• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

2.0 speakerset en versterker

z0ran

New Member
9 dec 2014
4
0
4
Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> Muziek, TV, films bekijken

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? Ongeveer een 500EURO

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben? 2 speakers en een receiver. Dat lijkt mij momenteel meer dan voldoende om te starten en eventueel uit te breiden in de toekomst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Ik had reeds gelezen dat de Boston Acoustic A25/26 zeer goede speakers zijn dus daar gaat mijn voorkeur naar. Op vlak van receiver had ik de Denon AVR-1000 en de Onkyo TX NR 535 gevonden. De verschillen tussen de laatste twee zijn mij niet echt duidelijk.

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet van plan om direct een subwoofer te kopen, te meer omdat ik op een appartement woon en het niet de bedoeling is de speakers echt heel luid te zetten, laat staan met zware bas. Doch moeten de speakers zonder subwoofer wel in staat zijn om (normale) bas te generen en niet alleen mid of hoge tonen. Alsook vind ik het uitermate belangrijk dat ik met mijn iphone/ipad draadloos muziek kan spelen.

Hallo,

Ik ben dus op zoek naar een 2.0 geluidset voor aan de televisie om films en muziek te spelen. De set zal in een woonkamer van ongeveer 35m2 komen. Ik heb reeds wat informatie doorgenomen hier op het forum en op 9lives (en mijn budget ondertussen wat verhoogd:) Als aanvulling op de info die ik hierboven heb gegeven, heb ik nog volgende vragen:

- Wat is het verschil tussen de Boston Accoustics A25 en A26. Is die laatste de meerprijs waard? - Op vlak van receiver ben ik er nog niet uit. Het is zoals ik al zei een must om met iphone/ipad draadloos te kunnen streamen. De Denon AVR X1000 die hier wordt aangeraden heeft geen wifi of bluetooth maar wel airplay. Ik veronderstel dat het dus mogelijk is via Airplay? Vergelijkbaar qua prijs is de Onkyo TX 535 versterker die qua specs precies toch beter scoort alsook qua looks vind ik persoonlijk (zilvere versie). Wat prefereren jullie? Als ik de reviews bekijk spreekt men vaak over de Onkyo 636 maar die is weer 80EUR duurder en lijkt me wel overkill of niet?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg, Wesley
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Met airplay gaat dat zonder probleem. Welke reciever je moet nemen is eerder persoonlijke voorkeur...probeer ze wel eens te beluisteren.

Het verschil tussen die twee speakers ben ik niet echt zeker maar ik dacht dat de A26 het grotere broertje was van de A25. Klankmatig zal deA26 dus iets beter presteren .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
A25 is beter, minder rommelig in het lagere regionen. Volgens mijn oren dan toch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
A25 is volgens veel reviews iets uniformer qua klank. De A26 is iets groter en heeft dus in verhouding wat meer bas. Beide zijn echter goed. Qua receiver: Je leest veel over de TX636 omdat dat de goedkoopste Atmos receiver is. Qua klank ga je echter geen verschil horen tussen een 636 of 535, enkel de features bij 636 zijn wat uitgebreider. Ik heb zelf een 525 (vorige versie van 535) en ben daar best tevreden over. Enkel de UI lijkt uit de '80s te komen (van 525 dan, mss is dit bij 535 beter).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

z0ran

New Member
9 dec 2014
4
0
4
Het worden dan de A25's. De 26 is ook nog eens groter qua formaat zie ik en dat wordt me toch te groot. Alsook lees ik meer positiefs over de A25, verfijnder en minder overheersende bas.

Ik lees precies ook meer positieve dingen over de Denon dan Onkyo (falende hdmi borden etc.). Ik zoek iets bulletproof en het lijkt me dat Denon meer is?

Wat denken jullie overigens van de Yamaha V477? Scherp geprijsd hier: http://www.besthomecinema.nl/yamaha-rx-v477-titanium.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Bwa - ik denk dat die falende HDMI borden oudere generaties waren en nu nog beetje uit proportie worden getrokken. Wij hebben hier een oudere TX-SR508 staan en die doet al jaren goed dienst.

Welke beste is weet ik niet - denk dat je meer features krijgt op de Onkyo, de Denon daarentegen heeft weer Audyssey MultiEQ XT - waar de AccuEQ van Onkyo niets kan tegen beginnen (deze slaat de front's over, dus heb je geen calibratie met de Onkyo in 2.0).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

z0ran

New Member
9 dec 2014
4
0
4
Mijn voorkeur gaat uit naar de Denon. Mits die Airplay heeft heb ik geen boodschap meer aan bluetooth of WIFI.

Nu wat denken jullie van de Yamaha? Dat lijkt me nog de enige andere vergelijkbare receiver rond de 300EUR met vergelijkbare opties. Hij oogt wel leuk:) En ik denk dat yamaha kwalitatief (bouwkwaliteit en geluid) toch wel hoog scoort?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

chaka

Member
19 feb 2013
275
0
21
Heb vroeger een yamaha gehad. En altijd zeer tevreden van geweest. Geen idee meer welke


Ben je van plan om op termijn naar 5.1 te gaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

z0ran

New Member
9 dec 2014
4
0
4
Nee voorlopig zeker niet. Eerste upgrade zou 3.0 zijn waarschijnlijk en dan 3.1. Maar 5.1 is nog lang niet aan de orde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
De Onkyo NR535 heeft geen ingebouwde Airplay functionaliteit hé, wel met zo'n extern bakske oid (DS-A5) - maar dat is weeral meerkost en weer een apart prul...
 
Laatst bewerkt door een moderator: