lichten en schakelaars aan te sturen. Maar Je kan dit normaal wel doen door een andere knop te programmeren, bv de toetsen 0 - 9. Voor de zekerheid zal ik het nog eens extra testen.

Companion: https://assets.logitech.com/assets/64812/8/harmony-companion-whole-home-remote-hub-and-app.png
Smart Control: https://secure.logitech.com/assets/47654/glamour-image-lg.png

Reden van verkoop is omdat ik voor de HT een Harmony Elite heb gekocht ter vervanging. Heb een gelijkaardige setup als jij zou willen: een Hub in de living en een in de HT. Die in de living is nu een Companion, in de HT een Elite.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ja graag es testen aub.
Is dat dan geen probleem als je die op 1-9 zet bv als je tv wil kijken en die nummerS indrukt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Ok, conclusie na test:
- De Harmony Hub kan probleemloos Hue apparaten aansturen (via de Hue Bridge natuurlijk).
- Op de bijgeleverde remote kan je echter knoppen programmeren om voor de Hue.

Concreet betekent dit dat Hue individueel aansturen via de Harmony app op smartphone wel lukt, en je kan ze ook aan activiteiten koppelen (bv licht uit bij Play). Maar de remote kan je niet gebruiken om aparte lichten aan/uit te schakelen. Daarvoor moet je een andere remote aan de Hub koppelen (zoals de Companion of Elite).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Philip zei:
Ok, conclusie na test:
- De Harmony Hub kan probleemloos Hue apparaten aansturen (via de Hue Bridge natuurlijk).
- Op de bijgeleverde remote kan je echter knoppen programmeren om voor de Hue.

Concreet betekent dit dat Hue individueel aansturen via de Harmony app op smartphone wel lukt, en je kan ze ook aan activiteiten koppelen (bv licht uit bij Play). Maar de remote kan je niet gebruiken om aparte lichten aan/uit te schakelen. Daarvoor moet je een andere remote aan de Hub koppelen (zoals de Companion of Elite).
Damn, das echt wel jammer
2639.png
Ik heb dezelfde als u en had gehoopt op m'n nummerkes (1-9) de verlichting te zetten als ik m'n Hue lampen heb voor op zolder. Verder doet de remote alles wat ik wil, dus om nu €200+ uit te geven voor beter support voor m'n lampkes is er wel over :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
broodro0ster zei:
Damn, das echt wel jammer
2639.png
Ik heb dezelfde als u en had gehoopt op m'n nummerkes (1-9) de verlichting te zetten als ik m'n Hue lampen heb voor op zolder. Verder doet de remote alles wat ik wil, dus om nu €200+ uit te geven voor beter support voor m'n lampkes is er wel over :p
200? 100 nu bij coolblue
voor de ht, hoef ik geen aparte knopkes, zoals gezegd wil ik dat koppelen aan kodi, of aan een activiteit, maar niet aan knoppen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Skank zei:
200? 100 nu bij coolblue
voor de ht, hoef ik geen aparte knopkes, zoals gezegd wil ik dat koppelen aan kodi, of aan een activiteit, maar niet aan knoppen
Ja snap ik. Ik zit soms gewoon in m'n HT wat te werken op m'n laptop met een muziekske op. Dan wil ik de lichtjes makkelijk kunnen dimmen of uitzetten.
Die companion is idd goedkoper dan ik dacht. Maar toch, tis 100euro voor die 4 extra knopjes :p de rest is 100% gelijk aan wat ik nu heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.