• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies aankoop surround

Daywalker

Member
11 sep 2014
55
0
9
Hallo,   Daar mijn Denon stereo versterker stilaan iets te veel kuren begint te verkopen na vele jaren dienst gaat hij plaats moeten ruimen voor een nieuwe ervaring.   Voor de aanschaf van een nieuwe 5.1 installatie zou ik willen beroep doen op jullie kennis en ervaringen.   Voor de Amp had ik al enkele modellen gespot die mij op het eerste gezicht aanspreken: Harman Kardon AVR370 Yamaha RX V777   Wat zijn dingen die ik echt wel zou willen zien op mijn nieuwe versterker: 2 zones muziek dlna weergave en/of internet radio bediening via een app   Voor de luidsprekers had ik nog geen specifieke voorkeur maar ik heb begrepen dat jullie de samengestelde setjes niet zo smaken. Ooit had ik wel eens nagedacht om bv een Haman Kardon HKTS 60 aan te schaffen. Maar hier ga ik op jullie advies berusten.   Alvast bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Even die naar die speakers gekeken en ik kwam op een site waar ze 1000$ kosten. Als ze hier 1000euro kosten, zou ik voor iets anders gaan voor diezelfde prijs.

Koop voor 400-500euro een mooie subwoofer en dan kan je nog 5 betere speakers kopen als die harman kardon speakers. Ik zou zeggen de Boston Acoustics die ik heb had je voor een 450euro zonder sub, maar die zijn helaas niet meer te verkrijgen.   Dit (http://hificorner.nl/speakers/home-cinema-speakers/5-1-systeem/monitor-audio-bronze-bx-home-cinema-set) zou bijvoorbeeld veel beter zijn als het setje dat je voorgesteld hebt. Spaar dan nog een beetje bij en koop later een mooie subwoofer van 500euro er bij je hebt een top systeem voor die prijs.   Die versterkers ken ik niet, maar zijn volgens mij wel goed. Ik heb een Denon X-2000 die kan wat jij wil en kost 350euro op dit moment. Denon komt ook met nieuwe modellen die iets meer features hebben, maar duurder zijn.   Maar ik zou in geen geval zo'n dure versterker kopen om dan die Harman Kardon speakers aan te sturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Graag even budget voor speakers en versterker apart.

Alsook is tweedehands een optie?

Welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Daywalker

Member
11 sep 2014
55
0
9
Budget voor versterker +-750€

Budget voor speakers ook +-750 naar 1000€


Voor de versterker zou ik graag nieuw gaan.

Speakers mogen 2dehands maar qua design zou het wel een geheel moeten vormen.


Thx
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ik zou eerder 500euro besteden aan een versterker en 1000 a 1250euro aan speakers. Toch zeker als surround gaat willen.

Over die Monitor Audio's heb ik al veel goeds gehoord. Prijs/kwaliteit zijn die erg goed volgens mij. Als je ook een subwoofer zoekt, ik heb een SVS PB-1000 te koop waar nog meer als 4.5 jaar garantie op is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
Heb je nog eisen voor de luidsprekers qua formaat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Daywalker

Member
11 sep 2014
55
0
9
De vrouw zegt natuurlijk niet te groot.   Bv bij dat teufel setje zitten 2 grote fronts bij. Zijn die niet te vervangen door zon 2 kleine rears? Of boet ik dan te veel kwaliteit in? Liefst worden de speakers nog op de muur gemonteerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Dan gaat je kwaliteit idd omlaag..

De gekende vrouwprovlemen

Weet wel, uiteindelijk draaien die bij en vroeg of laat ga je toch naar zuilen hoor

Geloof ons
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Daywalker

Member
11 sep 2014
55
0
9
Ik geloof jullie op jullie woord maar het moet de raad der wijzen wel passeren.   Wat denken jullie van zo een teufel set? http://www.teufelaudio.nl/home-cinema/theater-100-mk3-5.1-set-cinema-p9955.html Kwestie van de kerk in het midden te houden, ze moeten uiteindelijk in de leefruimte opgesteld worden.   Hebben jullie een idee of ik met de amps goed zit?   Harman Kardon AVR370 of Yamaha RX V777
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Met zo'n set zou ik inder geval geen 700euro aan een amp uitgeven. Een Denon X-1000/2000 is meer dan genoeg voor zoiets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Die Harman Kardon AVR zou ik niet mee beginnen - zoals Broodro0ster hierboven zegt een Denon AVR-X1000 of 2000 zou een betere en goedkopere keuze zijn dankzij de Auddyssey XT calibratie en gaat meer dan power genoeg hebben.   Qua speakers zou dit misschien ook wel niet misstaan: Kef T105 ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.755
422
98
Earth
Als je perse boekenplank wilt en geen zuilen, zou ik ook niet die teufels nemen. Qua versterker sluit ik aan bij de rest, geen harmon kardon en geen yamaha   Ik zou zelf ook een denon avr x1000 of 2000 nemen of de marantz nr 1604   Misschien wel met lichte voorkeur voor de denon x2000   Dan qua speakers:   Iets duurder dan gepland maar wel goed (heb ze zelf ook nog overwogen)   http://hificorner.nl/speakers/home-cinema-speakers/center/dali-zensor-vokal 280 euro     Eerlijkheidshalve Ik zou die denon x2000 nemen en deze 5 dali zensor speakers   Klinken erg mooi en goed voor hun geld, en ze hebben nog mooi design ook 1080 voor je speakers en 350 voor je versterker   Als je dan nog budget over hebt, kun je een goeie sub erbij kopen en dan ga je pas versteld staan en blij zijn met wat je gekocht hebt tov alle andere complete all in one setjes Heb je geen budget over, wacht dan... en doe dit al.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Daywalker

Member
11 sep 2014
55
0
9
Hey skank als ik de link volg die je opgaf kom ik precies niet op de vokals uit.

welke bedoelde je juist.

wat de versterker betreft kan in idd wel vrede nemen met de denon.

hoe zijn de ervaringen met de iOS app?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Nog een mogelijkheid: 4x Boston Acoustics A250 en 1x Boston Acoustics A225C (nieuwprijs 826 euro). En daarbij Broodrooster zijn PB-1000 als sub. Moet je wel de mogelijkheid hebben om 4 vloerstaanders te zetten, maar het resultaat zou wel goed moeten zijn. Als receiver inderdaad een Denon X-2000 of een Marantz SR6008 (iets boven budget) of 2e hands iets zoeken (met de komst van Atmos kan je binnenkort wel een toevloed aan 2ehands receivers verwachten).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Persoonlijk zou ik dan toch zeker voor de Dali set gaan en de Boston links laten liggen.

Ik heb erg goede ervaringen met de Teufel speakers. Mijn broer heeft de Ultima 40 5.1 set en die doet het verrassend goed! We hebben de Ultima 20's voor mijn schoonvader gekocht. Die gebruikt ze als PC/TV speakers. Erg goed voor zo weinig geld!!

Het advies om geen HK receiver te kopen volg ik ook wel. Maar waarom geen Yamaha volg ik minder. Ja ja, er zit geen Audyssey op. Maar zo een waanzinnige fan van dat systeem ben ik nu ook weer niet (in tegenstelling tot de rest van dit forum). Onkyo lijkt me ook een interessant merk. En Pioneer ook. Zeker gezien je budget. Daar kan je bij Pioneer wel wat moois mee kopen. Pioneer is ondertussen opgekocht door Onkyo (toch de AV afdeling), dus die 2 merken zullen binnenkort wel samenvloeien tot 1. Persoonlijk vind ik dat nog niet zo slecht. Beide merken hebben wel wat dingen die me aanspreken.

Een Denon receiver is geen slecht idee. De X1100 blijkt goed te werken bij mijn broer. Mooi ding met nette features. Marantz ben ik zelf minder over te spreken. (jammer genoeg heb ik er zelf eentje)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
rho zei:
Daar kan je bij Pioneer wel wat moois mee kopen. Pioneer is ondertussen opgekocht door Onkyo (toch de AV afdeling), dus die 2 merken zullen binnenkort wel samenvloeien tot 1. Persoonlijk vind ik dat nog niet zo slecht. Beide merken hebben wel wat dingen die me aanspreken.
Ben zeer benieuwd wat beide merken gaan doen, en zet inderdaad een Pioneer mee op je lijst
263a.png
Een Onkyo met een klasse-D versterker, zou een mooie combi van beide merken kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Joske007 zei:
263a.png
Een Onkyo met een klasse-D versterker, zou een mooie combi van beide merken kunnen zijn.
Zeer zeker!
 
Laatst bewerkt door een moderator: