• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Cloud

Welke cloud?

  • Owncloud op eigen server/nas (zelf bepalend 15+ gig)

    Stemmen: 2 50,0%
  • Dropbox +- 10 gig

    Stemmen: 1 25,0%
  • Google Drive +- 14 gig

    Stemmen: 1 25,0%
  • Andere cloudoplossing

    Stemmen: 0 0,0%
  • Btsync

    Stemmen: 0 0,0%
  • Icloud

    Stemmen: 0 0,0%

  • Total voters
    4

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Welke cloudoplossing zouden jullie verkiezen? Ik denk hierbij voornamelijk voor foto uploading/opslag zodra je een foto neemt. Nadeel aan owncloud is dat je hem eigenlijk standby moet hebben, terwijl je bij dropbox/direct kunt ook uploaden (ook in buitenland) en dan synced zodra je server online is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Google Drive en Google Photos. Heb 1TB storage dankzij Chromebox ;).

Je kan je foto's ook in "gereduceerde" kwaliteit (max 16MP dacht ik, dus bv goed voor smartphone pics) op Google Photos zetten. In dat geval heb je ongelimiteerde opslag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
Ik zou je wel adviseren om steeds een kopie bij te houden van je data in cloud. Alternatief is om je foto's op te slaaan in 2 clouds.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Welke cloudoplossing zouden jullie verkiezen? Ik denk hierbij voornamelijk voor foto uploading/opslag zodra je een foto neemt. Nadeel aan owncloud is dat je hem eigenlijk standby moet hebben</strong>, terwijl je bij dropbox/direct kunt ook uploaden (ook in buitenland) en dan synced zodra je <strong>server online is
Je activeert je Nas toch gewoon via WOL....ook hier pas wanneer je dataverbinding optimaal is. Ik gebruik zowel iCloud, als mijn beide nassen hiervoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator: