• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies nodig ivm 'lastige' keuze

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Goede avond all,

Ik zit met een lastige keuze, ik heb in 2011 mijn Plasma tv, een samsung PS50C7700 </strong>aangekocht voor zo'n 1.000 € en van beeld is deze gewoonweg prachtig, maar ik kan niet genieten van een film door de zeer hevige image retention... XBMC opstarten en vijf seconde laten staan, laat al sporen achter en dit valt onder normaal gebruik gezien m'n binnen vijf seconde geen film gekozen heeft. Verder laten ondertitels ook sporen achter, zelfs zonder zwarte balken zie ik de sporen op een donkere achtergrond goed gedurende heel de film. Ik moet dan ook <strong>na elke film sessie of zelfs tv-sessie de tv wisser laten lopen om er weer vanaf te zijn en hopen dat het niet een keertje permanent blijft...

Ik heb eigenlijk totaal geen idee wat ik moet doen met dit geval, ik wil gewoon de tv opzetten en kunnen genieten zonder te moeten nadenken "oei, gaat dit nu inbranden?'" "pfft, weer die sporen.." maar aan de andere kant geef ik weer vrij veel om de beeldkwaliteit, als ik de led van m'n ouders zie, een phillips, dan zie ik soms gewoonweg puur blauw ipv zwart als achtergrond...
1f922.png
. Help me out please! thinking
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Wat wil je nu dat we zeggen? Je hebt 2 opties he

- Tv buiten gooien en nieuwe kopen - Of je erbij neerleggen

Image retentie, en inbranden zijn 2 verschillende zaken.

Het eerste verdwijnt, het tweede niet. Zoals ik het lees, is het het eerste....

Dan vind ik het wel raar dat je na 3j , er nu genoeg van hebt.. Vijgen na Pasen... Je bent te laat om deze retour te doen. Dus de 2 opties blijven
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Staat je plasma op de standaard instellingen? Want dit zou wel eens kunnen verklaren waarom je de bovengenoemde problemen hebt. We hebben hier intussen onze 3de plasma al en hebben nooit van de bovengenoemde problemen last ondervonden.

Kijk eens of alles wel goed staat in gesteld, als start kan het contrast al zeker een heel stuk naar beneden en op de stand Cinema.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Joske007 zei:
Staat je plasma op de standaard instellingen? Want dit zou wel eens kunnen verklaren waarom je de bovengenoemde problemen hebt. We hebben hier intussen onze 3de plasma al en hebben nooit van de bovengenoemde problemen last ondervonden.

Kijk eens of alles wel goed staat in gesteld, als start kan het contrast al zeker een heel stuk naar beneden en op de stand Cinema.
Ik heb al alle trukjes geprobeerd hoor, zelfs firmware update :). Bij dit type samsung is het blijkbaar een gekende feature zal ik zo maar zeggen.. Ik dacht gewoon dat het naarmate de set ouder werd, het minder zou worden, maar het blijft even veel... in reviews werd dit gemeld, maar ik dacht dat het zou meevallen gezien je overal leest 'ach, dat gaat wel over na paar honderd uur hoor, geen zorgen!' Het was toen kiezen tussen deze set of een Panasonic GT30 reeks, die floating blacks had, waar ik me ook aan zou hebben geërgerd :p.

PS: staat netjes op Cinema mode en een contrast rond de 60% met de cellight een stuk minder, 17 dacht ik (de plasma cellen dus).

Ik overweeg serieus hem wel eens te verkopen als ik geen nette oplossing kan vinden, heb er na bijna vier jaar genoeg van dat ik geen zenders durf kijken zonder transparant logo. Voor de rest ben ik zeer tevreden met het toestel, buiten die rotte IR die het kijkplezier toch wel bederft in mijn geval :(.

@Skank terugsturen zou geen optie zijn geweest, ook niet in die tijd. IR valt namelijk niet onder garantie, staat zo letterlijk in de handleiding(alé, onder 'burn in'). Ik heb lang geprobeerd om eraan te wennen, maar keer op keer breekt mijn hart als ik die IR weer zie.

resize.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als de retentie zo hardnekkig is, heb je al eens geprobeerd om een uurtje ruis op je scherm te toveren en eens kijken of dit verbetert?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Joske007 zei:
Als de retentie zo hardnekkig is, heb je al eens geprobeerd om een uurtje ruis op je scherm te toveren en eens kijken of dit verbetert?
Na het sliden is het weg weg hoor, tot ik opnieuw iets kijk dat IR veroorzaakt. Het stoort mij gewoon het er zo snel is, één seconde beeld en voila ik heb het weer zitten voor een halfuur ofzo. Voor zwarte balken weg te krijgen moet ik minstens tien minuten de slider opzetten. Op deze manier ervaar ik tv kijken niet bepaald als prettig, ik heb al die andere jaren gewoon films ingezoomd gekeken zodat de balken uit beeld waren...

*zucht* moet gewoon de frustraties kwijt *zucht*
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Wow. Wanneer ik dit lees ben ik plots heeeeeeel bli dat ik zelfs nooit een plasma overwogen heb.

http://forums.cnet.com/7723-13973_102-402827/brand-new-samsung-plasma-image-retention-on-everything/

Bijkbaar is dit iets normaal. Zie maar enkele foto's die je kan vinden in bovenstaande link.

Probeer hem te verkopen zou ik zeggen.


Edit: als je 30 seconden een zwart, of wit beeld opzet, is dan het ingebrande xbmc menu weg? Probeer anders een film van 30-60 seconden te maken, en instellen die dit speelt als trailer (net voor de film.) ik herinner me dat xbmc een functie heeft om trailers & onderbrekingen in je film te programmeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
mysteryliner zei:
Bijkbaar is dit iets normaal. Zie maar enkele foto's die je kan vinden in bovenstaande link.
Aub niet veralgemenen, want het is echt niet bij alle merken en plasma's het geval. Helaas ben ik niet op de hoogte of dit een exemplarisch geval is of het een bekend probleem is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
mysteryliner" data-link="http://home-theater.be/topic/903-Advies-nodig-ivm-lastige-keuze?postID=23058#post23058"> Wow. Wanneer ik dit lees ben ik plots heeeeeeel bli dat ik zelfs nooit een plasma overwogen heb. [url="http://forums.cnet.com/7723-13973_102-402827/brand-new-samsung-plasma-image-retention-on-everything/ zei:
http://forums.cnet.com/7723-13973_102-402827/brand-new-samsung-plasma-image-retention-on-everything/[/url]

Bijkbaar is dit iets normaal. Zie maar enkele foto's die je kan vinden in bovenstaande link.

Probeer hem te verkopen zou ik zeggen.


Edit: als je 30 seconden een zwart, of wit beeld opzet, is dan het ingebrande xbmc menu weg? Probeer anders een film van 30-60 seconden te maken, en instellen die dit speelt als trailer (net voor de film.) ik herinner me dat xbmc een functie heeft om trailers & onderbrekingen in je film te programmeren </woltlab-quote>
Die foto's zijn wel zeer extreem... dit heeft echt niet elke plasma, ik heb gewoon een kut keuze gemaakt vrees ik.

<woltlab-quote data-author="Joske007"] Aub niet veralgemenen, want het is echt niet bij alle merken en plasma's het geval. Helaas ben ik niet op de hoogte of dit een exemplarisch geval is of het een bekend probleem is.
Toch wel een bekend probleem hoor, zie maar deze tweaker reviewtjes: http://tweakers.net/pricewatch/258109/samsung-ps50c7700/reviews/

Ze melden allemaal hetzelfde minpunt...

Stel, ik verkoop die, hoeveel zou ik ervoor kunnen krijgen? *geen idee of ik het effectief gaan doen*
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Uw contrast een stuk lager zetten niet hoger dan 30 en dan beetje bijregelen met de helderheid maar ga daar ook niet te hoog. Image retention is omdat het fosfor teveel moet oplichten en daardoor blijft nagloeien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
demon zei:
Stel, ik verkoop die, hoeveel zou ik ervoor kunnen krijgen? *geen idee of ik het effectief gaan doen*
Als het toestel optisch in goede staat is en compleet met alle toebehoren schat ik minimaal een €300.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
skoebiedoe zei:
Uw contrast een stuk lager zetten niet hoger dan 30 en dan beetje bijregelen met de helderheid maar ga daar ook niet te hoog. Image retention is omdat het fosfor teveel moet oplichten en daardoor blijft nagloeien.
We zullen eens zien wat het gaat geven. Als ik het daardoor minder erg is kan het ermee door. Weet ook wel hoe image IR ontstaat hoor :).

even op 30 gezet en helderheid op 51 laten staan, vrij dimm beeld nu hoor, contrast stond op zo'n 61
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
1. Iedereen mag nu zeggen, probeer dit, of probeer dat.. Maakt allemaal niks uit, je gaat het fenomeen er niet mee wegkrijgen, vergeet dat. 2. Het is en zal er altijd zijn bij die tv, zoals ik zei , je hebt 2 opties.

En inderdaad, niet veralgemenen met plasmas aub

Oudere toestellen hebben het grotendeels allemaal. Echter de nieuwe toestellen haast niks of zelfs niks. Je hebt modellen die er 0,0 last van hebben, en je hebt andere. En hoe ouder je toestel, hoe erger
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
En wat zou er dan eventueel in de plaats komen ? Plasma's worden alsmaar moeilijker en moeilijker te verkrijgen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Jake zei:
En wat zou er dan eventueel in de plaats komen ? Plasma's worden alsmaar moeilijker en moeilijker te verkrijgen....
Als het zou doorgaan, ben nog op diverse plaatsen advies aan het winnen, zou het deze sony zijn denk ik:

http://tweakers.net/pricewatch/369479/sony-bravia-kdl-50w805b-zwart.html

Krijgt zeer goede reviews en zou weinig tot geen backlight bleed, clouding ed hebben. In de week eens zien of ik hem aan het werk kan zien met mijn eigen ogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Aan iedereen die me advies heeft gegeven bedankt, na een heel weekeinde te hebben zitten nadenken en vergelijken heb ik besloten om mijn Plasma toch maar te houden! Dit rotte IR leer ik dan nog maar verder mee leven tot we paar jaartjes* verder zijn!

*tenzij de tv het begeeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Veel geluk met je 'oude ' tv....
1f914.png


Edit : eigenlijk is het een spijtige zaak ,je wilt upgraden/verbeteren maar er zijn bijna geen plasma's meer.Dus ben je gedoemd om te downgraden Bij ons ook ,graag een grotere tv kopen maar...Pana maakt geen plasma's meer.En ik heb echt geen zin meer om terug naar LCD te gaan. O well ,first world problems hmm
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Jake zei:
eigenlijk is het een spijtige zaak ,je wilt upgraden/verbeteren maar er zijn bijna geen plasma's meer.Dus ben je gedoemd om te downgraden
Dat is het hem inderdaad, als ik naar een lcd zou gaan, dan doe ik een serieuze downgrade en kan ik even goed mijn geld door het toilet spoelen.. Het is gewoon rot dat plasma officieel dood is, anders had ik naar een panasonic of een van de latere samsungs gegaan die daar niet zo'n last van hebben.

Ik zal misschien mijn tv eens laten kalibreren, zodat ik er toch nog meer uithaal, goedkoper dan een nieuwe tv
lol.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
demon zei:
Aan iedereen die me advies heeft gegeven bedankt, na een heel weekeinde te hebben zitten nadenken en vergelijken heb ik besloten om mijn Plasma toch maar te houden! Dit rotte IR leer ik dan nog maar verder mee leven tot we paar jaartjes* verder zijn!

*tenzij de tv het begeeft.
Lijkt me in afwachting tot er wat beters of op zijn minst gelijkwaardig aan de betere plasma's een goede keuze
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Joske007 zei:
Lijkt me in afwachting tot er wat beters of op zijn minst gelijkwaardig aan de betere plasma's een goede keuze
1f44d.png
Er is geen andere keuze uiteindelijk... ik denk dat ik nog gekker zou worden van clouding en blauwe achtergronden als het zwart moet zijn....
 
Laatst bewerkt door een moderator: