• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

advies gevraagd bij inrichting dedicated cinema room (timing : tbd)

8 mrt 2014
31
0
9
eerste stappen aan het zetten om bijgebouw te zetten waar een dedicated home cinema in kan. ik zal een ruimte beschikbaar hebben van +- 4m x 7m, maar dit moet niet per sé volledig als theater worden ingericht, zou namelijk deel(tje) ook willen gebruiken als bureel (denk daarbij om één wand - kortste - te voorzien van een legplank/bureaukastjes). Er zal ook een schuifraam voorzien worden, maar ga natuurlijk wel voor iets kiezen waarmee ik het 100% donker krijg. Welk formaat zouden jullie in dit soort ruimte voorzien voor home cinema? Zaken waar ik zeker rekening mee moet houden? Ander advies? Heb reeds een Epson TW9200W die daar zal gebruikt worden, al de rest zal vermoedelijk nieuw gekocht worden (tenzij ik mijn Monitor Audio APEX set (om te beginnen) daar installeer. Zitplaats voor twee personen is in principe al ok, vier mag ook.

Ben eens benieuwd welke ontwerpen jullie uit de mouw zouden schudden. Go!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Boah, als je nog zelfs een bijgebouw moet zetten zou ik nog niet teveel wakker liggen van inrichting. De L x B is een mooie maat, geen smal of klein kot. Je kant inderdaad een wand voorzien zodat je eventueel maximum 2 meter van de 7 afsnoept als "buro" , dan heb je 5 x 4 over wat een mooi HT formaat is. Kan je gewoon een zwevende buro-blad, de noodzakelijke spullen etc. Als je natuurlijk papierkasten/dossierkasten wil zetten ... tja...

Verder kan die wand, indien je er wat over nadenkt dan ook ineens akoestisch bijdrage leveren ook. Dan kan je een leuk zetel op pakweg 1meter van die wand zetten en heb je dus nog dik 4m afstand tot een scherm/muur.

Alternatief, indien je alle speakers wil wegwerken, met akoestische-transparant scherm werken etc ben je vooraan ook meer plek kwijt.

In ieder geval, begin eens wat te schetsen, ga eens wat ruimtes van forum-leden bekijken eventueel etc,etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator: