• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Onkyo HT-R693 en Benq TH681 geeft 3D-kopzorgen

Jeecee007

New Member
1 jul 2016
9
0
4
Allereerst: hallo! Ik ben nieuw hier en heb me geregistreerd omdat ik al een tijdje met een probleem zit, dat ik maar niet uitgedokterd krijg... Zo heb ik al eens rondgekeken, en hier zit toch een hoop verschillende systemen en technische kennis bij elkaar! Dus ik zit met goede hoop om antwoord te krijgen op mijn vraag.

Setup: Onkyo HT-R693 Sony TV KDL-32W5500 (op MAIN-Out) Benq TH-681 (op SUB-Out ) Sony BDP-S5500 PS3 PS4

Probleem: Met deze setting wil ik graag een film in 3D projecteren. Tot hiertoe is me dat 1 keer gelukt met de PS3. Omdat ik dat zo super vond, heb ik me de BDP-S5500 aangeschaft. Als ik daarmee dezelfde film wil projecteren in 3D, krijg ik de melding dat mijn tv niet geschikt is voor 3D weergave. Dit krijg ik verder met iedere 3D-film. Ik heb hem echter gekocht voor de 3D-functie... Dan maar terug via de PS3. Tot mijn grote verbazing werkt dit ook niet meer. Met dezelfde film als de eerste keer! :-o In tussentijd heb ik nochtans niks aan de setup veranderd. Hij speelt die film gewoon af in 2D.

Alle firmware van gebruikte toestellen is up-to-date. Ik gebruik allemaal dezelfde HDMI-kabels (waarmee het dus al eens gelukt is). Dus ik vrees dat er ergens een conflict is tussen instellingen op verschillende toestellen?

Waar moet ik zeker rekening mee houden? Waarom werkt het niet meer met de PS3? Waarom heeft het nooit gewerkt met de blu-ray speler?

Ik krijg er een puntig hoofd van... Wie kan mij helpen? Meer info nodig? Shoot! Ik geraak er niet wijs uit
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Even nagekeken en alle apparaten zouden inderdaad gewoon 3D moeten ondersteunen.

Ik zou het volgende eens proberen:

- Om 3D te kijken moet uw projector in een 3D modus staan, normaal gebeurt dat automatisch, maar soms kan dat al eens fout lopen. Probeer je BENQ dus een manueel in 3D te zetten en dan uw blu-ray speler op te zetten en kijken of dat niet het probleem verhelpt. - Sluit de BENQ aan op de MAIN HDMI ipv SUB HDMI en de Blu-ray eens op HDMI 1 of anders eens op HDMI 3 - de laatste ondersteund een nieuwer protocol dan de andere. Het zou eigenlijk in dit geval geen verschil mogen maken, maar you never know. - Toch een andere HDMI kabel gebruiken, er kan altijd een incompatibiliteit optreden. Check zeker dat je een HDMI 1.4 kabel hebt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jeecee007

New Member
1 jul 2016
9
0
4
Bedankt voor het antwoord!

Okay, de Benq manueel op 3d zetten en dan de rest inschakelen, brengt geen uitkomst. Als ik de Benq aansluit op de MAIN HDMI, krijg ik enkel het menu scherm van de blu-ray speler te zien. Als ik dan de bluray start, krijg ik geen stabiel signaal in de receiver en dus ook geen beeld. Als ik dan de blu-ray speler op HDMI 3 hangt geeft dat hetzelfde resultaat... Dus daarna de Benq terug in de SUB HDMI met de blu-ray nog steeds in HDMI 3, dan krijg ik terug beeld. Dus het ligt precies niet aan de ingangen. Maar eerder aan de uitgangen.

Dit alles brengt dus geen oplossing. Nu heb ik daarnet de Benq rechtstreeks met de blu-ray verbonden. En dat geeft geen enkel probleem voor het systeem. Maar wel voor mij. Ik wil niet om een extra kabel gaan om mijn geluid alsnog via de receiver te krijgen. En 2: het doel van de receiver was net om, eens geïnstalleerd, geen kabels meer te hoeven versteken...

Mijn inziens ligt het probleem dat de blu-ray speler niet "ziet" dat er aan 1 van de 2 HDMI outputs een 3D-compatibel apparaat hangt.

Verder enig idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jeecee007

New Member
1 jul 2016
9
0
4
evilenko3, op dat forum heb ik een oplossing gevonden!

Kortweg staat er: zorg dat de Onkyo doorgeeft aan zowel MAIN als SUB. (Was ok) Bij resolutie moet staan: doorheen (was ok) Tot slot: als de Onkyo op beide uitgangen een toestel waarneemt, dus in dit geval een 2D tv en 3D projector, dan gaat hij ervoor zorgen dat beide toestellen het signaal kunnen weergeven. Dat is dus 2D, want mijn tv kan geen 3D aan.

Oplossing: haal simpelweg de HDMI stekker van de tv los en de blu-ray speler krijgt van de receiver te horen dat er enkel een 3D-projector aanwezig is en dus ook 3D uitzenden.

Ook staat er een reactie van Onkyo vermeld dat het nu niet mogelijk is om een 2D en 3D signaal tegelijkertijd uit te sturen.

Als ik nu dus een 3D-filmpje wil zien, dan moet ik m'n tv even afkoppelen. Dat is nog niet ideaal, maar wel de makkelijkste manier...

Bedankt mensen om mee te helpen denken en zoeken naar een oplossing!
 
Laatst bewerkt door een moderator: