• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mediaspeler voor 4k?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
De zidoo die ik zeg is voor 4k de beste momenteel

ur choice
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Kan iemand met een zidoo kijken of volgende processen draaien?

com.adups.fota com.adups.fota.sysoper
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Skank zei:
De zidoo die ik zeg is voor 4k de beste momenteel

ur choice
Heb je bronnen in 4K? Ik heb enkel Netflix, en de laatste keer dat ik er voor keek ondersteunde geen enkele "China-box" netflix in 4K met HDR, is dat ondertussen wel mogelijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Nvidia Shield speelt tot en met `jellyfish-250-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv` vloeiend af op een 1080p scherm. 300mbps en 400mbps zijn niet 100% vloeiend, maar er moet ook rekening gehouden worden dat er een downscale van 4K -> 1080p gebeurd.

Dit wordt afgespeeld via SPMC op een NFS share via gigabit ethernet. Niet getest via USB.

UHD films komen normaal niet boven de 140mbps, dus geen problemen.

Shield heeft ondersteuning voor Netflix 4K en HDR. Geen 3D.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Dat niet vloeiend spelen kan aan de hardware liggen maar ook aan spmc of Kodi of aan het downscalen; ik zou me er niet op vastpinnen aangezien die zidoo x9s het blijkbaar ook niet kan met de zdmc speler. Persoonlijk verwacht ik geen kwaliteitsverschil in beeld noch in geluid tussen deze spelers; ik koos voor shield omdat zidoo nog niet bestond, omdat shield meer ondersteund wordt en omdt ik due goedkoper kon aanschaffen dan de andere spelers. Een ander vindt 3D belangrijker of dvr functionaliteit of de afstandsbediening (ik zeg maar wat).

In de TS zijn plaats zou ik niet teveel belang hechten aan het uitkiezen van zo een mediaspeler, aangezien die rond de 100-150€ kosten en vrij goed doorverkocht worden kan je gemakkelijk veranderen door een recentere; itt een tv waar ik wel langer over zou nadenken omdt die veel meer kost en ook veel langer zal (moet) meegaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Road Rebel zei:
Dat niet vloeiend spelen kan aan de hardware liggen maar ook aan spmc of Kodi of aan het downscalen; ik zou me er niet op vastpinnen aangezien die zidoo x9s het blijkbaar ook niet kan met de zdmc speler. Persoonlijk verwacht ik geen kwaliteitsverschil in beeld noch in geluid tussen deze spelers; ik koos voor shield omdat zidoo nog niet bestond, omdat shield meer ondersteund wordt en omdt ik due goedkoper kon aanschaffen dan de andere spelers. Een ander vindt 3D belangrijker of dvr functionaliteit of de afstandsbediening (ik zeg maar wat).

In de TS zijn plaats zou ik niet teveel belang hechten aan het uitkiezen van zo een mediaspeler, aangezien die rond de 100-150€ kosten en vrij goed doorverkocht worden kan je gemakkelijk veranderen door een recentere; itt een tv waar ik wel langer over zou nadenken omdt die veel meer kost en ook veel langer zal (moet) meegaan.
Hoezo niet. Volgens die tests wel. Ivm netflix. Neen dat is capped door netflix
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Als ik die test lees dat staat er dat de zidoo het native in Kodi-fork ook niet kan, maar wel let de eigen videoplayer in de wrapper. Dus is Kodi (spmc, zdmc of whatever de fork) mogelijks de beperkende factor en niet de hardware. In december komt Amazon prime, die zal hopelijk wel 4K toelaten op zidoo en andere Android boxen toelaten!

Heeft er iemand trouwens ervaringen de nieuwe 4K chromecast?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Klopt, maar de zidoo kan het dus wel, mits de externe speler in kodi waar je niks v merkt, dus ik zie geen problemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ik zeg ook niet dat er een probleem is met de zidoo x9s, wel dat er mogelijks een probleem is met Kodi voor files >250mbps (en misschien zelfs lager voor de zdmc fork). Mogelijks verklaart dat waarom de Zidoox6 van jvanhambelgium die files weigert en kan een update in de toekomst die files wel ondersteunen. Ik zou een bepaalde speler op deze files dan ook niet zomaar afschrijven louter op het feit dat er mogelijks een software beperking zit die in de toekomst verholpen zou kunnen worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Goedkoopst via Amazon blijkbaar.

Kan dat kwaad als het een Duits model is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ok, eerst maandag de tw9300 halen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
wat is het hier nu geworden qua mediaplayer? de zidoo? of toch himedia?
Denk er over een 4K mediaplayer aan te schaffen waar de Kodi op werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Is een zidoo geworden. Tot nu toe eigenlijk best tevreden over!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik ook al stoor ik me verschrikkelijk aan de manier van doorspoelen. Waarom kan ik nu in godsnaam op de remote nu niet gewoon op doorspoelen drukken op logitech one.
Ook blijft die fluittoon geregeld door mijn speakers gejaagd worden, waar blijft die update???
Voor de rest is hij prima. Fluittoon is enkel wanneer een film langere tijd op pauze heeft gestaan en je dan terug hervat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
wat met 4k x265 10bit stuff? Ik lees wel wat over issues met het afspelen van 4K materiaal op de zidoo en dat support belabberd is? iemand een praktijktest?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
djaxx zei:
Ik ook al stoor ik me verschrikkelijk aan de manier van doorspoelen. Waarom kan ik nu in godsnaam op de remote nu niet gewoon op doorspoelen drukken op logitech one.
Ook blijft die fluittoon geregeld door mijn speakers gejaagd worden, waar blijft die update???
Voor de rest is hij prima. Fluittoon is enkel wanneer een film langere tijd op pauze heeft gestaan en je dan terug hervat.
Dat van dat doorspoelen zou toch moeten lukken, zeker met een one.
Quasi van programmeren.

Die update, tja, ik blijf er ook om zagen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
ToothLess zei:
wat met 4k x265 10bit stuff? Ik lees wel wat over issues met het afspelen van 4K materiaal op de zidoo en dat support belabberd is? iemand een praktijktest?
Om dan maar zelf op mijn vraag te antwoorden: het ding doet alles goed tot zelfs de jellyfish-400-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv (smb)

Ik heb wel eerst een paar atackken gehad... dien x9s doet uit zichzelf maar online een update naar 1.2.3 - verder gaat die niet, hij zegt de 1.2dat die volledig up to date is. Op dien moment had ik een UHD die niet goed afspeelde (stutter) en hetzelfde bij een paar andere 1080p's... bij een andere UHD werd het scherm gewoon zwart en moest ik de HDMI kabel uit de bak én scherm trekken om te resetten. Er waren ook geen >30Hz modi beschikbaar. Strange natuurlijk...

Bon, dan de 1.2.9 op ne stick gezet en een update gedaan en alle miserie is van de baan! OEF. Het bakje werkt met deze versie van de soft ook stukken sneller. Ik kan de HTPC op kant schuiven.
 
Laatst bewerkt door een moderator: