• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoop advies voor nieuwe home theater room

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> In optimale omstandigheden van film genieten, 2D, 3D

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? 15000€ voor de hardware!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Ik heb een hometheater setup in de living, maar dit is voor een dedicated room

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Atmos, 3D, scherm breedte 4m20 dus behoorlijk wat light output. De nieuwe Epson LS10000 zegt me wel iets, maar brightness is toch eerder beperkt tov 9200 die ik nu id living heb... Heb nog een JVC RS45 maar die zal te weinig lumens hebben, ondanks super beeld kwaliteit

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Ik hou van m'n Klipsch sound id living. Ben geen grote sony fan (meer) te video achtog qua look. JVC is m'n keuze, maar te weinig lumens voor nieuwe setup... Versterker in de living is Onkyo Atmos, maar sta open voor 'beter?

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Brightness en contrast kwaliteit is top. Curved screen zie ik volledig zitten, maar m'n kennis qua setup, welke projector dit kan etc. is te weinig...


Ik zie jullie feedback tegemoet. Frank
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Welkom Frank,

Wel een héél algemene inkopper natuurlijk. Met 15k kan je al zeker wel iets doen, maar als ik lees dat je effe op 4m20 wil gaan projecteren in vb 4K kan dat snel op zijn ... Begin mischien al eens te vertellen over welke "dedicated room" we het hier hebben en hoeveel werk daar (nog) aan is. Je kan vb perfect 5000,- uitgeven voor enkel 3 stoelen
1f609.png


Als je veel 2e hands wil overwegen spring je met dat budget natuurlijk gelijk een stuk verder, maar sommige zaken zijn niet zo snel te vinden 2e hands.

als de afmetingen geweten zijn, kan ook beginnen kijken over welke projectie-afstanden we het hier hebben. Dan kan je ook beginnen inschatten hoe breed je wil projecteren (front-speakers) en ga je met volledig akoestisch transparant scherm werken zodat Front-L / R / C en eventueel subwoofer(s) verborgen zitten ? Kan allemaal ... kost alleen enkele duizendjes natuurlijk
1f609.png


Als je zelf alles wil bouwen & inrichten gaat je dat ook weeral veel schelen.

Ik weet niet in detail welke set je in de woonkamer hebt staan, maar in een dedicated room zal een iets andere "klasse" van apparatuur komen te staan, dus ik ga ervan uit dat je niet meeneemt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Wow
1f628.png
schermbreedte van 4m20! Toen ik indertijd informeerde naar schermen werd me hier verteld dat een curved screen enkel nut had indien je ging projecteren op een 2.35:1 ratio. Dan zou je scherm ongeveer 4m20 x 1m80 (diagonaal 4m56 / 180") zijn. Tenzij je een een speciale projector koopt met een anamorphic lens in/op, zou je die er bij moeten kopen (ik herinner me prijzen van 2000-3500 euro voor zo een lens)

Curved projectieschermen zijn ook amper te vinden. (ook hier vrees ik dat het prijskaartje behoorlijk hoog is) Er zijn wel enkele mooie zelfbouw topics online.

indien je kiest voor een "gewoon" 16:9 scherm, zou je scherm ongeveer 4m20 x 2m36 (diagonaal 4m82 / 190") zijn,

Aan welke speaker layout / aantal had je gedacht? Dit kan naar keuze van 5.1.2 tot 7.2.4.

Hierin is het eerste nummer het aantal vloerspeakers. Het tweede nummer het aantal subwoofers. Het derde nummer het aantal atmos speakers (in het plafond of omhoog gericht)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
Hi,

Dank je voor de feedback!

Het is een dedicated room die de komende maanden zal 'afgewerkt' worden. Ruimte is zo'n 6m breed op 11,5m lang. Let op, aan het eind komt m'n home-studio, maar die zou geen invloed mopen hebben op de opstelling. Dus het budget is alleen voor AV, geen seats of dergelijke, want daar kies ik voor een passende zetel...

2de hands is niet zo m'n ding, maar als er ergens een slag kan geslaan worden voor semi nieuw materiaal dan zal ik wel es luisteren...
1f609.png


Breedte is effectief 4m20 scherm. Langs links en rechts ga ik een uitsparing voorzien waarin de LR speakers. Scherm wordt normaal een geplamuurd systeem met cinema paint... maar ik zou mss overwegen voor een vast scherm, tenzij een curved screen 'kan'.. Ik vind er weinig tot niets over op internet, dus denk ik dan aan idd zelfbouw... Enige wat me niet duidelijk is, is het feit dat de projector dan onscherp zal worden aan de sides, of is daar bij sommige projectoren een soort 'adjust' voor?

Ik ga voor een 2:35 scherm gaan.... gezien dat toch behoorlijk groot is en gezien de beperkte lumens in de beschikbare projectoren zou ik voor een anamorph lens durven gaan. Maar dat lijkt me idd iets wat je best 2de hands ergens koopt. Ik heb nog een JVC R45 staan die ik normaal voor deze ruimte wou gebruiken, maar gezien de screen size is dat ietwat teveel voor die projector vrees ik.

Ik ben wel benieuwd de EPSON LS15000 es te zien draaien. ondanks minder lumens dan m'n TW9200 heeft die mss wel meer pit... Ook z'n upsclaing naar semi 4K lijkt super te zijn en dat kan wel iets geven denk ik... (Ik ga af op info van Hometheater sites, dus moet het zelf nog es zien.... Binnenkort es gaan test kijken bij cinedream.

Speakers zou ik toch voor de reference van Klipsch willen gaan, met combi DENON of ONKYO versterker? Speaker setup moet ik nog es bekijken... De full Atmos kan wel, maar welke setup dan precies ideaal is? ik zie niet direct 2 woofers te plaatsen... maar kan. dus za het richting 7.1.4 of 7.2.4 worden... Speakers kunnen in de side, of in plafong gebouwd worden...

In de ruimte is een ophang balk/frame voorzien over de ganse breedte. Die staat op ongeveer een 5 tal meter van het scherm... onder het scherm ga ik ook een soort podium maken, vooraan met 'speaker stof bekleed. Daarin de center speaker. Dus geen perfo screen. De sub komt er ook onder te staan. Normaal het zwaarste model van Klipsch, die ik ook id living staan heb. Super ding.

In m'n living staat momenteel de Onkyo 838, een epson tw9200, klipsch staanders RP 280F , inwall speakers voor top en surround. Daar ben ik toch wel tevreden van... Persé naar top high end gaan, ga ik niet doen. Moet betaalbaar blijven. De 15K is dus idd all in (anamorph lens alsook het scherm had ik niet in de 15K gerekend)

KLIPSCH:

<tbody> </tbody>
RP-280F
RP 240S
CDT 5650 C
RP160
RP 450C
SW115


VERSTERKER : DENON
<tbody></tbody>
AVR-X4100-W


Bluray OPPO


EPSON projector LS10000 Of ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Dat is een naar HT-normen een héél flinke ruimte. Wat is de situatie actueel ? Want je gaat hier mijn inziens toch aardig wat akoestische maatregelen moeten treffen anders gaan al die mooie spullen niet tot hun recht komen vrees is. Is het vandaag de dag vb een stenen/betonnen galmbak ? Is er tapijt. Had id plannen om de zij-muren ook met stoffen te bekleden ?


Wil je effectief 4.2m breedte gaan projecteren ? Dat is erg uitzonderlijk eigenlijk en daar kan ik je niet vee advies in geven behalve eens langs vb CineDream of Home@TheMovies te gaan. Ikzelf gebruik maar een "oudje" TW9000 op een 270cm breed (16:9) scherm. Met m'n kijkafstand van 4.6meter ofzo helemaal niet verkeerd. Als je echter in jouw ruimte op 6m of meer afstand van het scherm zit mag het wat breder gaat natuurlijk.


Ikzelf gebruik de Klipsch RF7-II"s / RC64-II's / RF62-II's in een klassieke 5.2 opstelling, voorzien van 2 x SVS PB13 Ultra subwoofers. Versterking is Onkyo (NR5010) wat helemaal geen slechte combinatie is. Mijn ruimte is "'maar" 6.3m x 6.3m met puntdak en vb voor een bassweergave met de nodige authoriteit denk ik dat 2 subs van pas komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.167
72
58
om zo een ruimte te vullen zou ik toch minimaal 2 subs voorzien en dan iets dat een beetje lucht kan verzetten... wat betreft die lichtoutput van uwe projector, je kan eens proberen om de projector dichter tegen het scherm te zetten en (en dan maximaal zoomen) en kijken hoe groot je kan , je kan ook kiezen voor een dual projector setup en blenden ,of je kan gaan shoppen in de hogere prijsklasse (+€10.000 ) Denk niet dat de ls10000 het gaat halen....misschien de sony vw 1000 (vraag het anders eens aan de Werner van Cinedream)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
Mijnmateriaal komt allemaal van Cinedream, dus daar zit ik wel goed. Toch, het is altijd goed es anderen hun 'kijk' op de zaken te hebben. Vooral wat de High Lumens betreft, daar zie ik zelfs weinig oplossingen, zelfs niet bij de 'iets' duurdere... De ruimte zal niet specifiek acoustisch worden behandeld, maar het wordt een ruimte met de nodige 'materialen' die iets doen. Voorlopig is:

Plafon: beton constructie, ga ik normaal niet behandelen (heb even gedacht met ruwe planken en afwerking met donkere olie erop te plaatsen (wat ik in m'n vorige homeheater had, dat werkte wel. Muren, zin 'MDF' constructies omdat de ruimte eigen wat groter is en dus wordt verkleind daarmee. Di worden dan gewon geverfd. Het scherm dar ga ik wel langs de zijkant de mogelijkheiod hebben om achter de onderste en LR panelen 'iets te doen'. De vloer is parket, maar een groot tapijt kan zeker! Het achterste deel wordt m'n home studio die dan eigenlijk op 2/3de achteraan komt... De zetel staat er dan een meter voor en dus kom je op ongeveer 5/6 meter zitten van het scherm. De studio muur achteraan wordt een soort houten 'recup' paneel, met allemaal kleine houtfragmenten die uitsteken, dus daar zal al wat reflectie worden verspreid. Ik heb wel al overwogen om hier en daar wat akoustisch materiaal te plaatsen in de MDF, met dan opnieuw speakerstof bekleed.

Cinedream zal me idd zeker wat verder helpen, maar een dergelijke size en curved screen is toch geen 'dagelijkse' kost lijkt het, zelfs niet bij de dedicated mannen...
1f609.png


grts f
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
frankdw zei:
Mijnmateriaal komt allemaal van Cinedream, dus daar zit ik wel goed. Toch, het is altijd goed es anderen hun 'kijk' op de zaken te hebben. Vooral wat de High Lumens betreft, daar zie ik zelfs weinig oplossingen, zelfs niet bij de 'iets' duurdere... De ruimte zal niet specifiek acoustisch worden behandeld, maar het wordt een ruimte met de nodige 'materialen' die iets doen. Voorlopig is:

Plafon: beton constructie, ga ik normaal niet behandelen (heb even gedacht met ruwe planken en afwerking met donkere olie erop te plaatsen (wat ik in m'n vorige homeheater had, dat werkte wel. Muren, zin 'MDF' constructies omdat de ruimte eigen wat groter is en dus wordt verkleind daarmee. Di worden dan gewon geverfd. Het scherm dar ga ik wel langs de zijkant de mogelijkheiod hebben om achter de onderste en LR panelen 'iets te doen'. De vloer is parket, maar een groot tapijt kan zeker! Het achterste deel wordt m'n home studio die dan eigenlijk op 2/3de achteraan komt... De zetel staat er dan een meter voor en dus kom je op ongeveer 5/6 meter zitten van het scherm. De studio muur achteraan wordt een soort houten 'recup' paneel, met allemaal kleine houtfragmenten die uitsteken, dus daar zal al wat reflectie worden verspreid. Ik heb wel al overwogen om hier en daar wat akoustisch materiaal te plaatsen in de MDF, met dan opnieuw speakerstof bekleed.

Cinedream zal me idd zeker wat verder helpen, maar een dergelijke size en curved screen is toch geen 'dagelijkse' kost lijkt het, zelfs niet bij de dedicated mannen...
1f609.png


grts f
Je gaat toch eens goed moeten nadenken over de plaatsing. Je gaat +- 1/3 ruimte afnemen voor je studio right ? Is dat dan een muur die je gaat plaatsen of blijft dat open ? En blijft je dus effectief met een 11m lange open ruimte zitten ? Indien je een wand-constructie gaat optrekken om je studio af te scheiden van de rest wil je echt geen zitbanken tegen die muur zetten, daar zit altijd een ophoping van laagenergie wat toch wel niet ideaal is voor je luisterplek.

Indien alles "open" blijft zou je om, volgens DIN18041-Muziek een goede weergave te krijgen ga je toch wat aan nagalmbeheersing moeten doen en zo'n 41-45m² absortie-oppervlakte moeten maken. Met een tapijtje leggen ga je het niet redden
1f609.png
Ik weet niet wat je referentie-kader is maar in zo'n ruimte met die mogelijkheden de akoestiek niet goed aanpassen is doodzonde...dan mag er nog zo'n mooi dure projector hangen...

Een kleine simulatie van een rechthoekige ruimte 11m x 6m x 2.54m hoog geeft een hoop staande golven en kan een goede indicatie geven waar je een zitbank niet wil zetten. Alhoewel op het optisch mischien leuk oogt doet zo'n recup-paneel met kleine houten fragment eigenlijk niets goeds. Daar moet je eens een foto van posten
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.167
72
58
Jan heeft het al gezegd , je gaat een galmkast maken.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Elite screens heeft curved schermen van 160" - 200". Mogelijk wat je zoekt.

Verder staat op AVS een topic van iemand die er een heeft gemaakt (wel 16:9! Dus verhoudingen en afmetingen moet je aanpassen) http://www.avsforum.com/forum/110-diy-screen-section/1633785-curved-projection-screen-build.html

En een opstelling met een speciale lens <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://m.youtube.com/watch?v=qE3Lj9LDLJM</woltlab-metacode>

Je kan ook zoeken naar ISCO II Of ISCO III, een 3 zou een betere kwaliteit van lens zijn.

Verder moet je bij je keuze van je Receiver best eerst weten welke speaker opstelling je wil hebben! Je voorkeur ging uit naar denon x4100w, Let dan op dat je beperkt bent tot 5.1.2. Het toestel kan dus tot 7 kanalen versterken</strong> en tot 9.2 kanalen verwerken. (5.1.4 of 7.1.2 indien je een bijkomende eindversterker er bij zet!)

Indien je een denon x5200w of 7200w kiest, ben je beperkt tot 5.1.4 of 7.1.2. die toestellen kunnen dus tot 9 kanalen versterken en tot 11.2 kanalen <strong>verwerken
. (Dus 7.1.4 of 9.1.2 indien je een bijkomende eindversterker er bij zet!)

Wat betreft de subwoofer zou je kunnen kiezen om 1 subwoofer te kopen, maar alvast 2 kabels aan te leggen. Indien dan blijkt dat de kamer nood heeft aan een tweede subwoofer, dan moet er geen kabelrommel komen, of nieuwe boringen ofzo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
jvanhambelgium zei:
Je gaat toch eens goed moeten nadenken over de plaatsing.Je gaat +- 1/3 ruimte afnemen voor je studio right ? Is dat dan een muur die je gaat plaatsen of blijft dat open ? En blijft je dus effectief met een 11m lange open ruimte zitten ? Indien je een wand-constructie gaat optrekken om je studio af te scheiden van de rest wil je echt geen zitbanken tegen die muur zetten, daar zit altijd een ophoping van laagenergie wat toch wel niet ideaal is voor je luisterplek.

Indien alles "open" blijft zou je om, volgens DIN18041-Muziek een goede weergave te krijgen ga je toch wat aan nagalmbeheersing moeten doen en zo'n 41-45m² absortie-oppervlakte moeten maken. Met een tapijtje leggen ga je het niet redden
1f609.png
Ik weet niet wat je referentie-kader is maar in zo'n ruimte met die mogelijkheden de akoestiek niet goed aanpassen is doodzonde...dan mag er nog zo'n mooi dure projector hangen...

Een kleine simulatie van een rechthoekige ruimte 11m x 6m x 2.54m hoog geeft een hoop staande golven en kan een goede indicatie geven waar je een zitbank niet wil zetten. Alhoewel op het optisch mischien leuk oogt doet zo'n recup-paneel met kleine houten fragment eigenlijk niets goeds. Daar moet je eens een foto van posten
1f609.png
Een beetje meer info
1f609.png
- De ruimte blijft 'open'. De zijmuren zou ik deels bekleden met een 'eigenmaak' absorptie panelen. Dat worden dan iets van een 15m2 voor de zijkanten. - Plafond denk ik ook aan om een groot deel te 'behandelen met absorptie panelen. - Achterwand is eigenlijk een 'esthetisch' gegeven, waar ik hoop dat dit geen issues geeft mits andere aanpassingen zoals hierboven beschreven.



- Achteraan (studio gedeelte) is er nog een deel ad rechterkant van een 5m breed waar een grodijn komt te hangen. - Achteraan linkerkant is een uitloop naar terras toe, waar geen verder akoustisch materiaal komt.

Ik zou fotos willen tonen van huidige staat, maar is nog niet opgeruimd. Dat zal pas mid Augsutus een beter beeld geven. Ik weet dat een doorgedreven 'meting' etc. super zou zijn, en dat het idd zonder is om mooi materiaal te plaatsen in een non conforme ruimte. Normaal zou Cinedream me daar ook wel op weg kunnen helpen, maar ik wil gewoon vermijden dat ik plots met een 3-voudig budget zit voor allerhande...

Dit gezegd zijnde, apprecieer ik tenzeerste jullie advies, en enige hulp (meten, bepalen wat waar qua akoustisch materiaal , eigen maak of aankoop) is tenzeerste welkom!

Naast de inriching etc. sta ik ook wel open voor een high end 2de hands oplossing. Ik weet dat er soms wel zaken worden verkocht die echt de moeite zijn... dus ook daar, input welkom.

Mvg Frank
 

Bijlagen

  • prodotti-117215-relefb40d1f0b1b476793b813500d222d2d.jpg
    prodotti-117215-relefb40d1f0b1b476793b813500d222d2d.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 129
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Wauw huge idea, volgmodus en welkom !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
Na gesprekje met Cinedream lijkt me de curved screen idd wat moeilijk... Wordt voorlopig dan een flat screen, maar we houden de 4m20. (in 2:35 formaat) Es zien wat de Epson laser te bieden heeft...
263a.png


Hier alvast de ruimte 'leeg'.... zal binnen 2 maand es wat fotos posten als het -volgens planning- klaar is...
263a.png
 

Bijlagen

  • IMG_9986.JPG
    IMG_9986.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 75
  • IMG_9987.JPG
    IMG_9987.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 91
  • IMG_9988.JPG
    IMG_9988.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 93
  • IMG_9989.JPG
    IMG_9989.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 57
  • IMG_9990.JPG
    IMG_9990.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 92
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Dat is echt wel een flinke ruimte, ben benieuwd hoever je gaat springen met dat budget om het allemaal deftig te doen klinken & kijken. Dus Cinedream neemt het volledige project op zich ?

Als dat af geraakt mag je wel es een Meet & Greet gooien
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
Cinedream zal me bijstaan met de nodige info over oa akoustiek en aankoop projector etc., maw advies, maar geen cinedream project hoor. Ben wel al tot de conclusie gekomen een recht scherm te gebruiken en geen anamorph... voorlopig. Meet & great, leuk idee...
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
succes met je project. Je haalt wel 2 zaken door mekaar.

Je hebt een plat scherm, ofwel een gebogen scherm.

Verder: ofwel een scherm van 16:9 widescreen (1.77:1) Ofwel heb je een 21:9 cinemascopic scherm (2.35:1)

Voorbeeld van de aspect ratio's, en je "verlies" wanneer je een film van het een aspect ratio kijkt op een scherm met het ander aspect ratio, De anamorphic lens dient om je beeld om te vormen, en minimale hoeveelheid pincushion vervorming weg te werken.

MAAR ik ben redelijk zeker dat indien je vanop een optimale afstand projecteert, dat het pincushion effect naar de hoeken zal gecompenseerd worden door de kromming van je scherm (indien je een curved scherm hebt)

Gebruik van een curved cinemascopic schermen ZONDER anamorphic lens word besproken op onderstaande sites. http://www.elitescreens.com/index.php/news-2740/media-advertisements/1266-widescreen-review-lunette-series

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-custom/thread.cgi?21238

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=213071

Jij hebt een grote kamer, dus je zou je projector kunnen hangen op een plaats waar je projectie "throw distance" optimaal is, En je met een curved cinemascopic scherm geen/ verwaarloosbare nadelen hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Dit kan mooi worden.. Jij bent van Oordegem? Ik woon(de) in het dorp ernaast namelijk Vlierzele. Nu verhuisd naar Zottegem maar dus wel nog altijd in de buurt. Leuk om een HT liefhebber zo dicht in de buurt te hebben
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
Ik ga momenteel een recht scherm gebuiken, maar het zal een aspect van idd 2:35 hebben. Ik ga voorlopig ook geen anamorph lens gebruiken en dus geen curved screen nodig. Het scherm is een basis houten frame waarop 'projectieverf' komt. Dus 'nog' geen dedicated scherm, want ik wil dat bekijken met de eventuele aankoop van een laser projector of andere... anamorph 'kan' mss i d toekomst, maar ik vind dergelijke dure zaken momenteel niet aan de orde... Zeker als je slechts een 30% licht wint met als nadeel een lens gedoe, etc.. Dan wacht ik liever even op een alternatief met meer lichtopbrengst. Het curved screen was eigenlijk ook eerder een idee om idd meer 'in' het scherm te zitten ipv specifiek voor de anamorphe correctie waar dit eigenlijk voor dient... Dus eerste fase: - recht scherm 4m20 breed in aspect 2:35 - Huidige projector JVC ga ik es testen (in absoluut dark room) maar vrees dat die alleen in 16/9 nog ietwat zal meekunnen...

Daarna: - Test Laser projector Epson of even checken wat de toekomst brengt tegen begin volgend jaar. (Ik hou ook de aankoop van een pro barco model even in het achterhoofd. Epson is een 7k, maar een Barco 6000 lumens is een 11k... ) Is natuurlijk geen vergelijk qua contrast etc. en ease of use, maar een betaalbaar hometheater model die dergelijke lumens opbrengt is momenteel niet bestaand of top of line héél duur : Sony 1100 met anamorph lenzen etc... - Eventueel installatie van een dedicated scherm, mss curved...

Mijn bedoeling is toch eerst om de rumte mooi af te werken en acoustisch in orde... daarna zien we wel wat de tests opleveren!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Een een Sony vw500? Die heeft ook lens memory dus dan kan je switchen tussen 16/9 en 2.35 zonder een lens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

frankdw

Member
20 jul 2015
30
0
9
... Volgende week een test tussen de JVC500 en Epson Laser... Sony VW500, miss moet ik dat idd overwegen.. brightness is nogal belangrijk gezien m'n 4m10 breedte.Verbouwing begint goed te lopen en tegen 2de helft Oktober alles up and running. Morgen komen de speakers binnen: Allemaal Klipsch THX inbouw.. DUAL Left, center en right, dan Wide, side , surround back en top Dus full 11.1, met dubbel voor front speakers.... ben benieuwd. versterker de Laatste Denon 6000, maar miss moet ik extra versterking overwegen voor de dual fronts...

Komt goed
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: