• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

7.1.2 instelling op 7.1.4 speakers (eindversterker)

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Hoi,

Door de aankondiging van DTS-X is de raad van vele hier "wacht met een receiver kopen" Nu was ik de optie aan het bekijken om een receiver te kopen die 7.1.2 kan verwerken (zoals de denon AVR-X4100W) . . . Hier moet dan toch een eindversterker bij komen.

Lijkt het jullie mogelijk, en zou de techniek het toelaten zonder veel vervorming van het geluid, Om de 4 luidsprekers per 2 in paar te zetten en zo 1 grote geluids bron links en 1 rechts te creëren?

Om er op die manier een jaar of 2-3 mee voort te doen, i.p.v. de speakers maar wat stof te laten vangen.

En zal ik dan een speciale(re) eindversterker nodig? De speakers zijn BW CCM 664 specs: </strong> aangeraden amp power:25 - 130w impedance nominal (min)<strong>:8 Ω (4.5 Ω min.)

thanks
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Wss wat je niet wilt horen, maar in maart kondigen ze DTS:X officieel aan en maken ze de specs bekend. Voor hetzelfde geld zegt D&M dat hun X4100, X5200, X7200, SR9600 etc ze via firmware kunnen updaten.

Dus ik zou echt wel nog een maandje wachten voordat je de knoop doorhakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Inderdaad, nu zou ik ook enkele weken wachten tot DTS-X volgende maand hun aankondigingen doet.

Qua eindversterker moet dat niks speciaals zijn. Ik zou kiezen voor een Behringer iNuke 1000 (150eur), ze hebben ook een 4 kanaals de NU4-6000, maar dan ben je goedkoper af met de 2x een iNuke 1000 en aan powerrrr ga je genoeg hebben met de 1000.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
De bedoeling was inderdaad om te wachten op het nieuws van volgende maand.

Het was maar om me te informeren over de mogelijkheden van eventueel 7.1.2 signaal over een 7.1.4 speaker setup, Gewoon indien er geen oplossing zou komen de eerste 9-tal maand

Want na reacties van kopers uit het verleden, en zelfs verkopers die het absurd vinden dat er elke x maand een klein extraatje bij komt en het hele circus opnieuw begint.

...maar fingers crossed dat er toch een oplossing komt voor x5200w en x7200w
 
Laatst bewerkt door een moderator: