• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

7.1 opstelling: Bubble-gevoel verdwenen?

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Omdat de ruimte enkele veranderingen heeft ondergaan werd het eens de hoogste tijd om een nieuwe Audyssey Pro meting uit te voeren. Zo zijn er achter de luisterplaats enkele gordijnen geplaatst en zijn de rear-speakers in mijn 7.1 opstelling nu voor het eerst bijna volledig naar de MLP ingedraaid. Het overige in de opstelling is eigenlijk onveranderd gebleven, buiten dat enkele speakers nu geheel waterpas staan.

Tijdens het meerkanaals luisteren naar de nieuwe meting is dit naar detaillering toe een stap voorwaarts, toch mis ik helaas het bubbel gevoel in de lage regionen wat ik voorheen wel had. Als voorbeeld neem ik bij regelmaat een scene (00:58:00) uit de film World War Z, waar het sublaag vanuit de frontstage helemaal over me heen waait tot achter de rear-spakers. Net alsof je de explosiedruk zelf ervaart.

Als referentie heb ik mijn oude meting even terug geplaatst om te kijken of het bubbel-gevoel terug van de partij is en ook hier is het helaas verdwenen
1f620.png
Iemand enig idee waar het fout loopt
1f615.png


Mijn opstelling staat zoals op de bijgevoegde foto (Real Life foto's te zien in m'n showcase)

index.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Je mlp staat wel erg vooruit, normaal ligt die veel meer tegen je achterleuning. Wat betreft je bubble, probeer eens je rears iets dichter naar elkaar toe te zetten. Ik vind ze wat ver uiteen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
De Real Life foto's in m'n showcase laten zien dat de MLP goed en onveranderd staat, wat betreft de 7.1 opstelling is de bovenstaande foto louter ter illustratie .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Joske007 zei:
De Real Life foto's in m'n showcase laten zien dat de MLP goed en onveranderd staat, wat betreft de 7.1 opstelling is de bovenstaande foto louter ter illustratie .
Ah dacht dat die representatief was
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Mss ben je de bubble wel zodanig gewoon he. Alles went.. , Ik zou het anders begod niet weten maar vroeger had ik ook soms van, tis precies weg, als je dan een tijdje anders gaat luisteren en je keert terug dan hoorde ik het wel weer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen ben ik in de instellingen van m’n receiver gedoken en heb de volgende zaken die door een nieuwe meting zijn veranderd, maar eens lekker gewijzigd.

- Dynamic Equalizer stond blijkbaar per vergissing op AAN, deze staat nu net als voorheen op Uit. - X-over van de rears en back-rears staan nu op 60Hz.

De bovenstaande instellingen wijzigen, waren dus voldoende om het bubbel-gevoel van voorheen weer terug te toveren
misslelauncher.gif
beer.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator: