• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Optisch naar digitaal

Pendergast

New Member
8 mrt 2016
4
0
4
Hallo,

Ik heb mezelf vandaag een Samsung Soundbar HW-J355 aangeschaft. Deze soundbar heeft een AUX IN en een OPTICAL IN.

Nu heeft mijn TV ( Philips 40PFL4358H/12) blijkbaar geen OPTICAL OUT enkel een DIGITAL AUDIO OUT.

Is er een manier om de optische kabel naar een coaxiale kabel te converteren? Moet dit coax naar optisch zijn of optisch naar coax? Kunnen jullie mij een converteerder aanraden?

Ik zie jullie feedback zeker tegemoet, dank bij voorbaat
263a.png
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
welke bronnen wil je hierop aansluiten ? als het enkel over digibox/digicorder gaat kan je deze rechtstreeks aansluiten ( hebben optische uitgang)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pendergast

New Member
8 mrt 2016
4
0
4
De digibox is via hmi met de tv verbonden. Ik zou nu graag de de Soundbar (die enkel OPTICAL IN of AUX IN heeft) verbinden met de TV (via DIGITAL OUT).

Dus ik vermoed dat ik een soort converteerder moet hebben om het optisch in een digitaal signaal om te zetten of omgekeerd. Nu weet ik niet of ik coaxiaal naar optisch moet gaan of optisch naar coaxiaal (of maakt dit geen verschil). Ik lees nogal tegenstrijdige berichten op het internet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ga je enkel digibox gebruiken ? sluit dan rechtstreeks je soundbar aan via optische aansluiting op je digibox ( beeld blijft gewoon via hdmi gaan , en als soundbar uitstaat ook het geluid )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pendergast

New Member
8 mrt 2016
4
0
4
Neen, ik stream ook films naar mijn tv en sluit ook regelmatig mijn harde schijf op de tv aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pendergast

New Member
8 mrt 2016
4
0
4
bedankt voor de info! Hier kan ik zeker mee verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator: