• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

2.1 set, aankoopadvies

thaenzy

New Member
22 jul 2014
5
0
4
Hallo,   Ik zou graag wat advies van jullie verkrijgen bij de aankoop van mijn geluidsinstallatie. Ik heb momenteel een 46 inch tv van Toshiba 46TL938G (die van iBood, nog niet zo lang geleden). Onderstaand vinden jullie een indeling van mijn ruimte. Er is niet superveel (kabel)plaats dus ik zou het willen beperken tot een 2.1 (evt 3.1?) installatie.   Budget: €1000. Ik veronderstel dat ik met dit bedrag al iets deftigs kan samenstellen? Indien het nodig is, kan ik volgend jaar hier nogmaals €1000 aan besteden. Het moet dus niet per sé nu meteen een complete set zijn.   Is bv een http://www.homecinemacenter.be/product/226801/category-181641-home-cinema-sets/harman-kardon-bds-375.html iets?
living_zps77fd8c40.png
Alvast bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Welkom op het forum!


Ik zou niet gaan voor zo een kant en klaar Harman Kardon setje.


Zoek je ook een blu-ray player voor dat budget of enkel receiver + luidsprekers?

En qua luidsprekers, moeten deze op een kast komen te staan of zoek je vloerstaanders? Hoeveel staat je TV van de hoek af?   Bijvoorbeeld   Receiver:

Denon AVR-X1000 - 280 euro (evt: AVR-X2000 voor 315 euro) Lijkt me al een mooie receiver voor het geld, aangezien het slecht als 2 kanaals wordt aangedreven lijkt het me ook krachtig genoeg.   Luidsprekers:

Normaal zou ik iets als de Boston Acoustics A26 aanraden, maar Boston Acoustics hebben aangekondigd weg te trekken uit Europa - wat op zich niet zo een probleem is aangezien ze blijvend ondersteund worden, alleen als je wilt uitbreiden zoals je aangaf wordt dat wel erg moeilijk.   Ik weet alleen niet, wat binnen het budget, nog een mooie speakers zou kunnen zijn. Klipsch wellicht?   Subwoofer

Een goede subwoofer kost geld, en met de SVS PB-1000 of SB-1000 doe je een zeer goede koop - alleen kosten deze subwoofers al de helft van je budget. De PB is een gepoort model, meer punch en beter voor film. De SB is gesloten, beter voor muziek en kleiner.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Als je nog tijd hebt, kan ik eventueel mijn 5.1 aanbieden
1f609.png
5 speakers, sub en pioneer versterker...


Zie mijn woonkamer...


Ik zou ook geen hk setje kopen. Alles lekker los. Speakers wel v hetzelfde..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

thaenzy

New Member
22 jul 2014
5
0
4
Welkom op het forum!


Ik zou niet gaan voor zo een kant en klaar Harman Kardon setje.


Zoek je ook een blu-ray player voor dat budget of enkel receiver + luidsprekers?

En qua luidsprekers, moeten deze op een kast komen te staan of zoek je vloerstaanders? Hoeveel staat je TV van de hoek af?   Bijvoorbeeld   Receiver:

Denon AVR-X1000 - 280 euro (evt: AVR-X2000 voor 315 euro) Lijkt me al een mooie receiver voor het geld, aangezien het slecht als 2 kanaals wordt aangedreven lijkt het me ook krachtig genoeg.   Luidsprekers:

Normaal zou ik iets als de Boston Acoustics A26 aanraden, maar Boston Acoustics hebben aangekondigd weg te trekken uit Europa - wat op zich niet zo een probleem is aangezien ze blijvend ondersteund worden, alleen als je wilt uitbreiden zoals je aangaf wordt dat wel erg moeilijk.   Ik weet alleen niet, wat binnen het budget, nog een mooie speakers zou kunnen zijn. Klipsch wellicht?   Subwoofer

Een goede subwoofer kost geld, en met de SVS PB-1000 of SB-1000 doe je een zeer goede koop - alleen kosten deze subwoofers al de helft van je budget. De PB is een gepoort model, meer punch en beter voor film. De SB is gesloten, beter voor muziek en kleiner.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!   Een Blu-Ray speler is niet nodig gezien er binnen bepaalde tijd nog een PS4 aankomt. Ik veronderstel dat dit wel te verbinden moet zijn dan? De boxen komen op een tvmeubel te staan waar de TV momenteel ook op staat. Deze staat +- 50 cm van de hoek af.   [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Receiver AVR-X2000 €315[/color] [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Subwoofer [/color]SVS PB-1000 €400 Boxen Boston Acoustics A 26 €130   Totaalplaatje komt dan een kleine €900, lijkt me niet slecht te zijn?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
Absoluut niet slecht, het zal beter zijn als het Harman Kardon setje!   De PS4 gaat dan gewoon met HDMI snoertje ofwel rechtstreeks naar je TV ofwel naar de X2000. Die PB1000 sub doet het subje van de Harman verbleken denk ik zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Zeker niet slecht, wel misschien moeilijker als je later wilt upgraden omdat BA moeilijker te verkrijgen gaan zijn.


Het lijken mij ook wel érg scherpe prijzen? Ik zie de SVS overal aan 500 euro en de BA's aan 130 euro/stuk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

thaenzy

New Member
22 jul 2014
5
0
4
Of mijn optie...
1f609.png
Een 5.1 systeem krijg ik hier jammer genoeg niet meer netjes weggewerkt, en dat is eigenlijk wel een echte voorwaarde voor mij. Moet er strak uit blijven zien zonder losse kabeltjes hier en daar.  
Zeker niet slecht, wel misschien moeilijker als je later wilt upgraden omdat BA moeilijker te verkrijgen gaan zijn.


Het lijken mij ook wel érg scherpe prijzen? Ik zie de SVS overal aan 500 euro en de BA's aan 130 euro/stuk?
Ik heb snel snel rondgezocht, en volgens mij zelfs amerikaanse prijzen geteld. Voor de BA's dacht ik dat de 130 voor 2 speakers zou zijn maar dat was toch een beetje overmoedig van mezelf
1f606.png
 
Je kan eens kijken naar de Dali Zensor (http://hificorner.nl/speakers/home-cinema-speakers/satelliet/dali-fazon-mikro-zwart) deze zijn 150 euro en 180 euro per stuk.
Hmm qua looks lijkt die Fazon me wel wat! Thanks!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

thaenzy

New Member
22 jul 2014
5
0
4
Ik zou al deze spullen graag in een Belgische offline winkel kopen, heeft iemand hier toevallig aanraders voor? Ik woon zelf in noord limburg (Neerpelt). Zo lang het in Limburg/Antwerpen blijft is het dus oké voor mij
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Zo heel erg veel weet ik er niet zijn. Ik heb zelf ook zitten zoeken niet zo lang geleden, maar makkelijk is het niet. Veelal hebben ze een beperkt aantal merken en hogere prijzen dan online.   In Hasselt weet ik zijn: Stassen.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik zou al deze spullen graag in een Belgische offline winkel kopen, heeft iemand hier toevallig aanraders voor? Ik woon zelf in noord limburg (Neerpelt). Zo lang het in Limburg/Antwerpen blijft is het dus oké voor mij
263a.png
  Waarom persé in een 'offline' winkel halen?
263a.png
De BA speakers kan je bij hificorner aan een goede prijs krijgen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
En de focal boekenplankspeakers? Ik moet zeggen, mijn broer speelt daarmee in een 2.1 met een bk xxls400 en dat klinkt toch wel erg goed hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik zou al deze spullen graag in een Belgische offline winkel kopen, heeft iemand hier toevallig aanraders voor? Ik woon zelf in noord limburg (Neerpelt). Zo lang het in Limburg/Antwerpen blijft is het dus oké voor mij
263a.png
Ik vraag me ook af waarom je het niet online wil kopen. Ik woon redelijk in de buurt trouwens en ik zou niet weten waar ik in onze regio iets in een fysieke winkel zou willen aanschaffen dat ik ook makkelijk online kan kopen. Voor de garantie moet je het niet doen hoor. Dat handel je met een online winkel meestal makkelijker af dan in een fysieke winkel is mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt door een moderator: