• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoop advies speakers

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Hoi hier ben ik weer,

Ik kon het niet laten om AccuEQ test te doen. Nu begrijp ik er niks meer van !
dash.gif
dash.gif
AccuEQ heeft de crossover naar 40Hz gezet. De left front speaker op -1 / Right front speaker 0 / Sub op maar liefst -11 ?!?!
doofy.gif


Heb uiteraard meerdere malen AccuEQ laten uitvoeren. Mijn sub is nu tijdens film zien niet meer te horen. I'm CONFUSED !
hmm.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dat is omdat je crossover op 40 hz staat, dus enkel geluid onder de 40 hz gaat naar uw subwoofer en aangezien deze maar tot 45hz gaat krijgt die geen speelbaar geluid.

Bijna altijd wordt de crossover fout ingesteld, zet deze op 100hz en je sub zal mee spelen.

Naar eigen smaak kan je dan die -11 db opschroeven naar wat jij goed vind
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Dus eigenlijk had AccuEQ maar weinig zin gehad alleen maar zeer luiden tonen gespeeld, waardoor mijn katten thuis bijna uit het raam sprongen.

Heb instellingen terug gezet gelijk ze waren om tv te zien, ik ga in plaats van speakers kijken voor een sub heb deze op het oog. Klipsch R-10 SW voor maar 249€ (online Franklin) Ik ga eerst eens bellen naar H&C om te vragen als ze mijn sub willen overnemen. Bij hun is de prijs wel duurder van deze sub. Of zou andere sub niet veel uitmaken ? Ik geraak er niet meer uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
In stereo heeft AccuEQ minder zin omdat deze de fronts overslaat qua equalizen. Het gaat wel de niveaus aanpassen voor een beter stereo beeld.

Wanneer je een center en surrounds hebt is het voordeel van AccuEQ groter, omdat deze wel volledig EQd worden.

Qua sub ken ik de Klipsch niet zo goed, 32hz is iig al beter dan de KEF! Maar heel laag is het nog niet, maar goed dat is ook niet het enige dat telt. Een goede subwoofer brengt énorm veel bij aan een systeem, maar zijn ook wel kostelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Nee nee, niet enkel de hz tellen natuurlijk. Ook de woofer diameter, kwaliteit van versterking en tal van andere zaken zijn belangrijk. En ook hoe groot de ruimte is, vb een kleine sub zal nooit een grote ruimte goed kunnen vullen.

Check maar eens een SVS pb-1000. SVS maakt prijs/kwaliteit top subwoofers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
luckske zei:
Check maar eens een SVS pb-1000. SVS maakt prijs/kwaliteit top subwoofers.
Inderdaad goede subs, maar toch ben ik nu meer tevreden zonder, dan met, maar dat heeft een andere redenen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Dat is idd een goede sub maar voor mij nu wat te duur over jaartje zie ik wel zitten om 700 euro uit tegeven.

Zou iemand mij kunnen helpen zoeken naar degelijke sub? Een sub die ook goed meekan met afspelen van muziek. Ik vind er zoveel die mij aanstaan. Maar ken er echt te weinig van en wil absoluut niet weer een miskoop doen.

Wil op moment max 350 uitgeven ervoor, mss nog 400 maar dan moet deze sub echt wel meerwaarden hebben tov een sub van 350€
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Heb die 2dehands gekocht bij high-fidelity ofzoiets. Ik kan eens vragen als hij die trg wil nemen. Als ik iets verkoop neem ik niks trg
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
jimmymortier zei:
Heb die 2dehands gekocht bij high-fidelity ofzoiets. Ik kan eens vragen als hij die trg wil nemen. Als ik iets verkoop neem ik niks trg
1f61b.png
Ah dat is die wat op 2dehands.be zit uit Hasselt?

Een degelijke sub heeft wel voordelen, ge zijt hier ook altijd welkom om eens te komen luisteren.

Van de BK XXLS400 heb ik ook al goede dingen gehoord, maar kan niet direct een verdeler vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Is het vooral voor film of muziek?

Indien voor film zou ik naar de gepoorte modellen kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
luckske, dat is hem ja van hasselt. Wat voor sub heb jij nu ?

BroodroOster, Speel liever muziek. Als ik thuis kom is het meteen receiver aan en spelen die handel ! Na dagje hard werken chill luisteren naar muziek zalig toch
1f604.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
jimmymortier zei:
luckske, dat is hem ja van hasselt. Wat voor sub heb jij nu ?
Ik heb 2 PB-1000s staan, maar kan bij wijze van demo altijd eentje uitschakelen.

De stijl van muziek is misschien bass-heavy? Dan zou een gepoorte ook niet mis zijn denk ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Ik luister graag muziek met diep bass niet puf puf maar boem boem kweet uit ervaring van audio hifi, dat met poort diepere bass mogelijk is. Die sub lijkt mij best interessant maar 500 euro is veel he hehe maar wil graag wel eens komen horen. Dan heb ik alvast een idee. Ik heb nog enkel mijn sub kunnen horen ( als je dit een sub kan noemen ).

Bij welke winkel heb jij je sub aangekocht ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
jimmymortier zei:
Ik luister graag muziek met diep bass niet puf puf maar boem boem kweet uit ervaring van audio hifi, dat met poort diepere bass mogelijk is. Die sub lijkt mij best interessant maar 500 euro is veel he hehe maar wil graag wel eens komen horen. Dan heb ik alvast een idee. Ik heb nog enkel mijn sub kunnen horen ( als je dit een sub kan noemen ).

Bij welke winkel heb jij je sub aangekocht ?
500 is inderdaad best veel, maar het kan het wel waard zijn - dat is iets dat je voor jezelf een beetje moet uitmaken.

Ik had hiervoor een JBL ES150p en ondanks dat dat zeker geen slechte subwoofer was, ook omdat ik deze voor slechts 250 euro had kunnen kopen. Op papier kwam deze ook vrij in de buurt van de SVS (ging niet zo diep, maar qua output e.d.), is deze toch helemaal geen vergelijk. Prijs/kwaliteit zijn deze zeer moeilijk te verslaan.

Maar dat wilt niet zeggen dat een andere subwoofer daarom slecht is! Nu, laat maar iets weten via een PB als je graag eens wilt komen luisteren!
 
Laatst bewerkt door een moderator: