• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Dune VS Mede8er

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Momenteel gebruik ik een 2009 Mac mini met Plex als mediaspeler. Dit is al een wat ouder model en heeft geen support voor DTS-MA en DTS-HD. Ook HDMI 1.4 wordt niet ondersteund waardoor ik enkel SBS/OU 3D kan afspelen.   Ik zou dit graag wel kunnen en ik denk er aan om een Dune of Mede8er te kopen waar ik een HDD kan insteken. Ik heb echter geen ervaring met die toestellen. Kan iemand mij vertellen wat het verschil precies is tussen beide merken? En welk model raden jullie mij aan?   Vereisten zijn: - Iso's/bdmv's afspelen - 3D support - ingebouwde HDD - gigabit ethernet aansluiting - toegankelijk via netwerk - HD passthrough   Thanks!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Mede8er! Dune was vroeger de way to go! Maar ze blijven achter op de markt. Met mede8er krijg je automatische covers enz Wat wel handig is! Ook bedienbaar met ipad enz, wat dune (nog altijd?) niet kan.   Vermits je een mac mini hebt en plex, is xbmc niets voor jou? of wil je echt kant en klaar   Anders ff wachten op onze M&G
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mede8er! Dune was vroeger de way to go! Maar ze blijven achter op de markt. Met mede8er krijg je automatische covers enz Wat wel handig is! Ook bedienbaar met ipad enz, wat dune (nog altijd?) niet kan.   Vermits je een mac mini hebt en plex, is xbmc niets voor jou? of wil je echt kant en klaar   Anders ff wachten op onze M&G
263a.png
+1 Inderdaad in vergelijk met de Dune is de Mede8er, the way to go
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Vroeger was het anders Ik heb beide gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Mede8er! Dune was vroeger de way to go! Maar ze blijven achter op de markt. Met mede8er krijg je automatische covers enz Wat wel handig is! Ook bedienbaar met ipad enz, wat dune (nog altijd?) niet kan.   Vermits je een mac mini hebt en plex, is xbmc niets voor jou? of wil je echt kant en klaar   Anders ff wachten op onze M&G
263a.png
  Thanks. Cover zijn wel leuk. Die heb ik nu ook met Plex. XMBC heb ik nog niet gebruikt, maar ben wel benieuwd. Ik wil gewoon dat werkt. Soms heb ik zin om eens te spelen met nieuwe dingen, maar als ik m'n filmpje wil starten, moet het ook spelen en wil ik niet rommelen om het aan de gang te krijgen. 1x opzetten en dan geen probs meer is ook goed voor mij. Maar ik heb al vaker gelezen over refresh problemen met media pc's enzo.   Ik ga nog niet direct bestellen, ben even aan het uitkijken. Toon jouw setup maar eens donderdag, misschien dat je mij kan overhalen
263a.png
  Ik had al een gevoel dat Mede8er het meeste bang for the buck was, maar dit bevestigd het.   Weet er trouwens het verschil tussen de 800 en de 1000? Ze schelen 40euro, maar op de behuizing en USB3.0 poort na, zie ik weinig verschillen.
+1 Inderdaad in vergelijk met de Dune is de Mede8er, the way to go
263a.png
Thx!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Gaan beiden even vlot en hebben dezelfde software.

Verder enkel optische verschillen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Donderdag gaat door? Zal ik even alles showen idd
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Heb ook beide gehad.

Voor mij duidelijk de dune. Geluidskwaliteit was echt beduidend beter, ik heb wel enkel de 500 gehad van de mede8er.

Voor coverinfo en hoesjes enzo is de mede8er idd een pak beter, is op dune echt slecht. Ik gebruik geen covers en ben geen streamer.

In elk geval heeft de dune me nog nooit in de steek gelaten waar ik met de andere geregeld wel is iets aan de hand had. Ook was er met mijn mede8er in de tijd geen blu ray menu mogelijk. Dit zal tegewoordig met de mede8er hopelijk al wel gaan. ik zou voor de dune gaan
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Om hier even op terug te komen. Ik heb ook gelezen dat de Dune beter geluid heeft als de Mede8er tijdens m'n verdere zoektocht. Dit ging wel over FLACS waarbij de mediaplayer ze decodeert.   Hoe zit het met DTS-HD als die op passthrough staat? Dan is het in principe toch gewoon een bitstream die naar de receiver gaat en waarbij de mediaplayer niks aan de geluidskwaliteit veranderd? Of klopt dit niet wat ik zeg?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Om hier even op terug te komen. Ik heb ook gelezen dat de Dune beter geluid heeft als de Mede8er tijdens m'n verdere zoektocht. Dit ging wel over FLACS waarbij de mediaplayer ze decodeert.   Hoe zit het met DTS-HD als die op passthrough staat? Dan is het in principe toch gewoon een bitstream die naar de receiver gaat en waarbij de mediaplayer niks aan de geluidskwaliteit veranderd? Of klopt dit niet wat ik zeg?
Klopt, de mediaspeler komt daar "niet aan" als het ware en alle decoding-werk is voor de receiver.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Thanks voor de bevestiging. Dan lijkt het me zinloos dat ik meer zou betalen voor een Dune als ik er geen muziek mee ga luisteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Thanks voor de bevestiging. Dan lijkt het me zinloos dat ik meer zou betalen voor een Dune als ik er geen muziek mee ga luisteren.
Lijkt me een prima keuze en mocht je later nog wensen om voluit muziek te beluisteren, dan zijn er wellicht veel betere alternatieven in gebruik en kwaliteit
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Thanks. Tzal een 800x3D met HDD worden denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Lijkt me een prima keuze en mocht je later nog wensen om voluit muziek te beluisteren, dan zijn er wellicht veel betere alternatieven in gebruik en kwaliteit
1f609.png

Klopt, vooral in muziek is het pover qua gebruiksgemak. Hier moet ik later zelf nog op zoek naar betere alternatieven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Klopt, vooral in muziek is het pover qua gebruiksgemak. Hier moet ik later zelf nog op zoek naar betere alternatieven.

Multiroom? Sonos? Bluesound ..

Goeie keuze broodrooster!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Multiroom niet nee. Dat wat Joske heeft ziet er leuk uit maar wel grote bak voor in de woonkamer. Maar heb nog tijd genoeg , eerst maar is verder bekijken voor de nas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Omdat ge zegt multiroom niet en vervolgens zeg je of zoiets zoals joske, maar das multiroom

Dus je spreekt je eigen tegen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dus de bluesound die jos gebruikt kan enkel gebruikt worden als ge multiroom wilt?
 
Laatst bewerkt door een moderator: