• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Beveiligingscamera's

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Heeft er iemand ervaring met beveiligingscamera's?

We wonen tegen een bos, dus iedereen kan ongemerkt langs achter tot aan onze tuin (en achterdeur) komen.
En blijkbaar hebben ze al aan de deur staan prutsen, want deze is al licht beschadigd.
Daarom wil ik de achterkant van ons huis + tuin beveiligingen door camera's.

Ik zou een Foscam FI9900EP willen bestellen om eens te testen.
Voorlopig zou ik alles op mijn NAS opnemen, maar als de camera meevalt, wil ik eventueel meerdere camera's en een aparte NVR kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Ik heb hier een HIKVISION DS-2CD2032-I 3MP 4mm Outdoor HD DWDR IR Bullet Network IP Camera POE hangen om te testen en gebruik hem met Synology Surveillance center op een Synology RS 812 en dat werkt goed, zowel overdag als 's nachts.

20130407134535178733.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Heb je die via AliExpress gekocht of ergens in Europa?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
Offtopic : Beveiligen met camera's ? Wat hoop je hiermee te bereiken ? Denk je dat potentiele inbrekers zich laten afschrikken door zo'n cameraatje ?
Ik denk dat je een analyze zal moeten maken van je achterkant en eerst structurele maatregelen nemen, als aller, allerlaatste kersje op de taart kan je mischien zo'n speeltjes overwegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Ik heb een draad van 1m80 rondom het huis, verlichte tuin met sensoren, veiligheidsloten en een alarm met meldkamer, dus buiten vallen in het bos, een hond of stemmen op het Vlaamsbelang kan ik niet veel meer doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
Chr1st0f zei:
Ik heb een draad van 1m80 rondom het huis, verlichte tuin met sensoren, veiligheidsloten en een alarm met meldkamer, dus buiten vallen in het bos, een hond of stemmen op het Vlaamsbelang kan ik niet veel meer doen.
Ah OK, en ge zoekt dan gewoon nog wat speelgoed om filmpjes op te nemen? Is het de bedoeling om in "real time" er iets mee te doen of op te reageren ?
Anders kan je evengoed op de bosgrens bush-cam's hangen die triggeren op beweging etc.

Verder heb ik geen ervaring met camera's binnen dit segment, maar "Foscam" en "Hikvision" zijn toch namen die je courant hoort.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Chr1st0f zei:
Heb je die via AliExpress gekocht of ergens in Europa?
Ik denk Amazon.de. Het is al een tijdje geleden.
De camera wordt hier gebruikt om de poezen en de egels in het oog te houden.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: