• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

film collectie app

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Vandaag eens door mijn dvd's & blue rays gevlooid en tot de vaststelling gekomen dat het toch wel heel handig zou zijn om een app te hebben waarin ik mijn filmcollectie bij houd. Als ik dan in Fnac of mediamarkt sta, dat ik weet wat ik al heb
263a.png
Iemand van jullie hier ervaring mee? Wat gebruiken jullie? Crossplatform gebruik (PC-droid-..) is mooi meegenomen, gezamelijk gebruik op tablet en gsm een must.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Trakt.tv kan dat. Maar je hebt wel altijd een internetverbinding nodig.

Als app gebruik ik CheckTrakt. Daarmee kun je je collectie raadplegen en inchecken in films. Die houdt dan ook bij wat je gezien hebt enzo. Er is zelfs een plugin voor XMBC dat automatisch incheckt als je een film opzet.

En als je wilt kun je ook vrienden worden met andere mensen die het gebruiken. Dan kan je zien wat de andere bekeken heeft enzo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Heb die chechtrakt ook eens instalt. Werkt erg vlot moet ik zeggen maar ik mis precies netwerkmogelijkheden om andere gebruikers te volgen? Zie ook geen mogelijkheid om dingen te raten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik gebruik daarvoor de iphone en mac app van mymovies.dk. Ze zijn er voor alle platformen (Ook web) en worden gesynct via online db.

Gewoon de barcode scannen and that's it. Kunt ook aangeven wanneer je iets uitleent aan iemand e.d.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Wel een regelrechte schande dat je bij mymovies 2 x voor dezelfde app moet betalen! Mocht eerst al voor de ipad app betalen, daarna moest ik opnieuw betalen om de app op mijn iphone te gebruiken. Onaanvaardbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
djaxx zei:
Heb die chechtrakt ook eens instalt. Werkt erg vlot moet ik zeggen maar ik mis precies netwerkmogelijkheden om andere gebruikers te volgen?

Zie ook geen mogelijkheid om dingen te raten?
idd. Hopelijk komt dat nog. CheckTrakt was wel de enige app die terug werkte kort achter de release van de nieuwe site.

Eerst kon je enkel inchecken en ondertussen kun je meer. Hopelijk komt er nog eens een update.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
djaxx zei:
Wel een regelrechte schande dat je bij mymovies 2 x voor dezelfde app moet betalen! Mocht eerst al voor de ipad app betalen, daarna moest ik opnieuw betalen om de app op mijn iphone te gebruiken. Onaanvaardbaar.
Och, Is dat echt? Is dat niet dezelfde app? Dat is inderdaad wel not-done. Ik moet ook wel zeggen dat hun price policy op weinig trekt - ik had v1 pas gekocht toen v2 uitkwam, dubbel betalen dus. Op computer gebruik ik eigenlijk bijna uitsluitend de web interface (de app @ 20euro, bovenop al 2x een iPhone app (en vroeger ook al eens de android app) vond ik er ook over).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik gebruik al jaren DVDprofiler van Invelos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Vroeger jaren DVDpedia gebruikt ( OS X gebruiker hé
1f609.png
), heel even DVD Profiler ook maar werd daar zo gortig behandeld door de moderators ivm bijdrages dat ik dit programma maar links heb laten liggen, wat een attitude daar van sommige
1f44e.png


Nu reeds een tijdje gebruiker van My Movies Pro op OS X platform. Mis wel een aantal zaken welke in DVDpedia héél gemakkelijk waren, zoals bewerken van een selectie. Maar al bij al een goed programma om je collectie up-to-date te houden. Was bij mij ook meer dan nodig indertijd want kwam toch van tijd van tijd thuis met een BD welke ik reeds bleek te hebben
1f61c.png


Tja onaanvaardbaar om te betalen voor een desktop app en ook nog eens voor een phone/tablet app ? Tja Binnerup is niet de enige die dit doet, er zijn zat dergelijke 'constructies' te vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik heb ook moeite om veranderingen door te voeren in MyMovies Pro (iPhone), ik denk niet dat ik dit kan. Of wel? Soms spot ik al eens een foutje en wil dit dan gerust corrigeren, maar vind alleen een optie om te rapporteren.

Stiibun zei:
Tja onaanvaardbaar om te betalen voor een desktop app en ook nog eens voor een phone/tablet app ? Tja Binnerup is niet de enige die dit doet, er zijn zat dergelijke 'constructies' te vinden.
Dat bedoelde ik niet, dat is volledig te begrijpen. Voor mij persoonlijk vond ik het de 20 euro niet waard om de desktop app te kopen omdat ik 99% vd tijd de iPhone app gebruik. Hoewel ik heb altijd gezegd dat ik het zou aankopen als ze de functie voorzien om bij de PDF export een filter te kiezen (vb enkel DVD export, enkel Blu-ray export,..).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Zou het eens moeten controleren, maar bij de iPhone app kan het niet zover ik weet. Heb hier wel nog de oude versie op de iPhone, gelukkig loopt de synchronisatie nog altijd.

My Movies Pro 2 voor iPhone is helaas een betalende update. Tja die programmeurs moeten ook betaald geraken natuurlijk
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
djaxx zei:
Wel een regelrechte schande dat je bij mymovies 2 x voor dezelfde app moet betalen! Mocht eerst al voor de ipad app betalen, daarna moest ik opnieuw betalen om de app op mijn iphone te gebruiken. Onaanvaardbaar.
Onaanvaardbaar is dat.

Bedankt iedereen voor alle reacties. Als ik er de tijd voor heb ga ik zeker de verschillende voorstellen eens bekijken/testen. Andere suggesties zijn ook altijd welkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Onaanvaardbaar tja, misschien daarom dat veel developer op water en brood leven
1f914.png
263a.png


Nu dit gezegd zijnde, vanaf vandaag tot en met 6 april is er 20% korting op de My Movies applicaties.

OS X versie 14,99€ ipv 19,99€ Window 8.1 Pro versie voor 4,49€ ipv 6,99€ iOS versie 5,99€ ipv 7,99€ Android versie 4,99€ ipv 6,99€

Als je deze nu dus zou aankopen, één desktop versie en één phone versie dan ben je in het geval van Windows en Android net geen 14€ kwijt. Dat bespaar je reeds uit als je plots merkt als je thuiskomt dat die blockbuster-film waarvan je fier de BD hebt meegebracht reeds in je collectie blijkt te zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vilnix

Member
2 okt 2013
47
5
13
Ik gebruik ook al jaren DVDProfiler als Macgebruiker. Met bootcamp geen enkel probleem. Ik heb de alternatieven (my movies & movie collector) ook uitgeprobeerd maar ik ga toch telkens terug naar dvdprofiler. Het werkt een stuk gedetailleerder en je kan meer tweaken aan de instellingen dan my movies. Movie collector heeft niet zo'n uitgebreide database en het programma voelt ook een stuk goedkoper aan.

Ik gebruik wel de comic variant voor mijn strips omdat het aanbod daar maar redelijk schaars voor is!
 
Laatst bewerkt door een moderator: