• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

advies aankoop 5.1 home cinema set

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Hallo iedereen,   Graag jullie advies en mening :   Had graag mijn soundbar HTB SC-520 van Panasonic terug willen inruilen voor een 5.1 set. Mis gewoon de surround heel erg bij games en het kamervullend geluid dat hiermee gepaard gaat.   Nu had ik een paar tweedehands setjes gezien die ik wil interessant vond en had graag jullie voorkeur geweten en waarom.   1) Yamaha YHT 292 reciever + HTR 6230 speakers = heeft HDMI aansluitingen (250 euro) 2) Yamaha RXV 350 reciever + NS-P 110 speakers + DVD speler = geen HDMI aansluitingen (150euro) 3 logitech Z906 = nieuw = geen HDMI aansluitingen (240 euro)   stond nog een Onkyo setje op maar die is helaas al verkocht.   Heb voor de soundbar een logitech Z5500 gehad waar ik zelf heel positief over ben geweest. Voor mij speelde dat de pannen van het dak en dus weet u ook al dat ik zeker geen audiofiel ben maar een goed setje dat wat power heeft.   Naar wat gaat jullie voorkeur uit ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Heb je de hdmi nodig?


Logitech valt bij mij al automatisch af,het zijn en blijven pc speakertjes.;)

Heb je de kans om de setjes eerst vooraf te beluisteren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Geen enkele voorkeur.

Wat was je oorspronkelijk budget?

Is er een optie gewoon je geld terug te vragen?

En eventueel iets anders te kopen die stukken beter is, tweedehands?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
Voor mij is HDMI geen must nee.   Had de vorige set Z5500 ook aangesloten via optisch en dat speelde heel goed alleen had ik het gevoel dat de stemmen soms een fractie van een seconde te laat waren tov het beeld. Komt dat door aansluiten met optisch ?   Ivm logitech valt me op dat heel veel mensen wat afkeer hebben voor logitech als zijnde 5.1 set voor tv. Moet toegeven dat de Z5500 fantastisch speelde bij momenten, games, films enz Alleen ontbrak de set wat helderheid als je gewoon naar tv zat te kijken. Dan mocht het iets minder dof geklonken hebben maar voor de rest niets dan lof van mijn kant.   Morgen ga ik de Yamaha bekijken en beluisteren zonder HDMI. (set 2) De bedoeling is dat mijn soundbar verkocht krijg en dat investeer in de 5.1. zonder dat ik er honderden euro extra ga aan uitgeven. Dat hoeft voor mij ook niet, zo hoog ligt de lat ook niet = beginner klasse zeg maar   Mijn voorkeur was de Yamaha set 2 omdat ik die speaker mooi van vorm vind (is ook belangrijk, niet?) Yamaha set 1 zijn de speakers niet echt moeders mooiste en ook klein volgens mij ? De logitech draag ik zowieso een warm hart toe vanwege de ervaring met de Z5500, dus ik weet al ergens hoe dat speelt of knalt
1f61b.png
  Graag jullie feedback, alle tips en info welkom
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
bij die pioneer moet dan nog een reciever gekocht worden of zit in die sub ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
ja, apart Weet je, als je nu met de hobby wilt beginnen, ga je ons later nog dankbaar zijn Apart is altijd beter !!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Dergelijke pioneer set loopt nieuw tegen de 600 dacht ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
tja dit had ik beter geweten vorig jaar :wacko: dan was de 350 euro van de soundbar ergens anders naartoe gegaan.   Qua budget zit ik eerder beperkt wil toch ook van de soundbar afgeraken want het geld groeit helaas niet op mijn rug. Vandaar daar ik even op tweedehands setje aan het kijken .     Zijn soms niet of amper gebruikt en dan heb je best veel waar voor je geld.   Ben benieuwd hoe die yamaha (set 2) gaat spelen morgen, ziet er goed uit en is toch ook met aparte onderdelen. Alleen is de receiver toekomstgericht misschien niet zo goed = geen hdmi   De persoon met de Yamaha (set 1) zou zelfs eventueel willen ruilen met de soundbar dus misschien is dat dan beter ? daar zitten wel hdmi aansluitingen op. Alleen die speakers zien er niet + reviews niet echt goed 3/5
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Ben zelf begonnen met een logitech Z680 maar heeft niet lang geduurt voor ik mijn vergissing heb ingezien en snel iets anders had aangeschaft.


Looks komen op de tweede en mischien wel derde plaats...hetgeen eruit komt en hoe het klinkt...dat is belangrijk.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 69

Guest
Waarom niet beginnen met goeie receiver en 2 boxen . Daarna verder uitbouwen met center, achter speaker en tot slot een sub. Dan doe je het op uw eigen tempo en vermijd je teleurstellingen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Waarom niet beginnen met goeie receiver en 2 boxen . Daarna verder uitbouwen met center, achter speaker en tot slot een sub. Dan doe je het op uw eigen tempo en vermijd je teleurstellingen

Heel eerlijk, +1 dan.

Vroeg of laat doe je het toch!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
ga bekijken hoe goed of slecht de yamaha speelt morgen. Is dat goed dan zal het deze worden Zoniet dan ga ik een keuze maken van losse onderdelen tweedehands aanschaffen of wat verder wachten en sparen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ik zou dat laatste doen. Ga je uiteindelijk veel beter hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Zoals Xtian reeds voorstelde, die Boston zijn zeer goed en ergens nog een 2dehands Onkyo erbij en je hebt een mooie set voor 500
 
Laatst bewerkt door een moderator:

daxcer

Member
11 dec 2013
31
0
9
de yamaha gisteren beluisterd wel alleen radio en cd speler (dvd) stond niet meer aangesloten op de tv helaas. Alles netjes maar de speakers waren kleiner dan gedacht en de midden kon je niet ophangen.   Waarschijnlijk zal het deze toch niet worden   Nu zou de eerste set die ik aan geef geen goede basis receiver zijn om dan pakweg een jaar later de speakers te vervangen door betere ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Doe het van de eerste keer goed, en start met een goede receiver en bouw gelijkmatig op!

2.0. Kan beter klinken dan een brol 5.1 setje!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Treed stijn volledig bij, maak niet de fout die velen gemaakt hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator: