• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Richtlijnen instellen subwoofer

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Waar in een muziek/stereo-installatie de subwoofer dus alleen bedoeld is voor het ondersteunen van de hoofdluidsprekers in het laag, dient de subwoofer bij een Home Theater installatie 2 functies:   Het weergeven van liefst al het laag dat de andere speakers niet kunnen verwerken Het weergeven van laagfrequente effecten (de
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wie niet
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Ikke niet.
1f61b.png
Want dat staat al optimaal ingesteld.
1f609.png
Volg gewoon de richtlijnen die je overal op het net vind (dacht zelfs dat Htip er een topic over had gemaakt) Beginnen met het begin en dan finetunen. Dus meten,uitrproberen en terug meten en dan vind ge die instelling wel vanzelf. (tip : een meter en een (liefst analoge ) DB meter met c weging kan al veel oplossen en dan nog een progje ala rew of dergelijke en je geraakt al ver.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

D@o

Member
21 okt 2013
84
0
9
Ik heb wat vragen. Is er iemand actief hier nog?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Post gewoon uw vraag?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

D@o

Member
21 okt 2013
84
0
9
Mijn post was mss in verkeerde thread maar nu zie ik dat post helemaal weg is. Trouwens het laden en openen van thread duurt veel langer dan andere forums. Hoe komt dat
1f914.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb je topic verplaatst naar het juiste onderdeel. Zie showcase.

Geen problemen met laden hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

D@o

Member
21 okt 2013
84
0
9
Mijn post was mss in verkeerde thread maar nu zie ik dat post helemaal weg is. Trouwens het laden en openen van thread duurt veel langer dan andere forums. Hoe komt dat
1f914.png

Vergeten te melden dat het via TapaTalk app traag gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Op pc/lapyop/tablet gebruik ik de gewone versie via browser.

Op telefoon tapatalk en duurt iets langer.. Maar niks ernstigs..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Waar in een muziek/stereo-installatie de subwoofer dus alleen bedoeld is voor het ondersteunen van de hoofdluidsprekers in het laag, dient de subwoofer bij een Home Theater installatie 2 functies:   Het weergeven van liefst al het laag dat de andere speakers niet kunnen verwerken Het weergeven van laagfrequente effecten (de
OK, interessante opmerking (voor mij als leek althans) en na ook dit artikel ( http://www.hifi.nl/artikel/1621/een-Subwoofer-voor-Home-Theater-een-Subwoofer-voor-Home-Theater.html ) te hebben gelezen heb ik toch enkele vragen:   1) Die tweeledige functie van de sub bij een HT opstelling moet je die zo instellen of gebeurt dit automatisch? Ik kan hier bij mijn Onkyo versterker geen verwijzing naar vinden.   2) Als ik mijn front speakers op bvb 80 Hz zet betekent dit dan dat alles wat onder de 80 Hz zit naar de sub gaat?   3) In het artikel wordt gezegd dat je de front speakers in de meeste gevallen het best op klein zet!? ik heb mijn HT audio installatie laten afstellen door de de man die de Velodyne sub heeft geleverd, deze heeft verschillende metingen uitgevoerd en daarna alles op punt gezet. Blijkt als ik naar de instellingen ga kijken dat mijn kleine front speakers op Full-Band (groot dus) staan, deze kan ik instellen van 40 Hz tot 200 Hz of Full-Band dus. M a w mijn instellingen worden tegengesproken door het artikel of, is mijn installatie is misschien afgeregeld voor stereo weergave? Als ik muziek luister heb ik de indruk dat de sub weinig werk heeft, wat op zich misschien wel niet slecht is. Mijn 'kleine' Quad front luidsprekers geven het laag redelijk goed weer (voor muziek althans).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
1. Automatisch 2. Ja 3. Voor stereo heb je aparte instellingen, hier kan je dan nog eens kiezen: large, large + sub, small + sub en dit staat los van de instelling voor surround. Je kan dan ook nog de level van je sub apart regelen voor stereo.   ps. Dit is toch zo bij mijn versterker, maar volgens mij is dit zo bij elke versterker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Hoi Chr1st0f, Bedankt voor de snelle reactie!
 
Laatst bewerkt door een moderator: