• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Uefi en legacy boot

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
k kan ofwel via windows booten ofwel via stick, maar niet beide In bios Boot sequence, kan ik wel internall hdd en usb storage device kiezen (onder legacy), dan start hij op zonder stick in windows , maar met stick niet Zet ik hem op UEFI, kan ik de stick selecteren maar niet internal hdd, met als gevolg, start perfect op met stick, maar zonder stick geen windows Ik krijg de 2 niet samen. Hoe los ik dit op?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ook in legacy boot mode zou je de usb stick moeten kunnen selecteren.... Welk moederbord heb je zitten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
dell latitude E5550 onder legacy kan ik wel usb storage device aanklikken, maar dan tijdens boot vind hij hem niet. Onder uefi wel

maar onder uefi kan ik internal hdd niet zien

Zou hij niet moeten terugvallen naar legacy indien uefi niet lukt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
hmm, terugvallen zal hij niet doen het is één van beide, maar niet tegelijk. Wat staat er op de usb stick dat je wilt booten, windows 10?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Neen ebo Hij zou ofwel via stick en als de stick er niet inzit via windows moeten booten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Skank zei:
Hij zou ofwel via stick en als de stick er niet inzit via windows moeten booten
Wel, ik heb geen handleiding voor de hand, maar boot in legacy modus de computer, kijk welke toets jouw een boot device laat selecteren(wss F11 of 12) en kies dan de USB stick, zou dan wel moeten werken als hij correct bootable is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
f11 of f12 drukken? Waar moet ik dat doen? In de bios?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
azo, ja da werkt Maar ik wil dat hij het automatisch doet, als hij een stick insteekt, pakt hij de stick en anders gewoon booten in windows
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Waarom? Steek je daar dan zo vaak een bootable stick in?

Bij mij vergeet hij m'n ingesteld bootsequence zodra ik de stick verwijder. Dus ik moet ook iedere keer met F12 opstarten als ik van een stick wil booten. Maar kheb dat al 2 of 3x moeten doen voor een bios te flashen en dat is het.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ja Is voor het werk he En voor die mannen moet het simpel zijn, maw automatisch
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Skank zei:
En voor die mannen moet het simpel zijn, maw automatisch
Ik vrees dat je op bios niveau niets kunt automatiseren en ze in dit geval moeite moeten doen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Het kan nochtans wel... want met andere heb ik geen problemen
 
Laatst bewerkt door een moderator: