• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hoe bekijken jullie je video content?

Hoe bekijk je film het vaakst?

  • Blu-ray / UHD speler

    Stemmen: 5 33,3%
  • Mediaspeler met NAS

    Stemmen: 7 46,7%
  • Mediaspeler met HDD

    Stemmen: 2 13,3%
  • Streaming

    Stemmen: 1 6,7%
  • Andere

    Stemmen: 0 0,0%

  • Total voters
    15

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Ik ben nieuwsgierig op welke manier hier onder de leden video content wordt afgespeeld en hoe dit evolueerde doorheen de jaren. Laat het weten als er andere suggesties zijn om aan de poll toe te voegen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Bij deze zal ik het voorbeeld geven. Sinds de bouw van mijn HT ben ik voornamelijk overgeschakeld op het rechtstreeks afspelen van BR schijfjes.

Oorspronkelijk was ik gestart om van elke BR eerst een dump maken op de NAS om deze dan beschikbaar te maken via de mediaspeler library (Kodi). Dit bleek al snel nogal omslachtig en de NAS zat op die manier al snel vol. Een optie was om de NAS uit te breiden / een nieuwe te bouwen, maar dat idee werd al snel afgeschoten door de hoge kost voor weinig meerwaarde.

Het proces van fysiek een schijfje te kiezen en in de speler te steken voor de film heeft wel iets "ritueels" vind ik nu :D.

Series worden voornamelijk gestreamed via Netflix. Ik heb maar een zeer klein aantal series op BR, zoals Game of Thrones.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ikzelf zal me er ook nooit mee gaan bezighouden om al mijn BR te gaan rippen naar de nas. Zoals je zelf al aangeeft, veel werk voor weinig voordeel.
Ik gebruik de nas, op videogebied, puur om downloads te bekijken. Hierna ga ik de echt goede films aankopen op blu ray , de slechte film verwijder ik. Klein deel, films die ik nog max 1x wil herbekijken laat ik op de nas.
Van series hou ik nooit wat bij op de nas. echt goede series , GOT,Sopranos,... koop ik aan op blu ray.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Films bekijk ik voornamelijk op BR. Ik vind het leuk om door de Mediamarkt te struinen, en dan met een stapel films thuis te komen.

Series krijgen wij meestal als kerstcadeau uit de US, dat is dan op DVD. Series kocht ik ook tweedehands, zonder voorkeur voor het formaat. Maar nu we Netflix hebben zal dat niet veel meer gebeuren.

Dan heb ik nog een NAS, daar zet ik enkel series op die ik voor een tweede keer wil kijken. Ik ben nu bezig met Twin Peaks en de X Files. Dan is een NAS handig, van de X Files hoef je niet elke aflevering te zien om het verhaal te volgen. Van DVD blijf je schijfjes wisselen (63 discs).

Downloaden doe ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik gebruik zowel mijn NAS, Netflix voor series en films, eerst NAS, als ze goedkoper zijn, op blu-ray
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Downloads (film,series) via mediaplayer met hdd.
Die worden na 1 kijkbeurt verwijderd.
Als de film de moeite is koop ik die dan later op Blu Ray.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
Jake zei:
Downloads (film,series) via mediaplayer met hdd.
Die worden na 1 kijkbeurt verwijderd.
Als de film de moeite is koop ik die dan later op Blu Ray.
Yup Same here
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Films allemaal via Blu-ray discs - Ik vind het leuk om de schijf fysiek in de hand te hebben en een mooie collectie te verzamelen in de boeken blu-ray kast. Op dit moment +-420 discs.

Voor demo trailers gebruik ik NAS + mediaplayer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.679
207
73
Plex beneden op de TV. Sinds de 65" hier beneden hangt gebruik ik Plex meer en meer. Boven in de HT dan combinatie van NAS + Fysieke schijfjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator: