• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

sonos playbar vs receiver

blardo

New Member
23 mrt 2015
5
0
4
Hallo,

de renovatie van onze living loopt op z'n einde en ik en nu wat aan het nadenken over welk geluidssysteem we zouden kunnen installeren. Tijdens de ontwerpfase dacht ik aan een sonos playbar + sub en 2 play 3's als rear, maar na nu wat rond te lezen zie ik dat deze opstelling voor z'n prijs toch wat te wensen overlaat. Helaas is alle bekabeling al gelegd en zijn de muren opnieuw bepleisterd. Voor de rear speakers heb ik dus enkel een stopcontact voorzien, geen speakerkabel.

Nu dacht ik om toch 2 play3's te gebruiken als rear speakers en die via een Sonos connect aan te sluiten op de rear speaker uitgang van een receiver (met behulp van een high-low connector zoals deze ).

Oorspronkelijk budget voor een Sonos opstelling was 2000€. Als ik die 2 play 3's en een Connect hiervan aftrek, heb ik nog een goeie 1000€ te besteden aan een receiver (400€?) + speakers.

Kan ik met dit budget een betere klank krijgen dan wat ik met de Sonos playbar opstelling zou bekomen? Indien ja, wat is dan aan te raden? 2 front speakers, 2 front speakers + sub, 2 front + center, 2 front + center + sub? Het type speakers (vloerstaanders of bookshelf) maakt mij niet echt uit.

Onze living is ongeveer 8.5m x 5.5m, waarvan de helft als eetkamer ingericht is. Rear speakers komen iets over halfweg.

De tv kan enkel in een hoek van de kamer komen. Ik heb ongeveer 2.5m voor tv + front speakers.

Alvast bedankt voor jullie advies!

mvg, Björn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Welkom Björn,

Als je surround speakers dicht bij de muur komen te staan, zou je de plinten langs de achterkant kunnen infrezen en daar de kabels in verstoppen. De beste surround beleving heb je als je speakers van dezelfde serie gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Welkom! Mooi budget waar zeker iets mee te doen valt, alleen jammer dat je nu pas hulp komt vragen. Een beetje te laat... Maar idd, de kabels via de plint doen. Is dat een optie? Wat jij wil doen met sonos rears gaat niet lukken vrees ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

blardo

New Member
23 mrt 2015
5
0
4
Bedankt voor de suggesties, maar ik vrees dat via de plint niet zal lukken wegens deuren en vensters op onhandige plaatsen. De rears zouden omhoog, bijna tegen plafond moeten komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Rears plaats je niet tegen het plafond. Zet ze op een mooie stand en de kabel in de stand. Kan het dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

blardo

New Member
23 mrt 2015
5
0
4
Ik heb een simpele plattegrond getekend van de situatie (bij nader inzien heb ik maar maximum 2 meter voor tv + fronts) http://nl.tinypic.com/r/ezq4oo/8

Misschien ben ik beter af met een 3.1 systeem dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Wordt idd moeilijk. Ik vou gewoon sonos doen. Playbar, sub en 2 rears
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
blardo zei:
Kan ik met dit budget een betere klank krijgen dan wat ik met de Sonos playbar opstelling zou bekomen? Indien ja, wat is dan aan te raden? 2 front speakers, 2 front speakers + sub, 2 front + center, 2 front + center + sub? Het type speakers (vloerstaanders of bookshelf) maakt mij niet echt uit.
Hi Bjorn,

Als antwoord op de bovenstaande vraag, kan je met het vooropgestelde budget een veel betere klank (stereobeeld) neerzetten dan je ooit met een Sonos Playbar kan bekomen. Vraag blijft voor jezelf welke hindernissen je ivm met de kabels je wenst op te nemen om de gehele set te kunnen integreren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Das idd mss nog een beter idee! Doen! Later kun je dan nog altijd een connect toevoegen.

Stereoversterker en dan 2 zuilen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

blardo

New Member
23 mrt 2015
5
0
4
Dus een stereoversterker met 2 zuilen? Zijn er suggesties voor een installatie van rond de 1000€?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Geen 2000? 1000 is terug een pak minder
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
De SVS Prime serie is misschien ook het overwegen waard. Die hebben vloerstaanders van 1000euro per set.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Das mooi Zou ik idd ook overwegen dan
 
Laatst bewerkt door een moderator: