• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Probleem marantz sr 7007

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Heb hier iets vreemds voor. Merkte precies dat mijn linker surroundspeaker veel stiller speelde dan de rest. Heb een meting gedaan en het blijkt dus idd zo te zijn. Wanneer ik de marantz terug naar fabrieksinstellingen zet en alle waardern op 0 zet klinkt hij nog steeds pa stiller dan de rest. Om een idee te geven als ik inregel op 75db staan de meeste speakers op -2 a -4db, de linkersurround moet ik op +12! zetten om toch maar de 75 db te komen. Wat heb ik reeds geprobeerd: * andere speakerkabel * andere luispreker op de sl uitgang en probleem blijft in beide gevallen hetzelfde.   Heeft iemand een idee wat er zou kunnen mis zijn?   Thx
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Heb je de luidsprekers als eens gewisselt?     Edit. De uitgang van het rechterkanaal op de linker gezet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ja dan speelt hij wel op normaal volume. Het lijkt er dus op dat er een probleem is op de linkeruitgang op de marantz zelf. Zal retour worden zeker?
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Dan zou ik ook gokken op retour.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
a ge weet het
2639.png
, marcel net mailtje gezonden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Eens nagekeken of de polen juist aangesloten zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ja Niel dat is het allemaal niet. Marcel heeft Marantz gecontacteerd en hij moet terug voor nazicht/reparatie. Zal hem weer even moeten missen
2639.png
, en da pikt ze mannekes als ge dan ineens terug op geluid van tv moet gaan spelen
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
rekening houden met minstens 3 weken........sterkte.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ok de marantz is dus sinds gistermiddag terug, lekker snel maar dat heeft ook zijn reden:   Hier het foutenrapport dat ik van de Marantz hersteldienst heb meegekregen:   Werkzaamheden: Klacht is in TD niet geconstateerd. Uitvoerig gecontroleerd System reset. Functietest ok. Powertest ok.   Erg vreemd want nu werkt hij ineens dus wel terug en heb ik weer een gelijkaardige output. Ben echt 100% zeker dat het niet aan mijn materiaal gelegen heeft want dat heb ik uitvoerig gecontroleerd met verschillende speakers en speakerkabels.   Nuja, blij dat hij terug perfect werkt al wringt het toch dat ik niet weet wat er scheelde!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Vreemd inderdaad! Hopelijk keert het niet terug!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Zit er niet een soort reset op de versterker? Ben ik nog vergeten als tip, maar ik meen mij te herinneren dat ik die ook eens heb moeten gebruiken op mijn marantz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ja niel, heb dat gedaan voor versturen en deed niets. Misschien kunnen ze hem daar dieper resetten ofzo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Of het was mischien ergens een slecht contact en met het transport is dat eruit gegaan....maak dat nog mee op mijn werk ook mensen bellen voor depanage omdat de brug niet werkt en als ik eraan kom werkt alles normaal en dan is het moeilijk om de oorzaak te vinden...
 
Laatst bewerkt door een moderator: