• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

ArcSoft: TotalMedia Theatre

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Misschien is het handig om een topic over de hier vaak gebruikte software van ArcSoft: <a href="http://www.arcsoft.com/totalmedia-theatre/" title="Externe link">TotalMedia Theatre</a>.   Ik heb zelf de nodige problemen ondervonden met de software, maar ik denk dat dit topic misschien ook handig kan zijn om wat work-arounds, tips ivm settings, handige short-cut keys etc te delen met anderen.   [Wat heb je zopas gekocht?]Een Sony BDP-S4100. Ik was de problemen met TMT6 beu. Van 't weekend weer zonder frustraties fysieke schijfjes kunnen spelen. (en SACD's!
263a.png
)   De speler doet het gewoon prima. En hij draait met veel minder geluid dan eender welke andere BD-player die ik gehad heb. (incl. de Dune HD MAX en de Asus in mijn htpc) Ik blijf het waanzinnig vinden dat de industrie het zo moeilijk maakt om fysieke schijfjes met een pc af te spelen. Ze drijven je haast naar illegaal geripte downloads.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Wat was er mis met TMT6?
Lipsync problemen. Zeer ergerlijk. Ze varieren random gedurende de film/episode. Je kan het dus niet corrigeren. En ze varieren tussen een fractie van een seconde tot meer dan een halve seconde. Om gek van te worden. Zo kan je geen film kijken. Hij heeft het niet bij alle films even erg. Soms valt het zo goed mee dat het na enkele minuten niet meer stoort. Soms kan je gewoon de film niet kijken. Ik denk dat het een AMD/TMT6 of een Windows8/TMT6 probleem is.   Naar wat ik tot nu toe heb kunnen vaststellen is dat mensen met een Intel blijkbaar veel minder problemen met TMT6 hebben. Maar zeker ben ik daar niet van. Het lijkt gewoon zo, uit wat ik tot nu toe gevonden heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ikbenben

Member
18 jun 2013
165
0
19
Goed om te weten, bedankt! Heb zelf een Intel met Windows 7 dus dit moet lukken dan.   Ben aan het overwegen om het aan te schaffen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Wel, ik weet niet of het zal lukken. Ik heb het enkel op een Win8 met AMD geprobeerd en dat geeft problemen. Of het aan de combinatie Win8 en/of AMD met TMT6 ligt weet ik niet. Het kan ook puur TMT6 zijn. Maar er zijn veel gebruikers die er geen last van hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hier geen last met TMT6!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik heb amd en tmt 6 en ook 0 issues.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Stijn, speel jij veel fysieke Bluray schijfjes dan? Ik zou eigenlijk wel eens willen proberen wat mijn htpc in iemand anders zijn set-up doet en wat iemand die geen problemen heeft met TMT6 zijn htpc in mijn set-up doet. Gewoon om uit te sluiten dat de rest van de set het probleem veroorzaakt.   BuDDHa, heb jij een AMD of een Intel cpu?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Heb een intel I-3 met hd4000 ! Met welke refreshrate speel je af?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb zowel 60Hz als 24Hz geprobeerd. Waar ie nu op staat weet ik niet zeker. Maar ik zal nog eens kijken waar ie nu op staat. Maar het betreft hier geen detail en een sync fout die op vaste tijdsintervallen even optreed. Het varieert constant over heel de film en gaat van zeer kleine foutjes tot meer dan een halve seconde verschil. En het valt niet te voorspellen wat het verloop is. Soms springt het plots van bijna juist naar een halve seconde verschil en soms merk je dat ie langzaam verloopt.   Als ie op 60Hz staat zal ik de laatste film die ik gekeken heb eens op 24Hz proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
p 60hz heb ik ook probs.

24 niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Welke problemen? Variabele lipsync fouten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb gisteren een full 3D BR afgespeeld via TMT6 en had ook geen problemen. Ik heb een AMD HTPC van anderhalf jaar terug. De iso heb ik gemount met Daemon Tools en zo afgespeeld op TMT.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Het gaat hier enkel over fysieke schijfjes. Niks iso, niks rip. Een fysiek schijfje zoals je dat in een (online) winkel koopt. Dat maakt het nu net zo frustrerend. "Illegale" bestanden afspelen op een htpc is easy. Maar probeer maar een zo'n legaal aangeschaft schijfje weer te geven zonder problemen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb 1 3D BR schijf. Ik zal eens proberen of ik daarbij problemen heb. Ben echter wel niet zeker dat mijn BR speler van mijn HTPC 3D kan afspelen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Het is niet enkel bij 3D. Ook bij gewone 2D schijfjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
nope, geen fysieke. Ja kan die fysieke toch gewoon rippen. Moet je dan ook niet achter dat fysiek schijfje lopen, en kun je ze mooi wegbergen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik wil ze niet rippen. Ik wil die fysieke schijfjes kunnen afspelen. Het rippen duurt langer dan het schijfje in die lade steken. Waarom zou ik een schijfje rippen dat ik zelf in bezit heb? Het is gewoon belachelijk dat het zo een miserie is om dat met een pc te kunnen doen. Dan zijn er eens mensen die hun producten willen kopen en dan maken ze het die het leven moeilijk. Je zou haast gaan downloaden en het aankopen van films laten voor wat het is. (ik doe het al steeds vaker hoor)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Met dvdfab, movie only rippen en pakt dan ongeveer 25 gig in, 1:1 COPY
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Weer een pakket aankopen... En MakeMKV klaagt altijd dat DVDfab fouten introduceert in de ISO's die het maakt. (heb ooit een hoop DVD's als ISO opgelsaan en ben ze nu naar MKV aan het converteren)
 
Laatst bewerkt door een moderator: