• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoopadvies home cinema set

Club41

New Member
7 mrt 2013
10
0
4
Ik zou me graag een surround systeem aanschaffen, voor huiselijk gebruik. Kamer is niet al te groot, dus heb in principe geen al te grote set-up nodig.


Dit is ook mijn eerste surround systeem dat ik koop, dus kan ik niet vergelijken met andere systemen. Ben op zoek naar iets basic, dat toch niet teleurstelt wat betreft prijs/kwaliteit.


Paar kenmerken:

- 5.1-set

- HDMI-aansluiting (vanzelfsprekend)

- Blu-ray-compatibel

- Graag ook aan te sluiten op PS3 (via optische kabel, geloof ik?)

- Geen al te grote set-up

- Budget +/-
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
Eerlijke mening....


Ga gewoon effe langs bij elke grote winkelketen die zulke dingen te koop hebben staan.

Waarom:

- in deze prijsklassa voldoen deze setjes prima voor gewoon dagelijks gebruik.

- In deze prijsklasse zijn er bijna geen of minimale verschillen onderling.( meestal zijn het extra functies )

- je kan ze daar gewoonlijk ook bekijken en eventueel horen spelen.

- zulke setjes zijn meestal het goedkoopst te krijgen in zulke winkels

-zulke setjes zijn meestal compact en niet echt moeilijk om te installeren en alles zit er gewoonlijk bij.




Het grootste nadeel van zulke setjes zijn meestal de beperkte aansluitmogelijkheden en de uitbreidingsmogelijkheden naar de toekomst toe.

Draadloos ben ik eerlijk gezegd geen fan van .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Club41

New Member
7 mrt 2013
10
0
4
Bedankt voor de snelle reactie!   Dacht ik ook wel aan, eens langs gaan bij bijvoorbeeld Fnac, Mediamarkt of iets in die aard.   Wat uitbreidingsmogelijkheden betreft, daar had ik zelfs nog niet aan gedacht, maar het is ook weinig relevant voor mij.   Wat de installatie betreft: zijn de aansluitingskabels -en draden standaard lang genoeg om een kamer mee te vullen? Over hoeveel meter kabel gaat het bijvoorbeeld voor de achterste boxen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.157
69
58
Die kan je normaal gezien wel verlengen zonder enig probleem hoor.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Hoi, welkom hier!

Zoals skoebiedoe al aangeeft , kun je voor die prijs niet veel misdoen... Alles setjes klinken namelijk hetzelfde... Verwacht er wel niet teveel van voor zon krap budget, met alle respect!

Wat je ook kan doen , is hier eens kijken

http://www.homecinemacenter.be/


Veel van die setjes voor rond de 300 euro en zeer betrouwbare shop! Vandaag besteld, morgen in huis....

Je kan het gewoon blindelings kopen hoor..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Club41

New Member
7 mrt 2013
10
0
4
Bedankt voor de tip, had die site al eens bezocht en ziet er inderdaad in orde uit!   Ik ben vandaag eens langsgeweest in de Mediamarkt en bij Vandenborre en daar werd mij als merk Sony aangeraden; maar als ik jullie mag geloven maakt dit niet zoveel uit, toch?   Op homecinemacenter is er bijvoorbeeld die Samsung HT-E5500; is ongeveer wel wat ik zoek, en ook de gebruikersreviews zijn lovend. Maakt het uit dat mijn televisie een Sony is? Gaat het ding dan plots beter werken of is dat gewoon handig inzake synchronisatie van pakweg de afstandsbediening? Is het trouwens volledig af te raden om je playstation op je home cinema te zetten (uit vb. plaatsgebrek)? Kan dat veel kwaad?   De algemene conclusie luidt denk ik: voor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Klopt, voor die prijs is het heeeeeel basic, en kan je inderdaad niks misdoen..

Of het verstandig is en of je niet beter zou doorsparen, moet jij weten... Ik zou nog wat sparen
263a.png


Het voordeel dat je een sony zou nemen is inderdaad enkel en alleen de afstandsbediening, het ding gaat daarom heus niet beter werken..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Club41

New Member
7 mrt 2013
10
0
4
Is mijn eerste setje dus met die Samsung ben ik wel tevreden. Is trouwens een actieprijs van
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Graag gedaan. Veel plezier met je keuze. Laat iets weten. ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Club41

New Member
7 mrt 2013
10
0
4
Denkt dat het toch de <a href="http://www.homecinemacenter.be/product/183724/category-181642-top-10-home-cinema-sets/samsung-ht-e5500.html" title="Externe link">Samsung HT-E5500</a> zal worden hoor.   Als het dan toch allemaal zo geen verschil uitmaakt voor dit budget, kan ik maar beter eentje kopen die in promotie staat
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Leuke beginnerssetje...

Kost normaal rond de 400 dacht ik... Reviews zijn allemaal goed voor zon setje...

Goeie keuze
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wonderen moet je er niet van verwachten wat geluid betreft. Maar het is een begin,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Iedereen begint wel met zon setje zeker...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Inderdaad, je moet ergens beginnen...


Doorsparen lijkt mij hier nigal zinloos. Of je nu een setje koopt van 300 of 600 euro koopt, veel verschil zal het niet echt maken. Het grootste verschil zal je hebben eenmaal je de luidsprekers en reveiver apart gaat aankopen. Dan is de kwaliteit doorgaans een stuk hoger tov de all-in-one setjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Ik bedoelde dan ook doorsparen tot wanneer je apart een receiver kan kopen.. Dat is dan ook een stukje hoger dan 300 euro extra..

Anway.. Dit kan het begin van een mooie verslaving euh hobby zijn..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nu maakt niet uit met wat je begint, zoals ze vaak zeggen "foto's willen we zien of het is niet gebeurd"
1f61b.png
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Club41

New Member
7 mrt 2013
10
0
4
Haha, geen probleem!   Ik bestel hem vanavond nog, dus heb hem morgen normaalgezien in huis.   Zal hem eerst wel snelsnel opstellen en erna de draden vastmaken en verbergen.   Hoe doen jullie dat trouwens?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.730
420
98
Earth
Haha, geen probleem!



Ik bestel hem vanavond nog, dus heb hem morgen normaalgezien in huis.



Zal hem eerst wel snelsnel opstellen en erna de draden vastmaken en verbergen.



Hoe doen jullie dat trouwens?

Kun je de rear kabels ergens onder of achter steken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Club41

New Member
7 mrt 2013
10
0
4
Tgoh, de ene wel, de andere niet denk ik.   Dient ofwel langs plafond, ofwel langs de onderkant van een kast te lopen...   Tenzij de kabels langs genoeg zijn, dan kan ik de hele kamer rond langs 'de goeie kant', zogezegd.   Geen idee of iemand begrijpt wat ik bedoel
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: