• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Luidsprekers advies Jamo S807surround set

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Dan had je geluk met de match tussen je Yamaha en de MA's misschien?
Ik heb de Silver 8 ook staan. Ik kan eerlijk zeggen dat hij bij mij enkel tot zijn recht komt op een Arcam SA20 stereo versterker en bvb niet op mijn geliefde NAD T758v3 receiver.
Maar misschien zit er tussen mijn "echt tot zijn recht komen" en jouw "heeft er geen enkel probleem mee" wel een wereld van verschil? Wie zal het zeggen vanop afstand.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
dat Zullen we nooit weten... mischien is het verschil wel helemaal niet zo groot als je zelf denkt aan te geven... een iets nuchtere kijk op de zaken kan soms een heel eind helpen....
 

MrRed

Member
2 dec 2015
40
3
11
Ondertussen nog wat verder rond gezocht, gelezen en vergeleken... ben ik tot het besluit gekomen om toch maar mijn 1ste gedacht te volgen en bij B&W te blijven.
De Jamo's en dali's zullen heel wrs ook knap spelen maar de b&w heb ik al gehoord en was er wel weg van.

Het zullen dan wel geen vloerstaanders worden maar de 606 of 607 of combinatie ervan ... vooraan de 606 en achteraan de iets kleinere 607 gebruiken. Of dit een goed is weet ik niet, misschien best 4 dezelfde nemen? ... daarover eerst nog wat opzoek werk doen.
Of als iemand daar ervaring mee heeft...

Ik heb in elk geval nog wat tijd voor ik ze bestel.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Dat hoeft niet. Je kan de 607 en 606 door elkaar gebruiken, ze hebben dezelfde tweeter en timbre.
Anders vraag je aan je dealer of hij niet een beetje kan bijpassen, zodoende kan je mischien toch 4 606 kopen :) welke center speaker ga je aanschaffen?
 

MrRed

Member
2 dec 2015
40
3
11
De 606 vind ik wat te groot, lomp om achteraan te zetten... maar mss als ik ze is naast elkaar beluister dat ik toch voor 4 dezelfde ga.
Als center zou ik de htm6 kiezen.

Bij de hifi dealer ga ik toch eerst een afspraak maken om alles nog is goed te beluisteren, wa raad te vragen kwa aansluitingen en instellingen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Verstandige keuze, anders blijft het toch maar knagen in je achterhoofd als je andere luidsprekers koopt.