• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mac dekstop alternatief?

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Hi guys,

ben zelf wat op zoek, maar misschien weet iemand wel een leuke suggestie: Een iMac alternatief -> dat wil zeggen, een leuke pc-bak ("modern", in 't wit als 't kan, maar als't niet kan ook goed, specs nog te kiezen, maar i7/ssd/32gb ram - video?) met een deftig scherm (fotobewerking), genre Eizo of zou mac screen toch nog beter zijn? Mac kopen is niet echt een optie gezien dan alle software ook moet omgeschakeld worden naar mac versies (liefst te vermijden qua budget uitgave ;-))

merci vr de suggesties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ToothLess zei:
Mac kopen is niet echt een optie gezien dan alle software ook moet omgeschakeld worden naar mac versies (liefst te vermijden qua budget uitgave ;-))eind vorig jaar
Eind vorig jaar heb ik de switch gemaakt van Windows naar Mac en had hierbij geen enkele moeite wat betreft software of extra budgetuitgaven. Tenzij je zeer specifieke software voor Windows hebt aangekocht
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Hoe, als ge photoshop etc gekocht heb voor windows, dan draait die niet op mac toch - alle soft officieel natuurlijk hé! gekraakte versies is a no go in dit geval
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Serieus, is die licentie gekoppeld aan de versies van uw OS? Als je een licentie hebt gekocht is dat toch wel eender zeker op welk systeem je dat installeert?

Kan je dat niet eens vragen bij Adobe? Wij gebruiken zelf creative cloud en dat draait zowel op Mac als Windows.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
ToothLess zei:
Hoe, als ge photoshop etc gekocht heb voor windows, dan draait die niet op mac toch - alle soft officieel natuurlijk hé! gekraakte versies is a no go in dit geval
1f609.png
Ik geloof dat die serial numbers ook gewoon werken op een Mac - gewoon de juiste versie (CS5, CS6, CC,..) downloaden. Zeker indien je de Creative Cloud hebt, dan moet je gewoon de Creative Cloud app installeren, inloggen met uw Adobe ID en van daaruit de programma's installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
tiens, goeie tip gasten, zou eens moeten zien, 't zijn geen laatste nieuwe versies van de software (is niet voor mij dus heb er geen zicht op, maar ik ga het eens na) thx!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Je wilt een iMac?

Optie 1) je koopt een iMac en schakelt over op OSX Zoals hoger vermeld, software van adobe is over te zetten. https://helpx.adobe.com/x-productkb/policy-pricing/exchange-product-language-os.html

Dat geldt trouwens wel bij meerdere bedrijven, ook IBM bijvoorbeeld. Bij office mag het niet dacht ik.

Optie 2) je koopt een iMac en zet er windows op (dual boot, enkel windows of virtualisatie)

Optie 3) je kijkt voor een alternatief (vb. Dell XPS 27, HP Envy 27)

Persoonlijk vind ik de iMac 5k een klasse hoger dan het meerendeel van de andere all-in-ones. Een eizo is top als scherm, maar dan heb je nog geen computer.
 
Laatst bewerkt door een moderator: