• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Netflix player?

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Mijn ma wil ook netflix gaan gebruiken. Wat is voor haar de goedkoopste oplossing om netflix te kunnen bekijken. Heeft gewoon enkel een tv staan momenteel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
De goedkoopste oplossing is een Chromecast, maar de Netflix interface zit dan op een smartphone of tablet - ik kan aannemen dat er wel aangenamere dingen zijn. Zo iets zou ik bijvoorbeeld mijn ouders niet moeten voorschotelen.

Dan kijken we al direct naar mediaspelers zoals een AppleTV, vroeger de WD TV Live (2011) of blu-ray spelers met een Netflix app. Als het enkel en alleen is om Netflix te kijken zou ik misschien gewoon een goedkope blu-ray speler kopen? Bijvoorbeeld: Sony BDP-S1200 (in Amerika heeft deze zelfs een dedicated Netflix button, maar niet in Europea afaik).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.915
242
73
Welke tv heeft ze? Als het een smart tv is heb je niets extra nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Als het een recente smart TV is. Mijn 2011 Samsung plasma heeft de app niet, mijn 2013 samsung LED op de slaapkamer heeft de app dan weer wel (wat een gemak!)

Anyway, als uw moeder in de markt is voor een nieuwe TV en blij is met 32" heb je voor 300€ een nieuwe TV met ingebakken netflix app
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Een Sony bluray speler is idd een optie. Zou ik zelf ook overwegen in jouw situatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Mijn ma wil ook netflix gaan gebruiken. Wat is voor haar de goedkoopste oplossing om netflix te kunnen bekijken. Heeft gewoon enkel een tv staan momenteel.
Belgacom biedt Netflix via hun decoder aan, logischerwijze zou Telenet dan moeten volgen. Je bespaart hiermee alvast een extra toestel mee uit
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik vraag me bij zulk aanbod dan wel af of je even gemakkelijk van een abo af geraakt als wanneer je zelf zorgt voor een Netflix abo en of je fuctionaliteit hetzelfde is als wanneer je Netflix op een toestel gebruikt dat niet van je TV/internet provider is. (b.v. wat met verschillende audio-formaten?) Voor mensen die niet zo op kwaliteit letten en geen bluray speler of htpc of andere technologie in huis hebben kan het misschien interessant zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik geloof nooit dat telenet zal volgen. Just nog rap de hbo rechten verlengd om de concurentie aan te gaan. Ik ga morgen eens kijken of het op haar philips ambilight mogelijk is zonder tussenkomt van een andere weergever. Op mijn sony staat netflix app pre instalt. Keep ya updated
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Vrees ook dat telenet niet gaat volgen... Is tegen hun eigen diensten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Oe noemt da weer... Rex en rio ofzoiets
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
rho zei:
Ik vraag me bij zulk aanbod dan wel af of je even gemakkelijk van een abo af geraakt als wanneer je zelf zorgt voor een Netflix abo en of je fuctionaliteit hetzelfde is als wanneer je Netflix op een toestel gebruikt dat niet van je TV/internet provider is. (b.v. wat met verschillende audio-formaten?)
Lijkt me toch gewoon om de standaard App te gaan net zoals die op vele smart-Tv's en mediaspelers aanwezig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Kan wel, maar wat kan de decoder van de provider aan wat video en audio formaten. Ik denk dat ze ook van plan zijn een app voor hun eigen decoders te voorzien, zodat je geen extra hardware zou moeten aanschaffen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ben net bij haar geweest. Ze heeft een ambilight van 2010 zonder de app, dacht dat je die gewoon zou kunnen downloaden maar dat lijkt niet te kunnen. Net de google chromecast bekeken maar lijkt idd niet echt handig. Het zal wel de apple tv 3 worden denk ik voor 99 euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator: