• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ruilen: zwarte Marantz SR5008 -> zwarte Onkyo TX-NR727

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik zou eventueel mijn zwarte Marantz SR5008 willen ruilen tegen een zwarte Onkyo TX-NR727. Een ruil tegen een zwarte Onkyo TX-NR626 of TX-NR636 zou misschien ook nog kunnen, mist verdere compensatie. We kunnen wel wat uitwerken.

Bij interesse: Stuur maar een PB.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ben je zeker dat je het Onkyo clubje wil vervoegen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Waarom? Ik ben er gewoon erg benieuwd naar. En dit is een methode om het op een goedkope manier uit te proberen.

Je hebt zelf een Onkyo. Heb je redenen om het af te raden dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
rho zei:
Waarom? Ik ben er gewoon erg benieuwd naar. En dit is een methode om het op een goedkope manier uit te proberen.

Je hebt zelf een Onkyo. Heb je redenen om het af te raden dan?
Neenee hoor, ben erg tevreden met de audio-kwaliteiten van mijn Onkyo hoor!

Maar denk eraan : NR727 en NR626 heeft precies enkel ADSY MultEQ (dus oa geen correctie voor subwoofers en héél beperkt voor de 5.0 speakers)

Als je voor de NR636 ofzo gaat kan jij als eerste een review maken van het EQ-systeem "AutoEQ" roomcalibration dat op die ATMOS receivers te vinden is...
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik begrijp je idee wel, maar iemand die een Onkyo 727 of 636 heeft gekocht zou voor hetzelde budget ook een 5008 gekocht kunnen hebben? Misschien vind je iemand die niet tevreden is, maar anders gaat het moeilijk worden vrees ik... Is bij de nieuwe Onkyo's trouwens de UI aangepast, want bij mijn 525 is die echt nog 80's stijl.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Het is net omdat het vergelijkbare receivers zijn dat ik het wil ruilen. Iemand met een Onkyo die interesse heeft in een Marantz kan dan ook voordelig ruilen.

De Audyssey toepassingen interesseren me minder> Hij komt in een 2.1 systeem te staan en ik heb een DSP in de subwoofer versterker. Met REW kan ik dan later wel de nodige aanpassingen doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Qua software loopt mijn inziens Onkyo ook wel "achter" tov de rest, of zijn ze niet zo innoverend. Hoe je het kind wil noemen. Met software bedoel ik GUI en fancy features...Onkyo lijkt me echt oerconservatief op dat vlak. Maar ik heb die spullen vooral staan voor de sound, niet zozeer voor de GUI. Ook de app van de Onkyo (die van Onkyo althans) is niet zo mega,mega eigenlijk. Er zijn gelukkig wat alternativen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Het is me ook niet om de flashy gui te doen of om de remote app. Het gaat me ook eerder om de sound eens te horen en de specs en features voldoen volledig voor de set waar hij in gebruikt gaat worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
rho zei:
Het is me ook niet om de flashy gui te doen of om de remote app. Het gaat me ook eerder om de sound eens te horen en de specs en features voldoen volledig voor de set waar hij in gebruikt gaat worden.
Ik kan niets bijleggen, maar als je wil kan ik wel mijn TX-NR525 ruilen (heeft volgens mij dezelfde features als je enkel 2.1 gebruikt). Al begrijp ik wel dat de deal hier niet echt gelijkwaardig zou zijn :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Bedankt voor het aanbod, maar ik vrees dat ik er dan wat teveel op ga inboeten. Er komt hier op termijn wel degelijk 5.1 of 7.1 geluid in huis. (niet noodzakelijk met deze receiver, maar de kans bestaat. Zeker in het begin.)

Als ik nu voor een TX-NR525 zou gaan kan ik beter de SR5008 verkopen en een nieuwe Onkyo kopen uit een lagere lijn.

Toch goed geprobeerd.
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Daar geef ik u geen ongelijk in hoor
1f61b.png
Als ik jou was, zou ik dat ook gewoon overwegen (een 535 dan). HDMI 2.0 heeft voor mij meer waarde dan 7.1 surround ;).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, later misschien. Voorlopig heb ik geen hdmi2.0 nodig. Ik zou nu enkel willen ruilen. Anders voldoet de Marantz prima. Downgraden in een ruil om een Onkyo te kunnen proberen doe ik niet. Geld uitgeven om een Onkyo te kunnen bemachtigen (de SR5008 verkopen en een nieuwe kopen) heeft nu ook weinig zin.

Als ik een dedicated bouw gaat de Marantz naar daar in het begin, of ik koop in 1 keer een nieuwe en de Marantz blijft waar dat ie is. (tenzij nog iemand tegen een 727 wil ruilen
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator: