• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoopadvies voor collega

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ge kunt tegenwoordig zodanig veel, dat ik soms zelf het simpelste niet meer voor ogen zie   Zn huidige situatie Tv: Panasonic G20 Denon versterker en erachter boxen Ipad Mediaspeler: eerste generatie med500 (ingebwoude hdd)   Wat wil hij nu:   Audio afspelen nu is een ramp Hij wil zn films nog kunnen afspelen Maar op audio vlak moet het stukken beter (geen tv meer aan ervoor, maar vooral de bediening: hij wil op zn ipad zn muziek kunnen bekijken en zo afspelen op zn versterker hij moet zelf playlists kunnen maken, of makkelijk sorteren op "klassiek" enz   liefst met covers     Wat raden jullie nu aan?   Ik dacht zelf aan een nas (daarop eventueel itunes server) en dan via ipad bedienen (doorsturen naar versterker indien deze airplay heeft) mediaspeler kan dan blijven     of   nas + nieuw xbmc toestel (moet ook alles kunnen?)   andere opties?   wat is het simpelste en voldoet aan zn verwachtingen?   sonos is mooi maar duur
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Maar op audio vlak moet het stukken beter (geen tv meer aan ervoor, maar vooral de bediening: hij wil op zn ipad zn muziek kunnen bekijken en zo afspelen op zn versterker hij moet zelf playlists kunnen maken, of makkelijk sorteren op "klassiek" enz   liefst met covers
Mijn eerste idee is een Sonos of Bluesound met hieraan een externe Harde schijf gekoppeld, simpel, snel en goedkoper dan de combi Nas + .......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
dan zit hij nog met het probleem dat hij zn films op externe hdd telkens moet verplaatsen   denk dat een nas een must is en dan.. he werken met een bijkomend dure sonos of ergens een mediaspeler die beide kan? of via airplay en versterker iets?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ken geen enkele mediaspeler die ook een goede ondersteuning geeft om muziek te steramen, deze zijn vooral gericht op het streamen van film. Als je met de beperkingen kan leven is een de Take Controle van Mede8er een mooie oplossing http://www.m8remote.com/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nochtans kun je je htpc met xbmc instellen als airplay speler... Dus dan heb je met ipad voldoende
1f609.png
Jaja xbmc kan meer dan je denkt
263a.png
Nu soit, los van xbmc, zijn er dus niet veel andere opties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Als die collega bereid is om te prutsen dan raad ik ook XBMC aan, wil hij liever een kant en klare oplossing dan beter een sonos of dergelijke!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ja daarom dat ik eigenlijk ook xbmc afraad voor hem. maar er zijn niet veel kant en klare oplossingen he, als sonos te duur is... enige dat ik kan bedenken is: NAS daarop een of andere server (die artwork van het net haalt) en zo via ipad en airplay naar versterker   ik ken de software van synology niet goed genoeg of zeg maar niet, om te weten wat mogelijk is. Heb wel zin om ermee te spelen :p   Vraag me af wat die "mediaserver" is...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hij kan ook bv gewoon een Synology aankopen en de app Audio Station gebruiken om muziek te streamen naar je receiver, via Dlna of Airplay. Bediening gebeurt dus via een tablet, smartphone of als je het nog goedkoper wilt, via de afstandsbediening van je receiver.   Ik heb dit laatste voor lange tijd gedaan met de gratis app "Audio Station" :wub:   Via de PC</strong>  
audio_station.jpg
<strong>Via tablet:
 
Airplay.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Kijk daar heb ik iets aan! Vroeg me al af of zoiets niet bestond. En ook met playlists enzo? Mooi zo!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik twijfel wel nog of zn versterker airplay of dlna ondersteund. Daarvoor moet hij eerst zn type even bekijken Indien, niet, op te lossen met airport express? of dan toch een sonos..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Of een goedkope renderer die Dlna ondersteund en je bent vertrokken, dit kan als voorbeeld bv een mede8er zijn of iets anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
zie mede8er topic waaronder, heeft mede8er dlna?.
 
Laatst bewerkt door een moderator: