• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Google home

Google home in huis?

  • Yes! Hoe sneller hoe liever!

    Stemmen: 2 11,1%
  • No way! Ik hoef geen afluisterapparatuur in mijn living

    Stemmen: 6 33,3%
  • Misschien

    Stemmen: 2 11,1%
  • Heb ik reeds !

    Stemmen: 4 22,2%
  • Liever andere fabrikant.

    Stemmen: 3 16,7%
  • Geen mening

    Stemmen: 1 5,6%

  • Total voters
    18

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Mini is een extra speaker. Je koopt die aansluitend op een hub bv. Ook de perfecte manier voor het systeem te testen..
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Hoezo, er zijn net heel veel 3rd party apps ondersteuning, das net het voordeel dat je al die apps niet meer nodig hebt...
Er zijn apps die "aansluiten" op Google home, maar je kan geen externe app op dat scherm openen. Het handigste zou zijn als een domoticasysteem nu default zou integreren natuurlijk...
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Om een mooi voorbeeld te geven. Ik heb een deurbel en een IP-camera op de deur gericht. Maar omdat dit niet binnen het "google"-ecosysteem zit, kan ik niet ervoor zorgen dat het beeld van de camera op de Hub komt als er iemand op de deurbel duwt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Om een mooi voorbeeld te geven. Ik heb een deurbel en een IP-camera op de deur gericht. Maar omdat dit niet binnen het "google"-ecosysteem zit, kan ik niet ervoor zorgen dat het beeld van de camera op de Hub komt als er iemand op de deurbel duwt.

Dat kan wel met een ring bv ;) gebruik makend v Chromecast he
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Voor de verschillende kamers.. Op je belangrijkste kamer zet je een hub. Maar dan bv nog eentje in andere kamers waar de hub je niet kan horen.
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Dat kan wel met een ring bv ;) gebruik makend v Chromecast he
Dat is exact wat ik bedoel, het werkt met een Ring, maar er is technisch geen enkele reden waarom Google niet gewoon de mogelijkheid voorziet om het beeld van die IP-cam op te halen.

En dat is echt een functionaliteit die ik nog wat mis, een soort "generieke" action die je zelf wat kan invullen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dat ligt niet aan Google maar aan de producent van je deurbel die die functionaliteit moet inbouwen.
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Dat ligt niet aan Google maar aan de producent van je deurbel die die functionaliteit moet inbouwen.
Mijn deurbel is gewoon een knop ;). De camera is een losse IP-camera. Dus los van de deurbel die de "stream" zou moeten triggeren, is het gewoon niet mogelijk om een mjpeg beeld te streamen naar zo'n hub. Terwijl dat een standaardfunctionaliteit had moeten zijn.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik ging die net ook posten :)


Mooie vooruitgang niet?
Leuke nieuwe features als die straks ook naar BE komen

Mss toch de hub bestellen en in de keuken zetten.
Op 23 oktober komt hij ;) en met vlaamse stem ! hoera !

Als de max dan komt, kan ik eventueel de gewone hub op mn slaapkamer zetten (zit toch geen camera in)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Vanaf heden kun je ook het Belgisch nieuws toevoegen aan google home.. Dus de bron hln.be
Voorlopig ; ongetwijfeld komen er nog meer.
Weer stapje verder
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Belgisch nieuws in Google Assistant:

Interessant artikel:

De verschillen tussen Google Nest Mini en Google Home Mini
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
oh my god! als je er een mini bijgooit, krijg je die gratis

maw

230 euro voor de hub max + mini + gratis levering
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Go for it!

Wel op letten met Fnac. Soms komt dit niet via hun maar andere verkoper. Soms zelfs buiten Europa..
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Dat weet ik niet.. Je moet gewoon kijken van waar verkoper is. Kan ook Fnac zelf zijn hé. Zeker gezien die actie is dat wel mogelijk..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hoe zie ik da?
Vraag is, wachten tot woensdag (persbericht google Belgie) of wachten op black friday? of nu toehappen?
Het is de oude home mini he
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Manier van verzenden bv. Gezien je hier ook gewoon kan afhalen in magazijn van Fnac zal het wel ok zijn. Is zelfde principe als bv Amazon of Bol. Dus is wel duidelijk dat het van een 3rd party komt. Hier zie ik daar nergens melding van..
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank