• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Projector op slaapkamer

blckshdw

New Member
15 apr 2016
1
0
4
Hallo Allen

Binnenkort verhuizen we naar onze nieuwe slaapkamer. Aangezien we heel vaak 's avonds nog naar films kijken en de nieuwe kamer zich niet optimaal leent voor een TV (zou voor het raam komen te hangen). Denken we om een projector te plaatsen.

Layout van de kamer:
XOo5nQ3.png


- Budget: 1500 a 2000 euro. - ruimte: is volledig te verduisteren. - Projector: Ik denk aan de LG PF1500G of vergelijkbaar, in eerste instantie wou ik LED technologie wegens de levensduur van de lamp, maar na meer en meer lezen, begin ik anders te denken
263a.png
- Projectiescherm: 2m of breder scherm komt voor het raam rechtover het bed, type nog te bepalen, liefst elektrisch. - Legplank: Ik twijfel nog over de hoogte van de legplank waar de projector op komt, keuze legplank is omwille van andere randapparatuur (versterker, digicorder,...)

Ik ben een complete leek op vlak van beamers en projectieschermen, ik probeer nu de markt wat te verkennen om te zien of alles haalbaar is binnen dit budget. Goede winkel adressen rond Oost-Vlaanderen (woon in Aalst) zijn ook zeer welkom
263a.png


Hartelijk dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik zou verder kijken dan die LG. Voor zo ver ik zie heeft deze geen mogelijkheden tot lens shift waardoor de plaats van de projector zeer specifiek moet zijn. Op 4,3m afstand projecteert deze op 125" tot 138" diagonaal (2.8m - 3.1m breed) en het zou me sterk verwonderen als deze portable projector genoeg lichtsterkte gaat hebben om op dat formaat een goed beeld te toveren.

Persoonlijk zou ik eerder uitkijken naar bijvoorbeeld een Sony HW45ES (of HW40ES) of een Epson TW7200. Beide toestellen hebben lens shift waardoor plaatsing veel makkelijker gaat zijn (wel altijd even berekenen op voorhand!) en zijn gewoon erg goede toestellen.

Als alternatief kan je ook altijd kijken naar Optoma or BenQ projectoren, maar dit zijn DLP projectoren (net zoals de LG trouwens) en daarbij kan je soms last hebben van het regenboog effect en bij sommige mensen veroorzaakt dit hoofdpijn. Het kan zijn dat je hier helemaal geen last van hebt natuurlijk, testen is dus belangrijk!

Qua winkel: Home@TheMovies, professioneel bedrijf waar ze de tijd nemen om samen te zitten en demo's te bekijken en de projectoren worden daar ook professioneel gekalibreerd om juist dat puntje op de i te zetten. Ook heb ik bijvoorbeeld al eens nood gehad aan de (lamp)garantie en waar Sony mij liet vallen, hielp Werner van Home@TheMovies mij wel verder!
 
Laatst bewerkt door een moderator: