• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

pc via hdmi afspelen is lag ?

Wrestlemaniac

Member
20 jan 2016
52
1
11
Vreemd probleem hier, als ik gebruik wil maken van het WWE Network, en dus kijken op groter scherm, dan verbind ik de pc met HDMI kabel aan het desbetreffende toestel, dat is ofwel 1: als ik binnen op mijn kamer zit pc met hdmi kabel gelinkt aan TV. Of 2: als ik in mijn WWE-Mancave vertoef, laptop aangesloten via hdmi aan men Onkyo home cinema systeem om zo op groot scherm te kijken.

in beide gevallen lijd dat jammer genoeg tot beeld waar een beetje lag/vertraging opzit wat super irritant is.

Heb nog maar van vandaag internet verbinding in de mancave dus heb het zopas ondervonden dat het daar ook weer van hetzelfde is..echt om d emuren van op te lopen want de enige reden dat ik daar internet wou is dus echt om daar naar het WWE Network te kijken op mijn groot scherm,wat zo dus niet leuk is met beeld dat altijd nét te traag loopt
1f44e.png


verschillende hdmi kabels geprobeerd en ook een andere laptop van een kennis, probleem blijft hetzelfde.

op de laptops speelt alles gewoon goed af dus dat is het niet, en die gast die vanmiddag heeft komen helpen met de internet verbinding leggen in de mancave snapt er ook niks van, terwijl die op pc gebied toch best slim is, het was dan ook zijn laptopt dat we als tweede hebben getest om te zien of er verschil was, niet dus.

aan wat kan dit liggen ???
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wrestlemaniac

Member
20 jan 2016
52
1
11
Voor alle duidelijkheid, we hebben ook een paar andere videos laten afspelen, niet van wwe network dan, en het probleem is er altijd hoor.

Voor diegenen die niet weten wat ik bedoel met wwe network dat is gewoon een online video kanaal opgericht door WWE (wrestling club) waar ik 99% van mijn vrije tijd op spendeer dus de belangrijkste reden dat ik internet wou in de mancave.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Waarschijnlijk omdat jouw beamer/TV nog wat post processing doet, komt het beeld achter op het geluid. Op de meeste receivers kan je een audio delay instellen voor die bepaalde input, zodat het beeld en geluid terug samen lopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wrestlemaniac

Member
20 jan 2016
52
1
11
nja het is niet zozeer dat beeld en geluid niet overeenkomen hoor, het is dat het beeld niet 100% vloeiend beweegt...er zitten bijna constant kleine haperingen in, tis lastig om correct uit te leggen helaas....het beeld staat nooit stil ofzo hoor, maar je merkt dat het in kleine "schokjes"beweegt, soms best miniem maar toch genoeg dat het opvalt, en dus stoort, omdat het dan trager lijkt te bewegen dan dat het zou moeten.

stel dat iemand anders voor mij een wwe show zou opzetten, zonder dat ik zou weten of de persoon een blu ray heeft opgezet of iets online van wwe network heeft opgezet, dan zou ik het gegarandeerd direct zien aan de manier waarop het beeld beweegt, dat het van de pc komt. wat dus eigenlijk in deze tijden toch niet meer zou mogen..denk ik..

het bizarre is vooral, dat wwe netwerk opmijn laptop dus wel gewoon perfect afspeelt, vloeiend, geen haperingen. dus waarom krijg ik datzelfde resultaat dan niet op groter scherm....iemand via facebook maakte me er wel attent op, dat het beeld mischien op de laptop ook die schokjes kan hebben maar dat je het gewoon niet merkt op zo'n klein scherm tegenover een groot scherm...geen idee of dit waar kan zijn ofniet maar op de laptop merk ik niks verkeerd aan het beeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Staan de instellingen goed van beeldschermadapter?

Probeer eens 1920*1080 60hz. Of misschien kan jouw laptop die hoge resolutie niet goed trekken en hapert hij daardoor?
 
Laatst bewerkt door een moderator: