• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoop home cinema - budget 2000 Euro

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen. <--- Deze tekst dien je te verwijderen.



Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> system is niet voor mezelf maar een familielid

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? 2000 Euro, inclusief beeld en geluid

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? nee, eventueel nog een paar speakers,

Wat denk je allemaal nodig te hebben? budget bewuste aankoop, 2.1/3.1 is voldoende, mischien met een optie om later uit te breiden naar 5.1. ruimte is ong. 28m2. dus niet al te groot. de zithoek is ong. de helft. kijkafstand is net iets meer dan 3 meter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? iemand ervaring met een goede TV voor ong. 1000€. Welke "size" zouden jullie adviseren? geluid, ik twijfel, zou ik een soundbar adviseren of een 2.1(3.1) luidspreker/receiver combo. person in kwestie is geen echte filmfanaat, maar wil toch een degelijke basisopstelling hebben, de mogleijkheid om later te kunnen "upscalen" naar 5.1 en multiroom moet aanwezig zijn.

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
basis, gewoon een goede/gebalanceerde opstelling, met mogelijkheid tot uitbreiding naar meer (5.1 en multiroom) Belangrijk is wel dat muziek moet kunnen worden gestreamd van internet en NAS.

<hier mag je jouw eigen verhaal over je aankoopwens doen>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
krikri zei:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? basis, gewoon een goede/gebalanceerde opstelling, met mogelijkheid tot uitbreiding naar meer (5.1 en multiroom) Belangrijk is wel dat muziek moet kunnen worden gestreamd van internet en NAS.
Dan zou ik voor de Sonos Playbar gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
das is zeker een optie.

ik heb zelf geen soundbar... Maar ben je niet te afhankelijk van de ruimte om een goed surround effect te krijgen? ik heb me laten wijsmaken dat je een rechthoekige ruimte moet hebben waarbij je de TV/soundbar plaatst op de korte zijde.

bij m'n broer is dit niet het geval. De zithoek is zo ingericht dat de TVset staat in de richting van de lange zijde. Daarbij staat die ook niet in het midden. De leefruimte sluit aan op een open keuken, zodoende is de totale ruimte L vormig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
De Sonos Playbar is eigenlijk een 3.0 systeem (Front L - Center - Front R), dit kan je later nog uitbreiden met een subwoofer en surround speakers (Play 1 of Play 3) zodat je een 5.1 systeem hebt. De Playbar is dus geen sound projector die gebruik maakt van reflecties om de achterste luidsprekers te simuleren. Hiervoor heb je inderdaad een symmetrische ruimte nodig.

Het voordeel van de Playbar is dat je dan ook ineens een mediaspeler hebt en het begin van een multiroom systeem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Een aandachtspunt voor de sonos playbar. Kan die ondertussen al DTS content spelen?

https://en.community.sonos.com/wireless-speakers-228992/playbar-and-comittment-for-dts-playback-firmware-upgrade-6095097

https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/please-add-support-for-dts-for-the-sonos-playbar-4985155

Dus je speelt in veel gevallen stereo content. En kan sonos upscalen? Bijvoorbeeld indien je TV kijken, heb je dan enkel geluid vanuit links en rechts?

Zoniet vrees ik dat je surround speakers(of je sub) 9/10keren niet benut worden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
Chr1st0f zei:
De Sonos Playbar is eigenlijk een 3.0 systeem (Front L - Center - Front R), dit kan je later nog uitbreiden met een subwoofer en surround speakers (Play 1 of Play 3) zodat je een 5.1 systeem hebt. De Playbar is dus geen sound projector die gebruik maakt van reflecties om de achterste luidsprekers te simuleren. Hiervoor heb je inderdaad een symmetrische ruimte nodig.

Het voordeel van de Playbar is dat je dan ook ineens een mediaspeler hebt en het begin van een multiroom systeem.
Christof, thx. da wist ik nie.


weet je soms hoe de kanalen worden gebruikt als je een 5.1 opstelling hebt met een sonos palybar, subwoofer en play 1 of Play 3 surrounds, maar je krijgt enkel stereo binnen (aka wanneer we eens niet een bleu ray of huurfilm bekijken..)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Handig op te weten bij het aansluiten: de meeste TVs downscalen het signaal naar stereo bij optisch uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
mss een samsung soundbar nemen . kost hetzelfde als een sonos playbar , heeft hdmi passtrough en arc en kunnen ook uitgebreid worden met de r range multiroom speakers die net uitzijn . heeft trouwens wel ondersteuning voor dts en dergelijke en dankzij de hdmi verbinding audio/lipsync
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Hebben denon en Yamaha niet ook zo een soundbar? Weet wel niet of je de vrijheid hebt op er surround op aan te sluiten zoals bij sonos
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
bedankt voor de feedback...mar het zal uiteindelijk toch een setup worden met twee boekneplank speakers en een AVR...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
krikri zei:
bedankt voor de feedback...mar het zal uiteindelijk toch een setup worden met twee boekneplank speakers en een AVR...
Wijze keuze !
 
Laatst bewerkt door een moderator: