• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoop advies speakers

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Beste forumleden,

Mijn opstelling is nu av-receiver tx-nr535 - 2 Front speakers tannoy m1 mercury + KEF 20B Sub. Nu wil ik een center-speaker erbij en mijn front-speakers vervangen door nog betere Bookshelf speakers. Budget voor front-speakers max 200€ Centerspeaker is voor volgende maand
1f61b.png


Mvg jimmy
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Klopt het dat je zopas de receiver en subwoofer hebt gekocht? Zoja, wat mis je dan precies met je Tannoys + Kef combinatie?

En spreek je over 200 euro per luidspreker of 200 euro voor de twee front luidsprekers? Belangrijk is op te letten dat de prijzen online vaak per stuk worden weergeven, maar je ze wel per 2 moet kopen.

Op dit moment kan ik je enkel dezelfde aanraden als ik je in je vorig topic had aangeraden: Boston Acoustics A25, 200 euro bij hificorner Monitor Audio MR2, 200 euro bij son-video (of MR1 aan 150)

Wil je hoger, ga je 2dehands moeten gaan zoeken.

Je moet ook al vooruit kijken naar wat een mogelijke center gaat kosten en of je dit er ook aan wilt geven. Het is namelijk ten zeerste aan te raden de bijhorende center (achteraf) bij te kopen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Ik mis het echte surround daarvoor wil ik naar 5.1 gaan. Ook vind ik bij spelen van luide muziek dat de speakers het niet aankunnen. Speeld niet meer zuiver. Ook mijn sub niet, maakt dan een trillend geluid. Als ik muziek ga spelen zet ik sub op -5 op mijn instellingen van receiver. En gain in midden. Weet ni als dat bij iedereen zo is. Als ik weer tv ga kijken moet ik weer instellingen veranderen. Maar de sub is nu bijzaak. Nu zoals je weet ben ik nog noobie, maar ben helemaal gefascineerd ! Max 200 per speaker srry voor onduidelijkheid. Heb paar speakers op het oog zal die zo eens posten. De speakers die jij voorsteld kweet niet als ze gaan voldoen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Aha, dat is duidelijk!

Qua speakers is het natuurlijk altijd moeilijk aan ons om te zeggen dat dit dé speakers gaan zijn die jij goed gaat vinden, dat is vrij persoonlijk. Nu, ik denk dat misschien eens kijken naar Klipsch of Focals al een goed begin is, maar luisteren gaan is echt de boodschap.

Voor nu kan je al eens kijken naar wat je instellingen zijn voor je receiver, misschien staat er op dit moment iets fout ingesteld. Maar allereest: Heb je "AccuEQ" laten lopen (dmv het microfoontje)? Hierbij zet je inderdaad je subwoofer op 50% ongeveer en daarna corrigeert de receiver het wel naar behoeven - je receiver zal niet je fronts equalizen aangezien dit iets is dat Onkyo gewoon niet meer doet. Het kan idd zijn dat je bij Muziek gewoon meer behoefte hebt aan bass, dat is persoonlijk.

Je moet ook eens gaan zoeken in je menu naar de "Crossover" instellingen (in SP config) en kijken dat je speakers zeker op "small" staan en crossover eens proberen op verschillende waardes. Begin al eens bij 100 of 120hz en kijk of de kwaliteit beter wordt. En onder Level Cal kijken of er geen te grote (+ of -) waardes gebruikt worden, dit kan zorgen voor het onder of oversturen van het signaal).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Heb wat onderzoek gedaan naar instellen van receivers, mijn front speakers staan op small. Instellingen + - db is gwn 0 voor speakers, bij sub is dat ingesteld op -5 db. Crossover staat nu op 60Hz omdat de specificaties van Tannoy dit aangeeft, alhoewel ik nu twijfel. Begrijp ook nog niet goed wat Hz crossover instellingen doen.

Mijn eerste gedacht is dat als je + db doet voor meer vermogen te sturen naar speaker of sub. Correct me if i'm wrong.

Heb nog geen AccuEQ laten lopen. Dacht dat dit niet nodig was aangezien ik zeer afwisselend muziek en films afspeel.

En over de speakers ik vind de trebble te overheersend van Tannoy. Als ik luider muziek ga spelen klinken ze niet meer mooi.

Ik was van plan 1 deze te bestellen pioneer - http://www.bol.com/nl/p/pioneer-cs-5070-s-boekenplankspeakers-2-stuks-zwart/9000000012253788/ klipsch - http://www.bol.com/nl/p/klipsch-reference-ii-r-14m-monitor-luidsprekers-per-paar-zwart/9200000031177281/

Ik heb liever dat speakers niet te hoog klinken, gwn zacht spelen en meer bass dat ik bij tannoy mis. En de sub kan bass het niet aan op moment.

Ik ga zo eens AccuEQ laten lopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Oja nog even dit melden. Toen ik mijn speaker kabels ging kopen raden ze mij daar aan om zilveren kabel te kopen die op promotie was. (Dezelfde prijs als koper kabels) Ik had altijd gedacht dat speaker kabels van koper waren. Zoals de installatie van mijn auto vroeger. Misschien dat dit enig effect heeft op afspelen van muziek ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Heb nog geen AccuEQ laten lopen. Dacht dat dit niet nodig was aangezien ik zeer afwisselend muziek en films afspeel.
Dit heeft nut voor zowel muziek als films - wat het gaat doen is je luidsprekers analyseren en optimaliseren aan de ruimte. Nu is het wel zo dat AccuEQ de fronts overslaat, dus het nut is niet erg groot in stereo - in surround is het zeker aan te raden.
<woltlab-quote data-author="jimmymortier"] Ik heb liever dat speakers niet te hoog klinken, gwn zacht spelen en meer bass dat ik bij tannoy mis. En de sub kan bass het niet aan op moment. [/QUOTE] Dit is echt iets dat je toch moet gaan beluisteren - Klipsch hebben de reputatie om een meer uitgedrukt hoog te hebben omdat dit hoorns zijn, maar ik lees ook even zeer mensen die dat helemaal niet vinden. Ik vrees dat zowel de Klipsch als Pioneer die je wilt aankopen niet de bass gaat hebben die je zoekt. Kijk ook zeker bij Hificorner ipv Bol.com - als het op zo een spullen aankomt raad ik aan bij een goede winkel aan te kopen ivm know-how en garantie.

Over de zilvere kabels weet ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Hmm oke, ik zal dan eens echt een dag de tijd moeten nemen om verschillende speakers te beluisteren. Ik heb naar mijn mening mij echt laten vangen met die sub heb er 150 € voor betaald. Maarja het is nu zo.

Ik heb ergens gelezen dat je van Bilzen bent, kan jij mij een winkel aanraden ?

Alvast bedankt en vriendelijk groeten van uit Lanaken
1f61b.png
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hoog tijd om je toegang te verschaffen door te registreren
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Hij is toch al geregistreerd? Anders kan ie niet posten he :p

Ik kan die link ook niet zien :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Tja, was even in de war
1f621.png
Wel vreemd dat die pagina nog niet beschikbaar is, dan maar eens polsen bij demon, waarom deze nog niet online staat
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Ik was al aan zoeken naar een mail voor account te bevestigen.
1f612.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Geen paniek
1f61b.png
Vuur je vragen gerust maar zonder de link naar... af
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
jimmymortier zei:
Ik heb ergens gelezen dat je van Bilzen bent, kan jij mij een winkel aanraden ?

Alvast bedankt en vriendelijk groeten van uit Lanaken
Ah! Dat is inderdaad niet ver ;-).

Helaas zijn er hier erg weinig winkels in de buurt, in Hasselt ligt er Teba Hifi en Ghijsens - bij Teba ben ik nooit geweest, maar deze verkoopt voornamelijk B&W. Bij Ghijsens ben ik wel al eens geweest - helaas niet de goedkoopste. Je kan ook altijd eens contact opnemen met Marcel van HC-Hifi (hchifi.nl), ligt een uurtje van Maastricht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
luckske zei:
De link werd afgekort denk ik, daardoor dat'm niet werk. Hier klikken zou wel moeten werken.
Thnx
1f44d.png
Dat verklaart een hoop
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Joske007 zei:
Thnx
1f44d.png
Dat verklaart een hoop
1f606.png
Is dat wel de juiste link? Ik was misschien iets te snel met linken
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Ik ga zeker eens langs bij hchifi.nl Ik ga nu die link eens doorlezen en dan is bed tijd. Setup zal pas voor overmorgen zijn.

Als ik vragen heb zal je ze zeker horen afkomen alvast goedenacht ! En bedankt voor info.
 
Laatst bewerkt door een moderator: