• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoop tv 55 inch

matti

New Member
6 okt 2015
2
0
4
Hallo

Ik ga binnenkort alleen wonen en ben dus op zoek naar een tv
263a.png




Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> Vooral tv/series kijken en normaal gezien playstation op aansluiten.

Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Alles moet nog aangekocht worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Na wat opzoekwerk ben ik er aan uit dat 4K voor mij geen meerwaarde heeft omdat je te dicht bij de tv moet zitten. Verder ga ik ook geen gebruik maken van 3D, dus als dit niet aanwezig is op de tv is dit geen probleem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Liefst de bekendere merken, ik dacht vooral aan Samsung en LG, maar heb hier op het forum ook gezien dat jullie Sony aanbevelen.

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
55 inch


Volgende tv's vond ik al:



Sony bravia kdl-55w805c


http://tweakers.net/pricewatch/443609/sony-bravia-kdl-55w805c-zwart.html


Samsung UE55JU6000W Zwart http://tweakers.net/pricewatch/457383/samsung-ue55ju6000w-zwart.html

En dan iets duurder (1079 euro) LG 55UF776V zwart http://tweakers.net/pricewatch/441406/lg-55uf776v-zwart.html



Mijn voorkeur gaat uit naar de Sony. Wat denken jullie? Zijn er andere tv's die ik over het hoofd kijk? Andere voorstellen?

Alvast bedankt!

Matti.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
sony kdl55w809c bijna zelfde als de 805c maar een beter paneel , de 55ju6000 is een 4k tv terwijl je zegt dat deze geen meerwaarde biedt voor jou , is trouwens ook een vele hogere prijs , voor dat budget heb je ook de kd55x8509c die een vele betere tv is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ook de voorkeur voor een sony tov samsung.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
niet perse voorkeur , gewoon beste keuze in budget . de js serie van samsung is echt top dit jaar maar is wel +2500€ dan is de sony aan €1000 gewoon betere keus , zeker als je ziet hoe een top tv je hiervoor in de plaats krijgt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
omdat je zij ook voorkeur , ben opzich sony fan maar de js modellen van samsung en oled van lg zijn toch echt wel de moeite
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
ilstino zei:
omdat je zij ook voorkeur , ben opzich sony fan maar de js modellen van samsung en oled van lg zijn toch echt wel de moeite
Ik zei "ook" omdat dat de topicstarter zijn voorkeur is en terecht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik zie dat ze bij Hificorner de 55W805C 'gratis upgraden' naar de 55W809C - Dat is misschien wel een mooie deal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

matti

New Member
6 okt 2015
2
0
4
Bedankt voor de snelle reacties!

Dus met dit budget ga ik het best voor die 55W805C. Bij hificorner staat hij nu tijdelijk inderdaad voor 999 euro, ook bij bol.com vind ik hem voor 999 euro.

Voor welke winkel werk jij @ilstino?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

GeoffM

New Member
8 okt 2015
3
0
4
Hou verhoudt de Sony 55W805 zich tot de Panasonic Viera TX-55CX700? Ook qua besturingssysteem?

Mijn voorkeur gaat uit naar de Panasonic gezien ik altijd zeer tevreden geweest ben over deze Panasonic in het algemeen, en uit de reviews blijkt dat dit ook een goede keuze is. Enige negatieve dat ik lees over de Panasonic is dat de ingebouwde media player geen DTS-audio kan afspelen en dat er een beetje motion blur is.

http://tweakers.net/pricewatch/442017/panasonic-viera-tx-55cx700-zilver.html

Mijn budget is hetzelfde als de topicstarter en ik kijk uit naar dezelfde schermgrootte. Zou zowel voor films/series, digitale TV als PS4 zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
GeoffM zei:
Hou verhoudt de Sony 55W805 zich tot de Panasonic Viera TX-55CX700? Ook qua besturingssysteem?

Mijn voorkeur gaat uit naar de Panasonic gezien ik altijd zeer tevreden geweest ben over deze Panasonic in het algemeen, en uit de reviews blijkt dat dit ook een goede keuze is. Enige negatieve dat ik lees over de Panasonic is dat de ingebouwde media player geen DTS-audio kan afspelen en dat er een beetje motion blur is.

http://tweakers.net/pricewatch/442017/panasonic-viera-tx-55cx700-zilver.html

Mijn budget is hetzelfde als de topicstarter en ik kijk uit naar dezelfde schermgrootte. Zou zowel voor films/series, digitale TV als PS4 zijn.
Neem aub die ingebouwde mediaspelers van deze TV's niet ernstig (blijft rommel), maar beoordeel deze louter op hun beeldkwaliteit, looks en bedieningsgemak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

GeoffM

New Member
8 okt 2015
3
0
4
Joske007 zei:
Neem aub die ingebouwde mediaspelers van deze TV's niet ernstig (blijft rommel), maar beoordeel deze louter op hun beeldkwaliteit, looks en bedieningsgemak.
Blijft wel nog steeds mijn keuze, ondanks dat "mankement". Ik heb zelf een HTPC met XBMC om dat op te vangen, maar indien dat ok werkte kon ik dat een kans geven...
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als ik als Panasonic (plasma fan) tussen beiden puur op beeldkwaliteit en bediening mag kiezen, geef me dan de Sony maar
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

GeoffM

New Member
8 okt 2015
3
0
4
Joske007 zei:
Als ik als Panasonic (plasma fan) tussen beiden puur op beeldkwaliteit en bediening mag kiezen, geef me dan de Sony maar
1f606.png
Naargelang ik meer begin op te zoeken, begin ik ook eerder te neigen naar de Sony... Beslissingen
1f609.png


Het lijkt me nog niet zo interessant om een UHD aan te kopen, zeker gezien de beperkte (onbestaande) content in België en de downloadlimieten (o.a. voor Netflix 4K)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
GeoffM zei:
Naargelang ik meer begin op te zoeken, begin ik ook eerder te neigen naar de Sony... Beslissingen
1f609.png
Het lijkt me nog niet zo interessant om een UHD aan te kopen, zeker gezien de beperkte (onbestaande) content in België en de downloadlimieten (o.a. voor Netflix 4K)
Uiteraard is dit puur mijn persoonlijke mening en laat je vooral niet gek maken door de vele reviews die in de meeste gevallen alles behalve neutraal zijn
1f606.png
Ga gewoon eens met eigen beeldmateriaal op een usb-stick naar een winkel waar tv's verdonkerd zijn opgesteld, eigenlijk zoals het hoort en beoordeel daar in alle rust voor je een beslissing van een ander voor lief neemt
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
en vraag of je eens met de instellingen mag spelen , in de meeste winkels staan de tv's dynamisch ingesteld welke de kleuren eruit laten springen maar ook zwartwaarden kompleet om zeep helpen en de kleuren veel te koel (blauw) maken , en btw over netflix gesproken . vind deze op de sony's waarop ik dit heb uitgetest toch de beste beeldkwaliteit opleveren . rechtstreeks de app op tv dan bedoel ik he , veel beter dan bij samsung of panasonic . lg is hier ook heel goed in hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ook al kan een tv DTS decoderen, hoeveel tv's kunnen 5.1 surround sound produceren op hun output? Succes om meer als stereo te halen uit een aangesloten bron via de ingebouwde optische uitgang of via HDMI ARC!

Hebben Samsung en Sony niet dezelfde panels trouwens (van Samsung)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
het va paneel van de 809c is idd afkomstig van samsung , maar het is de sturing van het paneel waar sony beter in is dan samsung , en btw over de hdmi arc en optische uitgang . netflix heeft maar max dolby digital welke zowel door de optische uitgang als hdmi arc ondersteund word dus dit is geen enkel probleem hoor . zelfde verhaal als de aankomende oled tv van panasonic , gebruikt een paneel van lg maar gaat wss beter beeld opbrengen daar panasonic betere sturing heeft dan lg , alleen de prijs ligt bijna 4000€ hoger voor uiteindelijk hetzelfde paneel te hebben , zelfde verhaal als b&o en loewe tv's gebruiken beide samsung panelen maar kosten tot het 4 voudige enkel door merknaam en design . het is maar wat je wilt prijs kwaliteit he , je kan altijd beter/duurder gaan maar het is altijd maar de vraag of deze meerprijs het waard is voor jou
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Off topic: B&O heeft ook Philips (CRT) en Panasonic (Plasma) gebruikt in het verleden, alleen was het 1/1 dezelfde sturing, welliswaar met "handpicked components". Voor Loewe heb ik geen idee. In welke mate speelt de sturing nog een grote rol als je jouw TV enkel als monitor gebruikt en filters/video processing gebruikt van jouw mediaserver/HTPC/BRspeler/Darbee?
 
Laatst bewerkt door een moderator: