• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Luidsprekers Aankoop 5.1 set op denon x2000

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
net gevraagd en is idd een a225c center speaker. 250€ voor 2 a26 + de center. goede deal denk ik.

Bij deze zoek ik dus 4 stevige staanders :)
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Bij deze zoek ik dus 4 stevige staanders :)
Norstone Stylum zijn prijs/kwaliteit goede staanders - beschikbaar in verschillende hoogtes.
 
  • informatief
Reactions: demon

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Norstone Stylum zijn prijs/kwaliteit goede staanders - beschikbaar in verschillende hoogtes.

Welke hoogte wordt er eigenlijk het meest genomen?
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dat moet je even meten. Tweeter op oorhoogte geeft beste resultaat 👍🏻
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Net even op de site van hificorner gekeken. Moet ik die in men speaker zelf vijzen? Of zie ik dit verkeerd? Ik heb onderaan geen bevestiging ofzo
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Nee! Gelukkig niet, dat zijn spikes - kleine pinnetjes waarop je je speaker kan zetten. Dit dient het contact oppervlak met de stand zelf zo klein mogelijk te houden en daarmee trillingen te vermijden, je kan er ook voor kiezen deze niet te gebruiken. Dus zo lang je speakers niet massaal veel grote zijn dan het bovenste oppervlak passen ze ;).

Son-video.com (Frankrijk) heeft trouwens de Stylum 1's in promo op dit moment.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Net even op de site van hificorner gekeken. Moet ik die in men speaker zelf vijzen? Of zie ik dit verkeerd? Ik heb onderaan geen bevestiging ofzo
Dat kan, maar persoonlijk maak ik liever geen gaten in m'n speakers.
Ik heb mijn speakers er gewoon op gezet met 4 bolletjes Pritt poster buddies op elke hoek. Dit is achteraf zonder schade te verwijderen en de speakers plakken dan wel goed aan de staanders.

60-65cm is voor de meeste speakers de ideale hoogte.
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Onderaan de stands heb je dan gewoon een stickertjes ofzo om ook minder contact met het oppervlak te maken.

Ik ben er zelfs aan aan denken om deze zelf te maken. Eigenlijk zijn dit ook maar 2 plaatjes aan elkaar gelast.

Eigenlijk veel verschil tussen de 1, 2 en 3? :)
 
Laatst bewerkt:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Onderaan de stands heb je dan gewoon een stickertjes ofzo om ook minder contact met het oppervlak te maken.

Ik ben er zelfs aan aan denken om deze zelf te maken. Eigenlijk zijn dit ook maar 2 plaatjes aan elkaar gelast.

Eigenlijk veel verschil tussen de 1, 2 en 3? :)
Onderaan heb je spikes met schoteljes. Je kan daar evt. ook gewoon viltjes onder plakken indien je dat liever hebt.

Het verschil tussen de 1, 2 en 3 is de lengte. 40, 60 en 80cm als ik het goed heb.
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Voila, ondertussen eindelijk de tijd kunnen maken om de speakers te gaan halen! Bij deze heb ik 4 A26's + de center speakers. Nog niet kunnen testen. Binnenkort een fototje maken van de setup.

ben eens benieuwd!
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Bon, ondertussen heel de setup aangesloten, huis is op een haar na af.

Bij deze ben ik op zoek naar een degelijke, niet al te dure maar vooral compacte subwoofer. iemand iets aan te raden?
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Zoek echt iets compact. Eerder iets in de richting van het design van de woofer die bij een home cinema set ofzo zit. 9/10 staat die woofer toch uit. Dient enkel en alleen als ik eens een film kijk. De bedoeling is dat deze links van men tv meubel komt te staan.

edit: net eens een video gezocht van de svs SB1000. Valt op het eerste zicht goed mee van grote.

Laat ons zeggen dat het budget +-500€ is
 
Laatst bewerkt:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
De SB1000 is 33x33x33 de Earthquake Supernova MK iV 37,5x37,5... gaan we over 4,5cm vallen? ;)
Ok, hij is wat dieper, maar dat zie je toch niet in frontaanzicht. Voor film is hij alvast behoorlijk straf. De SVS PB1000 is op zich ook goed voor film, maar die is nog groter vrees ik.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
De subs uit de alles-in-1-sets, zijn doorgaans enkel geschikt voor gebruik bij kleine satellieten. Dergelijke kartonnen dozen met een slap papieren conus van 6,5inch, stuwen gewoon heel veel 50Hhz de kamer in via hun grote poort.
Voor die prijs doe je veel beter.
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
De subs uit de alles-in-1-sets, zijn doorgaans enkel geschikt voor gebruik bij kleine satellieten. Dergelijke kartonnen dozen met een slap papieren conus van 6,5inch, stuwen gewoon heel veel 50Hhz de kamer in via hun grote poort.
Voor die prijs doe je veel beter.

:D:D

Nu als de SB1000 prijs kwaliteit goed is.. ik vind het design dik ok. Dan ga ik voor deze. Tenzij er rond dezelfde prijs alternatieven zijn.

Altijd naar jullie raad geluisterd hier want ken er de balle van
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Nu als de SB1000 prijs kwaliteit goed is.. ik vind het design dik ok. Dan ga ik voor deze. Tenzij er rond dezelfde prijs alternatieven zijn.

Ik zou zonder twijfel voor de SB1000 gaan, denk niet dat je in die prijsklasse iets beters zal vinden.