• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Standaard indeling geluidsuitvoer windows via HDMI

JurgenD1980

New Member
3 okt 2015
11
0
4
Ik kan de standaard geluidsuitvoer in windows kiezen van 16bit/44100Hz over 24bit/48000hz, 24bit/96000hz tot 24bit/192000hz

Als leek zou je denken gewoon de hoogste kwaliteit te kiezen. Maar iets zegt me dat jullie me dit gaan afraden? Welke keuze zou ik maken? DTS, DTS-HD, dolby digital en andere consorten laat ik pass-trough via bitstream naar mijn receiver. Dus vermoed ik dat het voor deze streams niets uit maakt.

Het enige wat volgens mij over blijft is gewoon muziek.

Wat is mijn beste keuze dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Wat audiohardware hEb je in je pc? Wat muziek speel je af? Wat voor speakers / headphones gebruik je?

Vb. Heb je goedkope hardware die maar 44100Hz / 16 bit kan, zal het weinig nut hebben dit hoger te zetten. Kan je hardware hoger, maar speel je vooral mp3 met 320kb en aan 44100hz Dan kan het ook slechter uitdraaien door misschien een foute upscaling. Speel je hires muziek af (24bit / 192000hz) met een kwalitatieve geluidskaart of DAC, Maar heb je een goedkope speakerset uit Kruidvat of de standaard oortjes van een iPod ....idem, geen nut.

Probeer het vooral zelf uit, en zie war het beste klinkt. Hoor je geen verschil, kun je misschien best een instelling kiezen lager is, en waarbij geen kans bestaat van problemen met upscaling, Compatibiliteits issues met soundcard.

Ook bijvoorbeeld, hoor je een klein verschil wanneer je kritisch luistert naar muziek, dan moet je de vraag stellen: "ga ik dit nog horen wanneer ik aan het gamen ben". (Waarbij je aandacht normaal naar andere dingen gaat!) Ja?? Nee?? Denk dan ook dat je misschien een amper merkbaar kwaliteitsverschil zal hebben, maar misschien gaat je pc de game trager kunnen spelen.... Je kan misschien lagere FPS, lag of stutter krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: