• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Eerste keer een home cinema proberen

Booka Shade

New Member
17 apr 2014
15
0
4
Hallo iedereen,   Momenteel speel ik al mijn dvd's en blu ray's af via mijn PS4 op een gewone panasonic 32". Nu zou ik graag toch wat beginnen experimenteren met een Home cinema systeem.   Mijn PS4 zou ik willen blijven gebruiken als insert voor DVD, Blu ray en games. Nu veronderstel ik dus dat ik een reciever moet hebben om zowel Tv, PS4 als speakers op aan te sluiten. Ten tweede met ik dan ook speakers en woofer aanschaffen. Het budget is niet echt super groot, 250 à 300 euro.   Aangezien ik echt 0,0 ervaring heb met deze materie hoop ik hier advies en tips te krijgen wat ik best koop om mee te beginnen en toch al de schoonheid van een home cinema kan ervaren.   Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dit zal hard aankomen...

Maar spaar even door...

Met een budget van 300 euro voor zowel versterker als speakers, kom jeniet ver.

Akkoord je hoeft geen uberset maar ietwat deftigs mag toch.. Anders is het gewoon weggesmeten geld.

Spaar ff door tot 800 euro ofzo...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Welkom op het forum trouwens!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Eerst en vooral ,Welkom hier !.   Nu ter zake : met alle respect maar ik denk niet dat je met je huidige budget ver zal geraken.Zelfs tweedehands niet . Kan je je budget niet wat 'optrekken' ? Indien niet denk ik dat het beste wat je kan doen een htib kopen (Home theater in box) .Dat is zo'n kant en klaar setje dat ze verkopen bij MM of VDB en consoorten.Deze zal wel beter klinken dan je tv speakers. Maar het beste is zekere je budget optrekken en stilletjes opbouwen ,eerst een (tweedehands) versterker kopen + 2 boxen.Dan uitbreiden,center speaker bij ,dan subwoofer erbij en dan 2 back surrounds .(of in een andere volgorde ) Dan zit je aan 5.1 Alles op eigen tempo en volgens je budget . Dit zal zeker beter klinken dan zo'n htib van 300€.     Dju ,Stijn was me voor...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Booka Shade

New Member
17 apr 2014
15
0
4
Thanks voor het snelle antwoord beide. Ik kan zeker wat budget vrijmaken, maar ik vrees dat de vriendin moeilijk gaat doen dan
263a.png
500€ zal zeker geen probleem zijn, maar 800€ gaat ze misschien wat te veel van het goeie vinden. Terwijl ze een kleedje van 800€ dan weer niet teveel gaat vinden, maar dat terzijde
lol.gif
  Ik ga mijn best doen, want het wordt echt tijd dat ik alles eens ga upgraden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ander vriendin geen optie ?
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
On the other hand heb je met pakweg 800€ al een budget waar je iets mee kan opbouwen.   Bv: 400€ voor een versterker en 400€ voor 2 speakers Met dit zal je al een zeer degelijk stereo geluid hebben die vele malen beter zal klinken dan het gene dat uit je tv speakers komt. Dan ff sparen en een center speaker erbij ,wat later een subwoofer en dan eventueel je surrounds (of in andere volgorde).   Alle op eigen tempo en budget
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Als ik naar uw budget kijk, is het misschien ook niet slecht om eens te kijken naar de meer budget reeksen van luidsprekers?   Zelf heb ik bijvoorbeeld ooit voor 150 euro een Jamo S426 5.0 setje gekocht gehad (2e hands, maar nu komen ze ook geregeld op iBood voorbij aan die prijs geloof ik) en heb hier al echt enkele jaren veel plezier aan beleefd, dat met een goedkoop 5.1 of 7.1 receiverke en een subwoofer en ge zijt al een heel stuk verder dan zo een kan en klaar systeem.


Ge krijgt natuurlijk wat ge betaald (zoals met alles), maar als instap denk ik dat dit toch al zeker niet mis is prijs/kwaliteit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Booka Shade

New Member
17 apr 2014
15
0
4
Heb eens een mail gestuurd naar die laatste 2dehands link
263a.png
  Ik ga zeker ook eens kijken naar de tip van luckske, bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Vanaf morgen heb ik een Definitive Technology ProMonitor 5.0 set op overschot als de andere rears binnen komen B) Zowieso geen vergelijking tov ingebouwde speakertjes van een TV natuurlijk
1f609.png
     
x735PMON8B-l.jpeg
 
x700PCiN2KB-o_front.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
800 euro voor een kleedje, ja amai!

Dan mag jij. Zeker een setje voor die prijs... Lol

150 euro voor zo een jamo setje zoals lucske zegt vind ik echt weggesmeten geld, no offence.

Die q5 van buddha is wel iets maar dan heb je nog geen versterker.


Hoe je het ook draait of. Keert, budget is erg krap!

Probeer het iets op te trekken en kijk dan vooral tweedehands... Op forums zoals deze
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik ga niet beweren dat die Jamo's dé luidsprekers zijn, maar voor 150 euro denk ik dat ge al vies gaat moeten zoeken om iets beters te vinden, voor een dedicated HT kan ik Stijn ook niet anders dan gelijk geven dat het weggesmeten geld zou zijn.   Het is wat Booka Shade wilt, wilt ge echt het beste mogelijk geluid en uw budget (iets) opentrekken, kijk naar betere luidsprekers zoals hier al aangeraden. Wilt ge gewoon goed geluid voor uw budget (en zijt ge niet van plan dit regelmatig te upgraden) kijk er gewoon zeker eens naar. Ik kan bijna al mijn vrienden (die er niets van kennen) voor de Jamo's zetten en voor mijn JBLs - de ervaring is voor hun hetzelfde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik weet wel zeker dat hij geen dedicated ruimte wil hoor
1f609.png


Maar het mag wel iets zijn ipv eenzelde soort tvspeaker...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Booka Shade

New Member
17 apr 2014
15
0
4
Een dedicated ruimte zeker en vast niet. Ik wil gewoon de ervaring hebben alsof je in de film zelf zit, of toch kortbij
263a.png
  Dan gaan we nog maar een maandje sparen zeker
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Kan je direct doorsparen voor een grotere tv...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Booka Shade

New Member
17 apr 2014
15
0
4
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Het is een nieuw toestel, lijkt me faire prijs dan
 
Laatst bewerkt door een moderator: