• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Dune VS Mede8er

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Natuurlijk niet, het kan maar hoeft zeker niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dus de bluesound die jos gebruikt kan enkel gebruikt worden als ge multiroom wilt?
De bluesound is zowel als alleenstaande speler te gebruiken en als mutiroom
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Dus de bluesound die jos gebruikt kan enkel gebruikt worden als ge multiroom wilt?

Elke multiroom kun je afzonderlijk gebruiken he.

Dus daarom verstond ik direct je "negatieve" commentaar "multiroom nee" niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dus daarom verstond ik direct je "negatieve" commentaar "multiroom nee" niet...

WAt zijt ge nu eigenlijk allemaal aan het zeggen?


gij vraagt aan mij multiroom en ik antwoord nee multiroom niet nee. Dus dat is volgens u negatief doen, damn man...

Zal het dan anders zeggen:


Sorry Stijn maar heb niet de intensie om in meerdere kamers te gaan luisteren, hoewel ik het allemaal prachtig vind. Sorry als ik je hiermee ergens ontgoochel of ergens het hele multiroom gebeuren ergens beledig. Ik luister nu eenmaal maar alleen in de woonkamer, hopelijk heb ik je hiermee positief van antwoord gediend en kan je weer verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ma jongens toch grow up.

Ik heb "negatief". Gezet. Pak dat dan zo letterlijk niet.

Watkan mij da schelen wat jij pakt...


Ik zeg gewoon dat jij direct iets uitsluit terwijl het perfect aan je wensen kan voldoen.. En dat je dan nog altijd flexibel bent naar wat je later eventueel zou kunnen willen.


Nogmaals wat jij doet of kiest interesseert mij net. Ik wou gewoon een voorstel doen

Hoe jij het oppakt.... Tss

Soit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
De Mede8er is binnen. Ik heb er een 3TB HDD bijgekocht om de aankoop van een NAS nog wat uit te stellen.

Alles aangesloten op m'n gigabit netwerk, maar de transfer snelheden vallen dik tegen. Gemiddeld 12MB/s met pieken van 16MB/s. Naar m'n Mac mini kopieer ik aan 80-100MB/s
1f914.png


De NIC van de Mede8er is gigabit, maar de Realtek cpu is precies de bottleneck.

Over de rest kan ik nog niet veel zeggen. Moet er eerst wat files op krijgen om te kunnen testen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Zou dat liever nog wat uitstellen. Eerst m'n zoldertje, beamer, scherm en grotere sub. En dan terug ffkes sparen denk ik... :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Heb dat zowel bij de dune als de mede8er. Probleem ligt in de mediaplayers zelf. Volop aan het nadenken over nas nog altijd. Ga zeker 1 kooen, vermoedelijk worde het de 214+. Daar zit nog steeds beetje de twijfel. Kan zijn dat ik nog even tot nieuwjaar wacht en dan de 412+ onder die mooi versierde boom komt :). Ma denk precies dat da overkill zou zijn, heb geen interesse aan films sparen,warez. Maar langs andere kant is streamen de toekomst,4k,... Wil ineens jaren verder kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Dan moet je toch totaal niet twijfelen... pak de 4disc zit je safe. En moet je ook achteraf niet denken , had ik maar... koop direct goed ipv weer een tussenstap
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
En misschien eens op voorhand nadenken wat je er wil mee doen, als het enkel is om data er op te zetten dan kan bv. een Synology DSxxxJ kopen. Als je wat meer wil: server draaien, bestanden uitpakken ... dan heb je de + nodig. Het prijsverschil is aanzienlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ga er zeker betanden enz moeten mee uitpakken, dowloaden... Vandaar al zeker de + .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Heb de Mede8er nu een week in m'n bezit en ben er eigenlijk wel tevreden van. Alles wat je er naartoe smijt speelt hij af.

Alleen de netwerk snelheden bij het kopieëren naar dat ding mogen wat hoge zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Is ook gewoon een goeie speler en tja netwerk connectie is bij vele van die spelers een probleem, vaak geen gigabit ethernet poort en dat ligt aan de SOC chip van Realtek, in geval van de Mede8er, of Sigma.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Deze heeft gigabit, dus ik ging er van uit dat 60-80MB/s mogelijk ging zijn afhangelijk van de HDD die er in zit. Helaas gaat kopieren maar gemiddeld aan 12MB/s met pieken van 16MB/s. De Realtek is hier dus wel duidelijk de bottleneck.

Als je 2 files parallel kopieert, dan heb je wel constant 16MB/s. Een beetje vreemd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
StefaanD zei:
Is ook gewoon een goeie speler en tja netwerk connectie is bij vele van die spelers een probleem, vaak geen gigabit ethernet poort en dat ligt aan de SOC chip van Realtek, in geval van de Mede8er, of Sigma.
Over het netwerk kopiëren is inderdaad altijd een ramp met diverse mediaspelers geweest, streamen over het netwerk zelf lijkt me nog steeds het makkelijkst met een Pc of Nas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
broodro0ster zei:
Deze heeft gigabit.
Dat is alleen in naam zo. Als je daar wat onderzoek naar doet op het web dan kom je er snel achter. Zoals aangehaald het ligt aan de SOC.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
StefaanD zei:
Dat is alleen in naam zo. Als je daar wat onderzoek naar doet op het web dan kom je er snel achter. Zoals aangehaald het ligt aan de SOC.
Stefaan, check jij manueel in op Trakt als je naar iets kijkt met de Mede8er? M'n Mac mini met Plex doet dat automatisch, maar ik vraag mij af als het ook vanaf de Mede8er op een of andere manier te automatiseren valt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Heb geen Mede8er meer, maar deze bied helaas geen ondersteuning voor Trakt. Er liggen daar wel requests voor neer via het forum maar als de devs. daar iets mee gaan doen is maar de vraag. Firmware ontwikkeling bij Mede8er is wel van de bovenste plank dus wie weet.
 
Laatst bewerkt door een moderator: