• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hoge ping

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Mijn zoon speelt dikwijls: Mount & Blade Warband: Napoleonic Wars maar klaagt regelmatig dat de ping op alle aangeboden servers te hoog is. Daardoor werkt het spel te traag. Ik snap er niks van maar misschien hebben jullie hiervoor een oplossing. Mijn internetverbinding is een : internet 160 verbinding. Vooral s' avonds heeft hij hier last van. Normaal door de dag heeft hij een ping van +/- 22 en s'avonds gaat deze dan naar 80 a 156 wat veel te hoog is voor een EU server. Heeft dit misschien te maken met snelheid? (we zitten s'avonds regelmatig met twee pc's tegelijk op het web).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Speelt je zoon bekabeld of draadloos?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Hij heeft verbinding via powerline adapters op zijn kamer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Het kan meerdere verklaringen hebben, dit zijn de eerste waar ik op kom:

- Powerline adapters zijn afhankelijk van hoe belast je stroom netwerk is, wat 's avonds vaak meer is dan overdag. Hier kan je eigenlijk snel achterkomen door overdag eens een snelheidstest te doen op speedtest.net (kies dezelfde server), hier kan je de snelheid + ping zien.

Alternatief kan je overdag en 's avonds een 'ping' doen naar google.com en kijken of daar een meetbaar verschil in zit. Dit doe je door in 'command prompt (CMD)' van Windows te starten (of 'terminal' als het een mac is) en daar te typen "ping google.com" en enter. Hierna zie je de ping in 'ms'

- De powerline adapter die aan de telenet router hangt wordt zwaarder belast (meerdere gebruikers via powerline?) Hier kan je achterkomen met dezelfde speedtest test als hierboven, maar dan enkel zijn pc verbonden.

- De servers waarop hij speelt worden ook zwaarder belast (meerdere gamers) en kunnen daardoor al eens een hogere ping geven. Hier is weinig aan te doen behalve een server kiezen die een betere ping heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
OK bedankt... ga morgen eens een speedtest doen. Het maximum gebruikers aantal op de servers die hij gebruikt is 250 en op dit moment zijn er maar 26 gamers verbonden dus dat is toch niet zoveel zou ik denken. En wat de powerlines betreft hij is de enige hier in huis die daarmee op de router zit. mijn pc is rechtstreeks met een kabel verbonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator: