• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
In mei een Raspberry Pi4 4GB besteld aan normale prijs. Levertijd was onbekend, maar ik had geen haast want ik wou pas begin 2023 hebben om HA in onze nieuwe woning te draaien. Uiteindelijk vorige maand een Odroid N2+ bij dezelfde shop gekocht omdat de levertijd nog altijd onbekend was en ze waren nog orders van november/december 2021 aan het uitleveren. De Pi4 wel vergeten annuleren en nu krijg ik bericht dat mijn bestelling verzonden is 😅

Soit, zal eens moeten nadenken wat ik met die Pi4 ga doen, want terug migreren van een Odroid N2+ met 128GB MCC naar een Pi4 is een downgrade denk ik. En dan moet ik best nog een SSD en adapter kopen.

Begin maart komt Telenet trouwens langs in onze nieuwe woning en dan ga ik daar m'n Odroid neerpoten. Dan wil ik mijn digitale meter, warmtepomp en zonnepanelen beginnen monitoren. De rest van de integraties volgt dan wel later eens we verhuisd zijn.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
In mei een Raspberry Pi4 4GB besteld aan normale prijs. Levertijd was onbekend, maar ik had geen haast want ik wou pas begin 2023 hebben om HA in onze nieuwe woning te draaien. Uiteindelijk vorige maand een Odroid N2+ bij dezelfde shop gekocht omdat de levertijd nog altijd onbekend was en ze waren nog orders van november/december 2021 aan het uitleveren. De Pi4 wel vergeten annuleren en nu krijg ik bericht dat mijn bestelling verzonden is 😅

Soit, zal eens moeten nadenken wat ik met die Pi4 ga doen, want terug migreren van een Odroid N2+ met 128GB MCC naar een Pi4 is een downgrade denk ik. En dan moet ik best nog een SSD en adapter kopen.

Begin maart komt Telenet trouwens langs in onze nieuwe woning en dan ga ik daar m'n Odroid neerpoten. Dan wil ik mijn digitale meter, warmtepomp en zonnepanelen beginnen monitoren. De rest van de integraties volgt dan wel later eens we verhuisd zijn.
Is 4GB genoeg om HA te draaien? Anders wil ik hem wel overkopen!
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Als ik bvb de productie wil zien van mijn zonnepanelen maar de omvormer staat niet in HA, kan dat bvb toch werken, mijn omvormer is ene van Sofar en de app is van Solarman
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Als ik bvb de productie wil zien van mijn zonnepanelen maar de omvormer staat niet in HA, kan dat bvb toch werken, mijn omvormer is ene van Sofar en de app is van Solarman
Awel dan zie je toch gewoon in je app ??
Als je omvormer niet geintegreerd is in HA krijg je de data natuurlijk nooit in HA, da's duidelijk.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Indien ik een Odroid N2+ zou kopen hoeveel geheugen moet ik nemen MCC? Want de Pi4B zijn moeilijk te krijgen....
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Is 4GB genoeg om HA te draaien? Anders wil ik hem wel overkopen!
Ik heb hem gisteren aangekregen. Ga juist nog eens nadenken als ik hem nog voor iets anders kan gebruiken.
Want kzal niet anders meemaken dan deze te verkopen en dan over een maand terug een willen kopen 😅
Indien ik een Odroid N2+ zou kopen hoeveel geheugen moet ik nemen MCC? Want de Pi4B zijn moeilijk te krijgen....
Hangt er vanaf hoelang je uw sensors wilt bijhouden. Ik ging ook 64GB pakken, maar 128GB was 20euro duurder. Dus dan maar 128GB gekozen.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Ik heb hem gisteren aangekregen. Ga juist nog eens nadenken als ik hem nog voor iets anders kan gebruiken.
Want kzal niet anders meemaken dan deze te verkopen en dan over een maand terug een willen kopen 😅

Hangt er vanaf hoelang je uw sensors wilt bijhouden. Ik ging ook 64GB pakken, maar 128GB was 20euro duurder. Dus dan maar 128GB gekozen.
Yep, de 128GB was helaas tijdens mijn ordering-cycle niet echt (meer) beschikbaar. De meerprijs was idd niet spectaculair.
Ik zit een ongeveer 380 sensors vandaag, 50 automations, 15 tal zigbee dingen, 30 tal zwave devices, shelly's, en allerlei integraties & add-ons.
Op vlak van storage zit ik aan 17% used dus we kunnen nog wel een tijdje door...
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Als ik zo'n Odroid koop kan ik die gewoon ook aansluiten aan een SSD? Heb hier nog ene liggen van 60GB en 120GB? Of moet je zo'n eMMC module bijkopen?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als ik zo'n Odroid koop kan ik die gewoon ook aansluiten aan een SSD? Heb hier nog ene liggen van 60GB en 120GB? Of moet je zo'n eMMC module bijkopen?
Ik zou een yellow kopen en geen odroid.
En ja je kan die gewoon aansluiten aan een SSD , je hebt geen eMMC nodig.
Maar het kan wel ook he
Anders gewoon opstarten met sdc-ard en dan de boot aanpassen naar een SSD
60GB is wat weinig, ik zou die van 120 nemen idd
Ik draai ook enkel vanaf SSD en heb geen eMMC

Tof dat je er ook mee begint !