• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hulp nodig voor nieuw systeem voor collega

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Hij twijfelt noch steeds :p Zoeizo start hij met 2.0 en dan zou hij - nad stereoversterker nemen, maar welke? of toch - surroundevrsterker, en dan wat ? ook nad of marantz of denon?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
ilstino zei:
Dat is een versterker he Zit daar geen spotify connect enzo op?

Ook nog twijfel versterker/receiver

Hij zou eventueel ook voor een muziekstreamingdienst gaan. Anders zou hij enkel naar cd's en radio luisteren, en mp 3
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Als hij dan toch sonos wilt.. kan hij dan die connect op die nad versterker aansluiten? Dan enkel analoog zeker? Dat zal goed klinken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Kijk ook eens naar Cambridge audio, zij hebben stereo versterkers met ingebouwde DAC's (bv. cambridge audio CXA60).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Hoe zit dat met output? output R700 is 25- 250W Als ik receiver neem, staat er bv 80W per kanaal stel ik sluit stereo aan, kom ik aan 160W , das nog ver af van die 250 niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
als je stereo aansluit blijf je bij 80w per kanaal , tenzij je bi-ampt in je versterker , als het gewoon stereo gebruik is kan je beter voor een goede stereo versterker gaan en daar dan een sonos connect , bluesound node of audiostreamer op aansluiten , die versterkers hebben meestal goede dac erin zitten en gaan qua vermogen beter zitten , een receiver die zegt 80w per kanaal gaat eerder dicht bij de 40w zitten ipv tegen de 80w , 80w in een huiskamer voor stereo is echt al wel stevig wat vermogen . je kan bv ook voor een bluesound vault gaan , dit is een cd ripper /audio streamer ineen met een waanzinnige audio kwaliteit . dat in combinatie met een goede stereoversterker zit je echt al wel op een degelijk niveau te spelen

ik weet ook niet wat je collega zijn budget is , maar ik heb hier nog een mooie combo in de winkel staan .

- 1 paar monitor audio silver 8 - pioneer a-70-s versterker - pioneer n-70-s netwerkstreamer ( inclusief internetradio , spotify connect , enz) met goede dac's erin en goede upsampeling heb dit in demo staan en kan deze combo aanbieden aan 3300€

mss ook een idee( ps de prijs is niet voor de toonzaalmodellen maar voor nieuwe artikels)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Mijn KEF's worden aangestuurd door een Denon X4100 en dat gaat prima. Ik denk dat je met een deftige 80w stereo versterker wel goed zit. Misschien dat het wel net ietsje strakker klinkt met 250w er aan, maar dan moet je al fortuinen uitgeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
<woltlab-metacode data-name="sup" data-attributes=""></woltlab-metacode>Dus jullie zouden eerder een versterker kiezen dan een receiver? En dan de dingen die je mist met je versterker opvangen door bv een sonos connect? Wat betreft die nad c356bee, kun je daar nu bv als 2de zone toch een sub bij aansluiten op de pre-out? ofniet ? beetje dubbel ilstino aanbod is vriendelijk maar hij wil perse kef r700

Dus ik zoek nog een toepasselijke versterker(vermoedelijk nad dan) of receiver (vermoedelijk denon/marantz) dan ofwel een stereo receiver (als die goed zijn)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ja ne receiver is ook goed. Maar voor 2.0 te draaien ga je voor hetzelfde geld waarschijnlijk wel een betere stereo versterker kunnen kopen.

Pioneer/Hegel/Denon/Marantz/NAD is allemaal goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ik neig meer naar stereoversterker te gaan.

Hij wil om te beginnen 3 mogelijkheden zien (staat vast)

1) zijn 2.0 stereo opstelling in het midden van de living/open ruimte 2) Aan de tv eventueel 2 luidsprekers+sub KUNNEN bijplaatsen 3) de keuken 2 luidsprekers kunnen plaatsen


Als hij voor een stereo versterker gaat , kan hij: - ofwel een 2de zone voor keuken of tv en de andere via sonos connect - ofwel 2x sonos connect voor living en keuken

of hij kan voor een receiver gaan maar uiteindelijk voor zn derde zone moet hij dan toch sonos doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Hij wil een aparte plaats voor muziek en dan nog een 2 luidsprekers + sub aan zijn tv + nog eens luidsprekers in de keuken aansturen, good luck! Heeft hij dan zo'n grote living dat hij een aparte plaats moet hebben voor muziek en tv?

ps. Hoe kritisch luistert hij eigenlijk naar muziek? Heeft hij de R700 trouwens al beluisterd of is dit enkel op het uiterlijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Een 2e zone met sub is al niet doenbaar denk ik. Tenzij je de sub high pass zou aansluiten.

Ik zou een connect amp in de keuken zetten dan. En evt. ook aan de TV.

En gewoon ne goeie stereoversterker bij die R700's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
broodro0ster zei:
Een 2e zone met sub is al niet doenbaar denk ik. Tenzij je de sub high pass zou aansluiten.

Ik zou een connect amp in de keuken zetten dan. En evt. ook aan de TV.

En gewoon ne goeie stereoversterker bij die R700's.
Dat dacht ik ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Chr1st0f zei:
Hij wil een aparte plaats voor muziek en dan nog een 2 luidsprekers + sub aan zijn tv + nog eens luidsprekers in de keuken aansturen, good luck! Heeft hij dan zo'n grote living dat hij een aparte plaats moet hebben voor muziek en tv?

ps. Hoe kritisch luistert hij eigenlijk naar muziek? Heeft hij de R700 trouwens al beluisterd of is dit enkel op het uiterlijk?
niet samen he gewoon de mogelijkheid hebben ja die r700 al gehoord
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
als je 2 kef r700's aansluit op een goede stereoversterker gaan deze al laag genoeg gaan en ga je een sub niet echt missen , die nad heeft ook speakerzone b , welke je kan gebruiken om

A - de kefs te bi-ampen B- een 2de zone aan te sturen

als je op dit niveau gaat spelen zou ik wel eerder naar bluesound gaan voor streaming ofwel een goede netwerkstreamer nemen

dit omdat ze een betere dac aan boord hebben dan sonos

bv pioneer a-50 of cambridge audio cxn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Heeft al luidspekers in de keuken? Indien niet zou ik daar een Play 1 of 3 zetten.

Als je een stereo versterker koopt zou ik echt één met een ingebouwde DAC kopen. De DAC in de Sonos is niet echt van hoge kwaliteit en hierdoor doe je het voordeel van een stereo versterker weer teniet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Skank zei:
Hoe zit dat met output? output R700 is 25- 250W Als ik receiver neem, staat er bv 80W per kanaal stel ik sluit stereo aan, kom ik aan 160W , das nog ver af van die 250 niet?
Dat is wat te simpel voorgesteld hé. Je moet weten wat de luisterafstand is, de gewenste geluidsdruk op uw zitplek en vooral ook welk soort muziek je speelt. Als je je all round in extremis baseert op een gewenste geluidsdruk van 99dB op 3m afstand, dan kom je ongeveer aan de waarden die Kef opgeeft - dat is dan 90W in 8 Ohm en 225W in 3,2 Ohm (ze dippen dus redelijk die speakers). Versterkers die een exact zelfde continu vermogen geven bij 8 en 4 ohm, lager dan wat ze idealiter voorstellen, zou ik persoonlijk vermijden. Bon dat is theorie, op papier dus. Wat ook een niet onbelangrijke factor is, is het te spenderen budget voor een amp... vaak doorslaggevender nog ook
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
ilstino zei:
als je 2 kef r700's aansluit op een goede stereoversterker gaan deze al laag genoeg gaan en ga je een sub niet echt missen , die nad heeft ook speakerzone b , welke je kan gebruiken om

A - de kefs te bi-ampen B- een 2ede zone aan te sturen

als je op dit niveau gaat spelen zou ik wel eerder naar bluesound gaan voor streaming ofwel een goede netwerkstreamer nemen

bv pioneer a-50 of cambridge audio cxn
Hij wil niet de sub met zn kefs doen he hij heeft nu een bose setje (i know, spare me) met sub.. die dan eventueel aan tv zou kunnen
 
Laatst bewerkt door een moderator: