• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Gekleurde (vooral groene) lijnen in projectie

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
HT ruimte klaar na een jaar werken en eindelijk alles aangesloten en F**** heb ik een probleem met mijn beeld. Hey beeld vertoont immers gekleurde (voornamelijk groene) horizontale lijnen die niet continue is beeld zijn maar om de x aantal frames verschijnen.

Ik heb volgend aansluitschema: Laptop (bron) > HDMI 1,5m > AVR (Yamaha RX-A3050) > HDMI versterker > HDMI 10m > Beamer (Sony HW40ES)

Volgende dingen heb ik al vastgesteld :

- Vooral bij donkere beelden (of althans zichtbaarder) - Meer last indien pc via AVR op beamer werd aangesloten - Indien ik het statisch beeld van mijn desktop weergeef zie ik geen lijnen - Een DVD vanop een andere pc gaf geen lijnen - Een HDMI versterker helpt niet veel (lijkt misschien iets beter te gaan)

Ik moet nog wat onderzoek doen met verschillende bronnen maar iemand al een hint /idee wat de oorzaak kan zijn van dit probleem ?

Groetjes


OPLOSSING GEVONDEN </strong> HDMI versterker werkt inderdaad maar moet op het einde en NIET het begin van de langste HDMI kabel worden aangesloten. <strong> Nu is het inkomend signaal goed voor de Beamer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik heb geen idee wat direct de oorzaak kan zijn, misschien HDCP handshake issues. Normaal heb je op 10meter ook geen HDMI versterker nodig, ik gebruik zelf ook een 10m HDMI kabel van 15 euro en geen last. De HDMI kabels zijn allemaal HDMI 1.4?

Het eerste en makkelijkste wat ik zou proberen is de 10m HDMI eens op een andere input van de HW40 te steken en kijken of dat iets oplost.

Als dat niks oplost zou ik eens een Blu-ray/DVD speler rechtstreeks aan sluiten op de HW40. Ik zou kiezen voor een DVD/Blu-ray speler omdat dat een veel simpeler toestel is dan een laptop, op een laptop kunnen zelf nog 1000 en 1 instellingen fout staan wat uiteindelijk misschien het probleem kunnen zijn.

Als het dan niet werkt dan zou ik kijken met een andere HDMI rechtstreeks op de HW40 en wanneer dat niks opbrengt vrees ik dat er iets scheelt aan de projector.

Als het dan wel werkt dan kan je in ieder geval de projector al uitsluiten en kan je dezelfde bron eens aansluiten op je receiver en kijken of het dan nog werkt. Als het probleem dan optreedt eens wisselen van HDMI ingangen op je Yamaha. Blijft het dan optreden dan kan het probleem nog liggen in de lange HDMI kabel en zou ik kijken wanneer je de Yamaha aansluit met een kortere kabel aan de HW40.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Even weergeven wat het probleem is



nmgx7fv1nkmgp.jpeg




ugp9pk9ecqkff.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Andere input van de projector heeft zelfde probleem Ik heb 3 vd 7 outputs op de Yamaha getest allemaal zelfde issue

Ook de 10m kabel rechtstreeks op de Beamer geeft zelfde probleem

Firmware update op de Yamaha gedaan (is die er ook voor de sony ???) en ook nieuwste en verschillende players getest en de nieuwste codecs gedownload maar voorlopig helpt niks
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Kan je eens een andere HDMI kabel nemen en die rechtstreeks in jouw player steken? Dan kan je alvast uitsluiten als het een probleem met de receiver is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Net even met Sony gebeld en zij zeggen toch dat als de lijnen niet altijd daar zijn (dus niet bij alle bronnen of bij elk beeld) dat het hoogstwaarschijnlijk een signaalprobleem is.

Dus dan blijft de receiver / mijn laptop / de HDMI kabel ove rals potentiele oorzaken van dit probleem

Goed straks nog wat testen als ik thuis ben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
wat ik op de foto zie lijkt me dit een probleem met de hdmi kabel , al eens geprobeerd met een andere kabel de blu-ray speler rechtstreeks op de beamer aan te sluiten zoals al eerder aangehaald is ? alsook ligt de hdmi kabel over lange afstand naast stroomkabels ? speakerkabel ? dit durft ook wel eens voor problemen te zorgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Ok nog wat getest

MKV - Laptop A - HDMI (1,5) - AVR - HDMI (10) - Beamer : lijnen MKV - Laptop A - HDMI (10) - Beamer : lijnen MKV - LAptop A - HDMI (1,5) : OK

DVD - Laptop B - HDMI (1,5) - AVR - HDMI (10) - Beamer : OK DVD - Laptop B - HDMI (10) - Beamer : OK

Vreemd is ook dat ik voordat ik de AVR had ik getest had met de 10m HDMI en toen zag ik geen lijnen. Als ik nu dezelfde test doe zie ik wel lijnen terwijl de AVR niet gebruikt wordt (zit wel stroom op maar staat niet aan en niet verbonden met HDMI)

Pffff nog wat verder zoeken jammer genoeg heb ik op de 2 andere laptops hier geen codecs geinstalleerd en lukt dat niet want PC van het werk. Enkel de DVD kan ik erop testen...

Hypotheses: 1) Probleem met HDMI poort Laptop A 2) Probleem met HDMI 10m (ligt idd in de buurt van een stroomkabel) 3) Probleem met codecs laptop A 4) iets anders ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Kunt ge de projector eens aansluiten met een andere kabel desnoods gewoon iets korter en effe van zijn plaats halen.

Denk ook dat het gewoon een signaal probleem is . Dus waarschijnlijk pikt iwe kabel een stoorsignaal op .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Heb ik gedaan in test 3 hierboven Dus als ik een kabel van 1,5 m rechtstreeks van laptop naar beamer laat gaan heb ik geen probs De kabel van 10m die in mijn muur ligt rechtstreeks van de laptop naar beamer geeft de signaalprobs.

Ik heb wel geen andere kabel van 10m liggen ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Hunterofevil zei:
Heb ik gedaan in test 3 hierboven Dus als ik een kabel van 1,5 m rechtstreeks van laptop naar beamer laat gaan heb ik geen probs De kabel van 10m die in mijn muur ligt rechtstreeks van de laptop naar beamer geeft de signaalprobs.

Ik heb wel geen andere kabel van 10m liggen ....
Ik heb deze kabel thuis in gebruik, ook met een HW40, zonder problemen. - http://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/1779/1198496/hdmi-kabel-14-high-speed-aanbieding.html

Misschien gewoon eens de moeite om te kopen om te troubleshooten, zeker als vb je kabel in een plafond zit weggewerkt? Ik moet eerlijk zijn dat toen ik de kabel kocht, ik ergens wel had verwacht dat het geen vette zou zijn, zeker voor het geld. Alleen 2,5 jaar later werkt de HDMI nog steeds zoals het moet (ook met 3D)!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Over zo'n lengtes moet je toch zien dat je een kabel neemt dat toch iets beter afgeschermd is hé... en dat hoeft geen fortuin te kosten. Iets als ibra doet het zeer goed bv.

Rekening houdend met uw tests is het duidelijk dat laptop A icm 10m lange kabel geen goed signaal uitstuurt naar uw beamer, of beter dat het signaal verstoord wordt. Je kan dus een andere kabel inschakelen of de bron veranderen (en hopen op iets dat niet stoort op die kabel - BD player, mediaplayer etc ?). Of gaan zoeken waarom die Laptop A het signaal verkloot. (de moeilijkste weg?). Lekspanning van de pc die zich op die kabel zet, maar dan heb je 9/10 een aardingsprobleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

evilenko3

Member
13 nov 2013
31
0
9
Ik zou ook eens de aarding nakijken. Het lijkt veel op een aardigslusprobleem . Het kwam veel voor vroeger met componentkabels maar lange hdmikabels zijn ook niet immuun. Verander de socket van je AVR of projector eens. Verder een zeer mooie ruimte, veel plezier met de verdere afwerking.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
luckske zei:
Ik heb deze kabel thuis in gebruik, ook met een HW40, zonder problemen. - http://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/1779/1198496/hdmi-kabel-14-high-speed-aanbieding.html Misschien gewoon eens de moeite om te kopen om te troubleshooten, zeker als vb je kabel in een plafond zit weggewerkt? Ik moet eerlijk zijn dat toen ik de kabel kocht, ik ergens wel had verwacht dat het geen vette zou zijn, zeker voor het geld. Alleen 2,5 jaar later werkt de HDMI nog steeds zoals het moet (ook met 3D)!
Hey Luc

Lol ik vrees dat ik moet zeggen dat dat exact dezelfde kabel is als degene die nu in de muur steekt. Was inderdaad goedkoop maar eigenlijk geloofde ik niet veel van al die dure kabels indertijd. Nu had ik deze ook op voorhand getest en toen was er eigenlijk geen probleem met horizontale lijnen. Dus ik ging er eigenlijk van uit dat dit in orde was. Niet dus....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Ok ik zal straks eens de sockets veranderen en vanavond kan ik een andere bron proberen (zusje brengt laptop en BR player mee) Andere kabel zal inderdaad de beste oplossing zijn maar omwille van die k** HDMI stekker is dat de enige kabel die niet in een wachtbuis ligt (ok niet slim i admit) want er moesten daarvoor gaten door mijn gordingen en ik wilde die niet te groot maken ....

Ik herinner me precies dat die kabel er dan ook niet zo makkelijk doorging dus een nieuwe kabel erdoor trekken zonder de muur open te breken wordt moelijk vrees ik. Tenzij eventueel een UTP kabel met HDMI converter maar of dat een goede oplossing is ... geen idee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Een aantal testen die Hunterforevel geeft uitgevoerd met de langere kabel blijken toch geen probleeem te geven, of vergis ik me? in dat geval zou ik nog niet onmiddelijk durven te concluderen dat uw kabel de oorzaak van het probleem is.

prober eerst eens met een andere bron. en kijk eens goed de connectoren na.

HDMI stuurd de data digitaal door en de kabel zelf is afgeschermd. De kans dat je interferentie gaat hebben met uwen stroom kabel, is wel heel klein. tenzij dat ge er hoogspannning hebt opgezet
1f609.png




Hunterofevil zei:
Ok nog wat getest

MKV - Laptop A - HDMI (1,5) - AVR - HDMI (10) - Beamer : lijnen MKV - Laptop A - HDMI (10) - Beamer : lijnen MKV - LAptop A - HDMI (1,5) : OK

DVD - Laptop B - HDMI (1,5) - AVR - HDMI (10) - Beamer : OK DVD - Laptop B - HDMI (10) - Beamer : OK

Vreemd is ook dat ik voordat ik de AVR had ik getest had met de 10m HDMI en toen zag ik geen lijnen. Als ik nu dezelfde test doe zie ik wel lijnen terwijl de AVR niet gebruikt wordt (zit wel stroom op maar staat niet aan en niet verbonden met HDMI)

Pffff nog wat verder zoeken jammer genoeg heb ik op de 2 andere laptops hier geen codecs geinstalleerd en lukt dat niet want PC van het werk. Enkel de DVD kan ik erop testen...

Hypotheses: 1) Probleem met HDMI poort Laptop A 2) Probleem met HDMI 10m (ligt idd in de buurt van een stroomkabel) 3) Probleem met codecs laptop A 4) iets anders ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
laptop A icm 10 meter kabel geeft lijnen - de rest werkt, dus laptop a is culprit op die kabel

Hdmi naar lan werkt ok, maar hoe meer adapters je kan vermijden, hoe beter. Wifi kan ook he
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Heb je ook MKV's getest op laptop B met de 10m HDMI kabel? DVD gebruikt niet zoveel bandbreedte als 1080p.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hunterofevil

Member
4 jun 2016
63
0
9
Probleem is voorlopig opgelost dankzij de mannen van allekabels Top support eigenlijk dus dikke duim voor hen !!!

Ook een beetje dommigheid van mezelf uit

Dus ik had getest

Laptop - HDMI (1,5) - AVR - HDMI (1,5) - HDMI Versterker - HDMI (10) - Beamer

Maar ze wisten me te vertellen dat een HDMI versterker op het eidne van de kabel moet zitten. Tja dat wist ik dus niet en volgende heb ik dan getest

Laptop - HDMI (1,5) - AVR - HDMI (10) - HDMI Versterker - HDMI (1,5) - Beamer

En nu werkt het wel (althans de MKVs die ik heb getest)

Wat vereist eigenlijk het meeste bandbreedte naar een beamer (geluid zit er niet meer bij) MKV - BR - iets anders (buiten 4K maar daar heb ik sowieso geen bron en ook geen beamer voor) Dan kan ik de strengste condities testen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
goed dat het "opgelost is" - maar er schort toch iets als ge vanop een av over hdmi van 10m een repeater moet zetten...

uw bandbreedte heeft niets te maken met het feit of je een mkv afspeelt - da's een container formaat en daar kan om het even wat inzitten (ook een 480i bv of een crappy mp3) - wat telt is de bitrate, de ruwe data overdracht - voor 1080p (blu ray) is dat een 40Megabit/sec max voor video - 54Megabit max voor audio en video.
 
Laatst bewerkt door een moderator: